Cesta do Chorvatska autem 2024 Chaty a chalupyUbytování Chorvatsko  Mapa Chorvatska

Hlavním městem Chorvatska je Záhřeb. Na pobřeží najdeme historická města DubrovníkSplitZadarŠibenik nebo Rijeka. Na poloostrově Istrie to je město Pula se známým římským amfiteatrem. Další navštěvované turistické město je Trogir, malebné městečko nedaleko Splitu je zařazené mezi mezinárodní kulturní dědictví UNESCO.

TIP: Rekreační apartmány na ostrově Murter

Turistické cíle (362)  Trasy  (21)
  Cestopisy  (48)   Moje dovolená  (5)    Fotogalerie  (19)

Njivice, Omišalj, Vrbnik - ostrov Krk, Chorvatsko

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Za kulturou Za sportem Do přírody

ostrov Krk, Chorvatsko
ostrov Krk, Chorvatsko  •  Fotografie (61)  • Foto: kalinka1631

V roce 2007 jsem strávila týden dovolené na ostrově Krk v Chorvatsku. Ubytovaní jsme byli v Njivicích. Njivice jsou jednou ze dvou vesnic, které tvoří opočinu Omišalj. Nejbližší velké město je Rijeka na pevnině. Pevnina je s ostrovem spojena 1430 metrů dlouhým železobetonovým obloukovým mostem, který se začal stavět v roce 1976 a byl dán do provozu v roce 1980. Kvůli silnému větru bóra musí být most někdy uzavřen. Nejvyšší rychlost větru a to 220 km/h tu byla naměřena v lednu 1987. Njivice mají klidnější atmosféru než některá jiná přímořská střediska. Na pobřeží jsou nejvýraznějšími stavbami hotel Jadran a Miramare. Původní rybářská vesnička se začala měnit v turistické od roku 1930. V roce 2016 proběhla rekonstrukce cesty okolo pobřeží.
Počasí nebylo úplně ideální na koupání, a tak jsme navštívili vesničky a městečka v okolí : Omišalj a Vrbnik. Měla jsem velkou radost, že jsem při procházkách úzkými uličkami v historických centrech těchto vesniček nebyla vysušená vedrem a tak jsem si to užívala. Obdivovala jsem spojení kamene a případně železných zábradlíček nebo dřevěných dekorací. Místní to ještě ozdobili svými květinami a to bylo něco pro mě.
Má to tam úžasnou atmosféru a ve fotogalerii se můžete podívat, jestli se mnou budete souhlasit.
Navštívili jsme ještě jeskyni Biserujka severovýchodní části ostrova. Jeskyně není nijak rozlehlá, je dlouhá 110 metrů a 12 metrů pod povrchem. Nejnižší část jeskyně je 53 metrů nad mořem. Má ale krásnou výzdobu. V roce 1997 byly zhotoveny stezky, ploty a osvětlení a od té doby navštěvuje jeskyni více a více návštěvníků.

Njivice mají pro mě svoje kouzlo, protože v době, kdy je největší vedro se můžeme schovat pod stromy, které jsou nad oblázkovou pláží, nemusíme ale trávit čas jen na zaplněné pláži, ale popojít o kousek dál na místo, které sice není tak pohodlné, ale je oddělené od největšího ruchu - povrch je z kamene a betonu a je blíž ke kempu Njivice. Večer se můžeme procházet nad pláží okolo obchůdků, nabízejících turistům zboží, atrakce, sportovní zážitky, posezení v hospůdkách, kavárničkách, cukrárnách, na některých místech zní živá hudba. Toto propojení denních a večerních zážitků si myslím není u všech letovisek v Chorvatsku, proto se mi tu líbilo (to je ale informace z roku 2007).

ostrov Krk, Chorvatsko

V Njivicích je mnoho možností ubytování. My jsme byli ubytováni v apartmánu, kde jsme měli svoji kuchyňku. Nakoupili jsme si v místní samoobsluze a vařili jsme si sami. V té době byly ceny jídel v restauracích proti Čechám vyšší, takže jsme si tam dali jídlo jen párkrát - to je ale opět informace z roku 2007 a taky záleží na vaší peněžence smile

Majitelé domu s apartmány byli příjemní lidé a celkově jsme s místními neměli žádný problém. Byla jsem nadšená z vesniček a městeček, které jsme navštívili, zvláště některá zákoutí jsem si moc ráda vyfotila.

O cenách v současné době se nemá cenu vyjadřovat, moje zkušenosti jsou z roku 2007.

Poslední aktualizace: 17.1.2020

Njivice

Příspěvky z okolí Njivice, Omišalj, Vrbnik - ostrov Krk, Chorvatsko

Bahenní koupel v Chorvatsku
Bahenní koupel můžete na svém těle aplikovat v jedné zátoce na ostrově Krk Laguny léčivého přírodního bahna usazujícího se v menších lagunách na břehu zátoky. Ubytování i strava může být zajištěna na místě ve třec…
O Kraljevici Malé přístavní městečko s opevněným zámkem Stari Grad. V centru na náměstí je pak další zámek, Novi Grad. Turisté zde najdou mnoho krásných apartmá…
Vyrazíme z naší vilky, pronajaté od společnosti Novasol, na pláž městečka Kraljevica. Jedná se o velkou vilu, s klimatizací pro dvě rodiny, až pro 9 lidí. Dům j…
Mořské akvárium se nachází přímo v centru města Crikvenica ve Vinodolské ulici č. 8. Ve 24 akváriích můžete vidět přes 100 druhů ryb Jadranu a více jak 50 druhů ryb tropických moří.
Crikvenica leží na dosah pro návštěvníky ze střední Evropy. Nachází se na chorvatském pobřeží cca 35 km od Rijeky.Podle posledního sčítání lidu z roku 2001 má kole 11 300 obyvatel.
Nad vesničkou Drvenik se tyčí hrad Gornji Drvenik a Kostelík sv. Jana. Hrad byl dobudován v 16.století ( prvopočátky jsou ze století 13.) jako obranná pevnost proti Turkům, podnikajícím v tomto období nájezdy na D…
Malé rybářské Městečko Vrbnik leží na východní straně chorvatského ostrova Krk. Je rozložené stupňovitě na vápencovém svahu nad mořem. Město si zachovalo středověký ráz - malé úzké uličky, kamenná schodiště, náměstíčka, dvorky. Zachovala se i malá část opevnění města. Mezi nejcennější památky patří mariánský kostel se zvonicí na náměstí v centru Vrbniku. K…
Půjdete-li v Selcích po místní promenádě až na její jižní konec a před poslední hospůdkou zahnete vlevo do vršku na uzounkou, vyšlapanou cestu vedoucí typickou chorvatskou přímořskou keřovitou vegetací a půjdete p…
Krk je jeden z Chorvatských ostrovů, na který se dostanete pohodlně autem. S pevninou je totiž spojen mostem (při přejezdu se vybírá mýtné). Najdete zde útulné pláže stejně jako borovicové háje. Ubytování seženete…
Městečko Beli najdeme v Rijeckém zálivu na ostrově Cres, kam se dostaneme pouze trajektem buďto z ostrova Krku do přístavu Merag, nebo z Istrie do Poroziny. Do Beli sjedeme z hlavního tahu, protínajícího celý ostr…
Kostel Sv. Donáta (Sv. Dunat) se nachází na chorvatském ostrově Krk, v severní části Punatské zátoky. Najdete ho nedaleko města Krk u hlavní silnice při křižovatce Krk-Punat a Krk-Baška. Tento nenápadný Kostelík patří mezi nejvýznamnější památky na ostrově Krk a mezi nejstarší památky celého Chorvatska. Patří do okruhu předrománských starochorvatských kostelů z 9. století.
Chorvatsko jsem navštívil již mnohokrát, ale vždy to bylo způsobem nonstop cesta na místo, týden či dva u moře a stejným způsobem zpět. Pro rok 2005 jsme rozhodli, že projedem Chorvatsko po pobřeží celé s tím, že …
Novi Vinodolski   Charakteristika Malebné Městečko s celkovým počtem obyvatel asi 3800. Živí se zde rybolovem, pěstováním vinné révy a především cestovním ruchem. Nádherné a čisté moře s pobřežní promenádou, tu…
Tato trasa nám ukáže město Rijeka a cestu na vrchol Trsat se stejnojmeným hradem Rijeka je městem s bohatou kulturní a historickou základnou. Je zároveň největš…
Tato trasa nám ukáže centrum města Rijeka, pěší zónu Korzo, Ovocný trh a další významné památky města.  Rijeka je městem s bohatou kulturní a historickou základ…
Mezi ostrovy Krk a Cres provozuje trajektový dopravce Jadrolinia lodní dopravu z přístavu Valbiska do přístavu Merag. Velkokapacitní loď jezdí mezi přístavy celoročně. V hlavní sezoně pak…
LUBENICE Malá vesnice na ostrově Cres, postavená na vrcholu skály s Krásným výhledem na moře. Vesnice si dodnes uchovala svůj typický středověký ráz. ZAJÍMAVOSTI Kaple sv. Štěpána, místní hřbitov, koncertní akc…
V okolí města Stara Baška na chorvatském ostrově Krk se nachází Krásné pláže, údajně nejhezčí na tomto ostrově. Některé jsou přístupné ze silnice, jiné jen lodí. Jedna z nich se nachází v kempu Škrila vzdálen…
Umístění Lokvarsko (Omladinsko) jezero leží na území severního Chorvatska, na sever od města Rijeka, poblíž Městečka Lokve. Je skryto v lesích populárního horského masivu Gorski Kotar nedaleko národního parku …
V chorvatském městě Baška na ostrově Krk se nachází mořské akvárium s 20 bazény, ve kterých můžete vidět přes 100 druhů jadranských ryb a mořských živočichů. Druhou část expozice tvoří sbírka mušlí, která patří m…
Městečko Baška na jihovýchodním pobřeží ostrova Krk je velmi oblíbené letovisko. Nachází se zde velmi krásná a populární pláž Vela plaža, která byla oceněna tzv. Modrou vlajkou. Pláž se rozprostírá v zátoce po…
Zájezd na ostrov Cres v Chorvatsku.   Při naší dovolené v Chorvatsku jsme se zúčastnili se synem zájezdu na ostrov Cres.Syn se znal dobře s kapitánem lodi,který vlastnil loď Monsun a tak jsme se vyd…
Rabac- Chorvatské letovisko.               Toto malé městečko-nebo spíše letovisko se nachází na Istrijském poloostrově, v zálivu, s oblázkovými plážemi. Leží v jižní části Kvarnerské riviéry.…
Chorvatsko: Národní park Risnjak (07/2021) Národní park Risnjak (Nacionalni park Risnjak) je chráněné území v chorvatském Gorskem Kotaru, horském celku v pásmu Dinárských hor. Nejvyšším…
Loparský kras najdeme na území poloostrova Lopar na Rabu. Vycházíme zadními vrátky z kempu San Marino a téměř za plotem se nachází informační cedule o Geologické naučné stezce, se kterou se Loparský kras překrývá. Před námi rozcestí tří cest, vydat se můžeme kteroukoli, neboť cesty se po několika kilometrech scházejí. Vybíráme si cestu vpravo a mírným stoupáním lesem se vydáváme k cenotu Jamina. Jamina je celkem lehce…
Jako Zeleni vir se označuje pramen potoka Curka, který vyvěrá na dně široké a mělké krasové jeskyně. Nalézt jej můžeme v Chorvatsku v pohoří Gorski Kotar nedaleko Městečka Skrad.Jeskyně se nalézá u paty kolmých st…
Vražji prolaz neboli Čertova soutěska je 1800 m dlouhý a místy sotva 2 metry široký kaňon, na jehož dně teče potok Jasle.Tato hydromorfologická rezervace se nachází na severozápadě Chorvatska v pohoří Gorski Kotar…
Ostrov Rab patří ke Kvarnerským ostrovům. Má rozlohu 93,6 km² a délku 22 km. Ze severu s ním sousedí největší chorvatský ostrov Krk, na jihu ostrov Pag, východně se nachází pevnina - poho…