Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Leštinka

Za zatopenými lomy a romantikou okolí Skutče.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Do přírody

Jedeme za nádherou zatopených lomů na Skutečsku.Jedeme nejlépe vlakem na trati Pardubice -ždárec u Skutče-Havlíčkův Brod.Nejlepší vystoupit ve stanici Prosetín nebo Skuteč s přestupem ve ždárci u Skutče.Autem lze parkovat ve Skutči-nevyzkoušeno!!!!!!!!!

Přírodní parkHorka u Skutče i blízké okolí je plné nádherných zatopených i nezatopených lomů a nádherné nespoutané přírody.

Stravování je nejlepší vlastní,ale je možné jedině snad ve Skutči.

Je nádherné pořád objevovat nové a nové lomy a krásy přírody.Všechno Vás to vtáhne k sobě,že se Vám nebude chtít odejít.Vlastní pocit...

Velice dobrá je mapa Vysokomýtsko,Skutečsko..P.S.V letním období je možné se v některých lomech i vykoupat.Romantika nade vše!!!!!!!!!!!!

Poslední aktualizace: 1.1.2009
Autor příspěvku: hradecacek
Za zatopenými lomy a romantikou okolí Skutče.</strong> mapa
mapa Za zatopenými lomy a romantikou okolí Skutče.

Příspěvky v okolí Za zatopenými lomy a romantikou okolí Skutče.

Jedeme do východočeského města Skuteč, které leží 20 km jihovýchodně od Chrudimě. Můžeme využít vlak, ale ve stanici Žďárec u Skutče, která leží na trati Pardubice-Havlíčkův Brod, se musí přesedat na vlak do Skutče-města. Ve všední den nás do Skutče dopraví také autobus. Jedeme si prohlédnout Skuteč a její pamětihodnosti. Prohlídku začínáme na náměstí, kde obdivujeme…
První písemná zmínka je z roku 1350. Původně se jednalo o gotickou stavbu, která byla po požáru v roce 1550 renesančně upravena. Došlo zde ke zvýšení celé lodi a v posledních letech 16. století i ke zvýšení Věže. Ta pak byla radikálně přestavěna a zvýšena o celé patro v letech 1756-66. Na hlavním oltáři je je kopie Brandlova obrazu Nanebevzetí Panny Marie, po stranách stojí plastiky sv. Petra a sv. Pavla pocházející z 18.…
Nachází se v dolní části Palackého náměstí. Byl zde v roce 1815 sestaven sochařem Vítem Čermákem ze starších prvků, které město v dřívější době pro tyto účely postupně nakoupilo. Poslední úpravy tohoto díla proběhly v roce 1991.Turistická mapa KČT 1:50 000 č.47 Vysokomýtsko a Skutečsko
Mohutné zříceniny hradu Košumberk stojí na skalnatém vrchu nad údolím Novohradky na Chrudimsku v Pardubickém kraji. Areál hradní zříceniny je veřejnosti přístupný. Dochovaly se rozsáhlé z…
Nachází se na vchu Chlumek, je významným poutním místem a svým dvojvěžím dominuje celému širokému okolí Lužska. Základem poutního místa se stala Kaple Panny Marie, která zde v letech 1667-69 byla postavena na terase sevřené ambity. Každoročně na poutní místo přicházelo stále více věřících a proto se uvažovalo o vybudování větší svatyně. V letech 1690-1700 tak nahradil kapli mohutný vrcholně barokní kostel Panny Marie Pomocnice…
Hlinsko leží v Pardubickém kraji, jihovýchodně od města Chrudim. Hlinsko je známé podnikem na výrobu elektrospotřebičů. Město se rozkládá v údolí tvořeném řekou Chrudimkou a na rozhraní Žďárských vrchů a Železný…
Ahoj cestovatelé, tentokrát se vydáme na Zámek Nové Hrady. Nové Hrady, malá obec ležící asi 15 km západně od Litomyšle, nepatří zrovna k nejznámějším ani k nejnavštěvovanějším. Zámek Nové Hrady je v současnosti …
Příroda, nacházející se na území přírodní rezervace Maštale a mikroregionu SOTM, je krásná a neponičená civilizací. Rozmanité geologické podmínky v různých částech způsobily, že krajina nemá jednotný ráz, ale s…
Architektonicky významný rokokový zámek se nachází v Nových hradech na Chrudimsku v Pardubickém kraji. Zámek, označovaný za "České Versailles" nebo "Malý Schönbrunn", je působivě zasazený do malebné KRAJINY na o…
Veselý kopec je ideální místo pro Váš výlet. Nachází se na pomezí Vysočiny a východních Čech přibližně 5 km od Hlinska. Jedná se o rozsáhlou expozici lidového stavitelství. První zm…
Výstavný rokokový zámek hraběte Chamaré jižně od Vysokého Mýta, nazývaný též "České Versailles".
Jinak též zvaná rozhledna Jarošovský kopec. Nově postavená vyhlídková věž se nachází u silnice mezi Budislaví a Jarošovem. První ze tří (Terezka, Borůvka) dřevěnoocelových rozhleden v obl…
Naším cílem je turistická oblast Toulovcovy Maštale, resp. Jarošovský kopec s Toulovcovou rozhlednou, která se nachází východně cca 5 km od Proseče. V roce 2002 byla na Jarošovském kopci zásluhou Sd…
Státní Zámek Slatiňany Zámek ve Slatiňanech - původně gotická tvrz nad řekou Chrudimkou - se běhěm staletí stal místem, kde knížecí rodina Auerspergů trávila svůj rodinný život. S nadsázkou můžeme…
Romantický Zámek Slatiňany stojí na úpatí Železných hor, na pravém břehu Chrudimky. Zámek se nachází na Chrudimsku v Pardubickém kraji. V hlavní sezóně, od května do září, je zámek otevře…
O Kočičím hrádku se nedohovalo mnoho sprav. V letach 1898-1901 ho nechalo postavit knezna Vilemina Auerspergova. Architektura stavby je ovlivnena romantisem. Tento umelecky smer minuleho stoleti…
Výchozím místem je obec Křižánky, odkud půjdeme po modré turistické značce. Turistický směrovník se nachází u autobusové zastávky. Turistická vývěsní mapa je umístěna před obecním úřadem. Je možné také zaparkovat …
Litomyšl leží ve Východních Čechách, jižním směrem od města Ústí nad Orlicí. Město Litomyšl se rozkládá v srdci Svitavské pahorkatiny. Město je velmi známé…
Navštívili jsme město Litomyšl a Zámek v Litomyšli. Přijeli jsme na náměstí do Litomyšle, kde jsme zaparkovali auto a na prohlídku města a na zámek jsme se vydali pěšky.  Litomyšl je město na samém východě …
Litomyšlský zámecký areál je národní kulturní památkou a v roce 1999 byl zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Areál tvoří soubor několika budov, část z nich získalo město zpět v r…
Pardubice leží ve Východních Čechách, jižním směrem od Hradce Králové. Pardubice jsou městem perníku, koňských dostihů Velká Pardubická a plochodrážních závodů Zlatá přilba. Město se rozkládá na soutoku Labe a C…
Jedeme do severozápadní části CHKO Železné hory, cca 10 km severně od přehrady Seč, míříme ke zřícenině hradu Lichnice. Historie hradu Lichnice sahá do 12. století, kdy Smil z rodu Ronovců postavil na st…
Naše cesta směřuje k dominantě východního Polabí, ke Kunětické hoře, která se nachází cca 7 km od centra Pardubic a cca 15 km od centra Hradce Králové. Historie hradu, který založil vůdce Orebitů Diviš Bořek z Miletínka na osamělé znělcové kupě, sahá do doby husitské, do let 1421-23. Za doby Pernštejnů byl hrad v období od konce 15. století až do…
Je výraznou dominantou Pardubicka. Nachází se 1,5 km severozápadně od Kunětic a 5,5 km severovýchodně od středu Pardubic. Nejvyšší bod má nadmořskou výšku 307 m a vystupuje 85 m nad ok…
Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře představuje vyvrcholení tvorby geniálního architekta Jana Blažeje Santiniho Aichla, příslušníka již třetí generace italské umělecké rodiny, usazené od 17. stolet…
Perníkovou chaloupku - Muzeum perníku a pohádek najdeme v bývalém loveckém zámečku z roku 1882 mezi obcí Ráby a Kunětickou horou. Dětičky zde naleznou expozici skřítků, strašidel, pohádkové peklo, Ježíškovo nebe a…
Zámek Žleby tvoří dominantu městečka Žleby, které se nachází na rozhraní Středočeského a Pardubického kraje, 25 kilometrů od Kutné Hory. Zámek je možné navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a od května do …
Hrad Potštejn leží v podhůří Orlických hor, ve stejnojmenné obci, asi 5 km od města Vamberk. Hrad je přístupný pro veřejnost od dubna do října. Prohlídka hradu probíhá s průvodcem a trvá přibližně 45 min. Vstupné …
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králové, je označován jako jedno z nejstarších českých měst. Ve středověku šlo o věnné město českých královen a této době vděčí za gotickou katedrálu sv. Ducha na svém Velkém náměstí, která dnes vedle Bílé věže a S…
Hrad Pernštejn je druhým nejmohutnějším hradem u nás. Hrad stojí nad městečkem Nedvědicí v Jihomoravském kraji a je jedním z našich nejzachovalejších a historicky nejcennějších hradů. Hrad je možné navštívit v dubnu a říjnu o víkendech a svátcích a od května do září každý den, návštěvníci si mohou vybrat ze 4 prohlídkových tras. Jedinečnou ukázkou opevňovací techniky na hradě…