Lysá nad Labem

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Fotografie (2)  • Foto: kalinka1631

Letos to bude 42. národní výstava zeleně, mechanizace, pěstitelství,

květin, ekologie a zpracování výpěstků v areálu Výstaviště Lysá nad Labem.

Výstava se koná 18.03.2015 - 22.03.2015.

Zemědělec se v Lysé koná vždy na jaře a na podzim a je nejnavštěvovanější

výstavou v areálu.

Zároveň se Zemědělcem probíhá Jaro s koňmi, tentokrát to bude

potřinácté.

Výstavy mají zajímavý doprovodný program.

Jedním z nich bude také soutěž v aranžování květin Polabský motýl 2015,

ve které učni a studenti zahradnických škol předvedou své schopnosti.

Téma pro letošní ročník je Jarní inspirace.

Na výstavě si budete moct prohlédnout, případně koupit :

- zemědělská mechanizace

- zemědělské potřeby a nářadí

- drobné zemědělské stavby

- skleníky a foliovníky

- pařeniště

- oplocení

- závlahy

- hnojiva, komposty, zemina

- ovocné a okrasné stromky

- semena a cibuloviny

- sadba brambor

- květiny a aranžerské potřeby

- léčivé a tonizující rostliny

- regály, nádoby a pomůcky pro uskladnění

- zemědělská a zahrádkářská literatura

- keramika, zahradní nábytek

- bio produkty

- zpracování zem. produktů

- ostatní doplňkový prodej

po kliknutí na tento odkaz najdete stránku výstaviště a odkaz na možnost

stažení výstavních novin.

Ve výstavních prostorách Výstaviště Lysá nad Labem probíhá během

celého roku výstav několik a výstavní noviny vám některé z nich přiblíží.

Až byste přijeli do Lysé, prosím buďte trpěliví.

Výstaviště je umístěno uvnitř městečka a nemá velké parkovací plochy

jako je to např. u PVA Letňany.

Parkuje se u nádraží, v ulicích města.

Proto propracovat se k nějakému volnému místu přeplněnými uličkami,

zaparkovat a dojít na výstaviště chvilku trvá.

Cesta od auta k výstavišti se tím může trochu prodloužit.

Do Lysé je ale dobré spojení i vlakem.

Výstava potěší určitě ty, kdo rádi pěstují zeleninu i květiny, v malém

i ve velkém a dál milovníky koní.

V Lysé je několik restaurací, kde je možno se najíst, přímo v areálu

je taky občerstvení.

Já osobně se raději zabývám květinama než zeleninou, takže bych ráda

viděla soutěž v aranžování květin.

Výstaviště bude otevřeno :

výstava jarní "Zemědělec" - výstaviště Lysá nad Labem - Služby, informace
výstava jarní "Zemědělec" - výstaviště Lysá nad Labem na mapě

Příspěvky v okolí výstava jarní "Zemědělec" - výstaviště Lysá nad Labem

Popis zámku Barokní zámek je nejvýznamnější památkou města Lysá nad Labem na Nymbursku ve Středočeském kraji. Zámek je trojkřídlý objekt, jehož střední trakt je dvoupatrový, obě boční křídla jsou patrová. Nejst…
Trokřídlý barokní zámek hraběte Šporka, dnes domov důchodců. Veřejnosti přístupný rozsáhlý park s řadou kamenných plastik.
Jedeme do Lysé nad Labem prohlédnout si zámek a krásný zámecký park s mnoha sochami. My jsme jeli autem, ale též je možno se dobře dopravit do Lysé nad Labem vlakem. Je zde velká železniční křižovatka a pěkně zrek…
Do Lysé nad Labem jedeme vlakem s přestupem v Praze. Konkrétně tedy přestupujeme v Praze-Horních Počernicích. Naším hlavním cílem je navštívit výstavní trhy, ale nejprve chceme trochu poznat město. Od žst. jdeme po červené turistické značce na Husovo náměstí, kde si v Íčku pořizuji turistickou známku. Na toto náměstí navazuje hned další-rozlehlejší náměstí Bedřicha Hrozného, jemuž dominuje kostel sv. Jana Křtitele.…
Lysá nad Labem, Evangelický sbor Areál Evangelického sboru nalezneme v Lysé nad Labem, přesněji ve východní části Náměstí Bedřicha Hrozného. V současné době je areál tvořen novou farou, kostelem, školou a torzem tolerančního hřbitova. Ovšem historie evangelíků v Lysé je daleko pohnutější a sahá až do dob, kdy nic z uvedeného ještě nestálo a první zmínka je spjata s dílem „POST…
Památný strom platan javorolistý najdeme v krásném zámeckém parku v Lysé nad Labem. Zámecký park je velmi rozlehlý, tento platan se však nachází v blízkosti zámku a jsou u něj tři bílé lavičky, které zvou k příjemnému odpočinku, posezení či spočinutí. Latinský název stromu je Platanus acerifolia. Obvod jeho kmene je 264 cm a je vysoký 18 metrů. Je nepřehlédnutelnou dominantou…
Památný strom jírovec maďal je největším stromem v zámeckém parku v Lysé nad Labem. Latinský název stromu je Aesculus hippocastanum. Jírovec maďal má obvod kmene 381 cm a je vysoký 14 metrů. Jeho stáří je cca 120 let a patří k nejstarším stromům v Lysé nad Labem. Bohužel není v dobrém zdravotním stavu - a to i přes četná ošetření a instalaci bezpečnostní vazby. Jírovec je…
Kostel Narození svatého Jana Křtitele, často uváděn jen jako kostel svatého Jana Křtitele, se nachází v severozápadní části náměstí Bedřicha Hrozného. Byl vystavěn v letech 1719 až 1740 podle plánu Františka Maxmiliána Kaňky. 55 metrů Vysoká věž je dominantou celého města.
Socha Panny Marie Immakulaty stojí ve středu náměstí Bedřicha Hrozného. Socha mladoboleslavského sochaře Karla Mauermana z křídového pískovce z okolí Hořic. Socha na hranolovém soklu obloženém mramorem, pravděpodobně z Vlašimi. Na mramorových deskách biblické citáty se vztahem k P. Marii a mariánská motlitba, vše v českém jazyce. Socha stojí na původním místě, původně před starým kostelem, zbořeným ke konci 19. století. Po…
Dům č.p. 13 stojí na severní straně náměstí Bedřicha Hrozného. Jedná se o architektonicky i historicky hodnotný dům v Lysé nad Labem. Dvoukřídlý řadový dům je barokního původu, kvůli požárům byl však několikrát přestavován. V roce 1881 dům koupil Dr. Michal Jedlička, otec významného českého lékaře Rudolfa Jedličky, ten má na domě umístěnou pamětní desku. Starčí Jedlička zde…
Náměstí Bedřicha Hrozného se nachází v centru Lysé nad Labem. Je pojmenováno po místním rodákovi, jazykovědci a orientalistovi, který rozluštil chetitský jazyk.Hlavní část náměstí je…
Pomník padlým za 1. světové války se nachází na východní straně náměstí Bedřicha Hrozného. Autorsky se na něm podíleli sochař Rudolf Března a architekt Jaroslav Rössler (žák J. Kotěry). K slavnostnímu odhalení došlo 7. října 1923.
Lysá nad Labem leží ve Středních Čechách, východním směrem od Brandýsa nad Labem. Město se rozkládá v jižní části České tabule. Západním směrem od města je rozlehlý les a východním směrem…
Budova radnice stojí na severní straně Husova náměstí. Postavena byla v letech 1746 až 1747 v pozdně barokním slohu a nahradila svoji předchůdkyni, na náměstí Bedřicha Hrozného. Patrový dům…
Skanzen.
Poděbrady leží ve Středních Čechách, východním směrem od Prahy. Poděbrady jsou známé a vyhledávané lázeňské město. Město se rozkládá na pravém břehu řeky Labe v jižní části České tabule. V…
Pražská ZOO... Pražská ZOO patří mezi nejlepší a nejvybavenější Zoologické zahrady v České republice. A není ani divu. V ZOO najdeme například koně převalského, adaxy, zubry a mnohé další. ZOO je velmi vhodná na Krásně strá…
Praha je hlavní a současně největší město České republiky. Leží mírně na sever od středu Čech na řece Vltavě, uvnitř Středočeského kraje, jehož je správním centrem, ale jako samostatný kraj…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…
Staroměstské náměstí, nejstarší a nejvýznamnější náměstí historické Prahy, se formovalo již od 10. st. jako tržiště na křižovatce evropských obchodních cest. Bývala zde celnice (Ungelt), kde se odedávna proclívalo…
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex paláco…
Petřínská rozhledna - historie Petřínské rozhlednyPetřínská rozhledna aneb jak to celé začalo. Roku 1889 se 363 členů Klubu českých turistů vypravilo na Světovou výstavu v Paříži. Výprava se pro ně stala nezapomen…
Zřícenina hradu Valečov se nachází na Zlaté stezce Českého ráje východně od Mnichova Hradiště. Historie hradu spadá do počátku 14. století, prvně je písemně zmiňován v letech 1316-18. Valečov je přístupný v květ…
Zbytky skalního hradu Drábské světničky, které dnes tvoří malebný labyrint, se nacházejí na okraji rozsáhlé pískovcové plošiny Mužský nad osadou Dneboh východně od Mnichova Hradiště. Drábské světničky jsou jedním …
Kutná Hora leží ve Středních Čechách, jihovýchodním směrem od Prahy. Kutná Hora se rozkládá nedaleko severního okraje Středočeské pahorkatiny. Městem protéká řeka Vrchlice, na které je u jihozápadního okraje města…
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak součástí českého křídového masívu. V okolí je prehistorické naleziště, svědčící o osídlení v 10. až 7. stol. př.n.l. Rezervací vede mnoho turisticky značených cest vedoucích roklemi, obklopenými pískovcovými stěnami a Krásnými vyhlídkami.…
Hrad Český Šternberk stojí na úzkém skalnatém kopci nad řekou Sázavou. Hrad se nachází ve Středočeském kraji a je druhou nejnavštěvovanější památkou na Benešovsku. Hrad je otevřen od června do října denně mimo pon…
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem. V letech 1380-90 byl Čeňkem z Vartenberka mezi dvěma čedičovými vrcholky postaven hrad s vě…
Romantický zámek Hrubá Skála se nalézá na okraji Hruboskalského skalního města uprostřed lesů na zalesněné skalní plošině nad obcí Hrubá Skála na Semilsku v Libereckém kraji. Historie zámku sahá do období kolem roku 1350, kdy zde Hynek z Valdštejna, postavil na mohutných pískovcových skalách, hrad Skála. S přestavbou původního hradu do podoby zámku započali Smiřičtí…
Zámek Konopiště je navštěvovanější památkou na Benešovsku ve Středočeském kraji. Při návštěvě zámku si turisté mohou vybrat ze tří prohlídkových okruhů. Na zámku jsou k vidění reprezentační a hostinské místnosti s…