TURISTIKU PODPORUJÍ
60 771 turistů a cestovatelů
103 635 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 181 949,- odměny za články
 Moje oblíbené
 Travel blog HKregion Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Hradec Králové
Hradec Králové leží na soutoku Labe a Orlice. Patří mezi věnná města a je centrem duchovního života, kultury a vzdělanosti východních Čech. Díky výjimečným stavbám a ojedinělému architektonickému konceptu je město nazýváno „salon republiky“. 
TIP:
 Trasy Hradecko a okolí (60)
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Evropa
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Hlavní město
Městečko
Město
Městská část
Městys
Místní část
Náměstí
Osada
Přístav
Samota
Ulice
Vesnice
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky

Železniční stanice ve Skřivanech

Turistické cíle Dům, budova

Železniční stanice (Skřivany, 30.4.2021)
Železniční stanice (Skřivany, 30.4.2021)  •  Fotografie (2)  • Foto: BorisJ.
Železniční stanice (Skřivany, 30.4.2021)

V roce 1862 založil Gustav Ledvinka, rytíř z Orlové Skály (též užíváno z Adlerfelsu), na místě bývalého špýcharu a pivovaru cukrovar. Postupem času se jeho produkce zvyšovala a nastal tak problém s řádným a pokud možno co nejrychlejším odbytem své produkce, ale rovněž i s dovozem uhlí k vytápění, jež se dováželo povozy až z Týnce nad Labem. Jediným možným řešením se tak stala železnice.

Spojení se světem se mělo dostat obci s výstavbou železniční trati Velký Osek-Trutnov, jež byla provedena podle koncese z 8. září 1868, udělené jihoseveroněmecké spojovací dráze spolu s Hugem knížetem z Thurn-Taxisu, Františkem starohrabětem ze Salm-Reifferscheidu, Ludvíkem z Haberu a Bedřichem Schwarzem. K zahájení provozu v úseku mezi Velkým Osekem a Ostroměří došlo 21. prosince 1870, ale zprvu zamýšlená zastávka ve Skřivanech nebyla nakonec realizována, takže místní byli závislí na nádražích v okolí - v Novém Bydžově (určeno zejména pro místní cukrovar) a ve Smidarech.

Jelikož obcí vedla železniční dráha, ale neexistovala zde žádná zastávka, obrátil se Adolf z Ritterů Zahony, nový vlastník skřivanského velkostatku (zakoupil ho roku 1872), na Rakouskou severozápadní dráhu, aby byla ve Skřivanech zřízena nákladní zastávka. Nákladiště "Skriwan Fabrik" bylo zřízeno roku 1875 u strážního domku č. 24, který nesl od své výstavby čp. 88 a byl zvětšen přístavbou kolmého křídla, v němž byla zřízena kancelář. Tehdy však cesta k nákladišti byla v podobě polní cesty, což se změnilo těsně před 1. světovou válkou, kdy došlo k její úpravě.

Změna poměrů si vyžádala nejprve změnu názvu nákladiště na "Skřivanská továrna", k níž došlo v roce 1919 a následně rovněž touhu po klasické železniční zastávce, neboť i na samém nákladišti se zastavovalo jen tehdy, bylo-li něco ke skládání nebo nakládání. Koncem května 1923 byla konána jednání o zřízení osobní zastávky. Obec se tehdy uvolila dát 30 % nákladu na potřebnou místnost podle plánu, který měl být vypracován královéhradeckým ředitelstvím drah. Vybudování osobní zastávky již tedy nic nevadilo.

I s pracemi se začalo relativně brzy, protože s kopáním základů ke stavbě čekárny se začalo již 29. října 1923 a nová kolej přes státní silnici byla položena 7. listopadu téhož roku. Chvíli potom došlo u strážního domku k velkému neštěstí, protože nákladní vlak od Nového Bydžova přejel 24. listopadu 1923 povoz obchodníka dobytkem Jindřicha Věchta, na němž seděli Václav Hladík z Nepolis a 17letý obchodníkův syn Jindřich Věchet ze Zachrašťan, kteří si vezli malá prasátka. Zahynuli 2 lidé, kůň a 8 vepřů (3 přežili). Celý přejezd byl tehdy v krvi, a to doslova. Hned bylo také zjištěno, že závory nebyly staženy a strážník dráhy nebyl na svém místě. Dalo se tedy čekat, že tento případ bude mít dohru u soudu, který se konal 13. května 1924 a stanul před ním 38letý traťový strážník dráhy Josef Procházka, jenž byl uznán vinným přečinem proti bezpečnosti těla. Odsouzen však byl k trestu odnětí svobody v trvání 5 měsíců s podmíněným odkladem na 3 roky, protože byl neustálou službou vyčerpán, nedala se jednoznačně vyloučit závada na závorách a oba zemřelí vjeli na přejezd v době, kdy již se blížil vlak.

Oficiálně bylo nákladiště rozšířeno na osobní zastávku v roce 1924. Podle rozhodnutí Ředitelství státních drah v Hradci Králové bylo ke strážnímu domku přistavěno další kolmé křídlo pro čekárnu a v sousedství byl vybudován návěstní domek s vysokou stanovou střechou. První osobní vlak tu zastavil 1. února 1924 v 6.00 hod. Tato věc se stala velkou událostí, neboť mnoho lidí se na to přišlo podívat. Rovněž tak řada z nich odjela tímto vlakem na Prahu, ale spíše pro zábavu než kvůli potřebě. Ředitelství státních drah v Hradci Králové povolilo zastavení 5 osobních vlaků ku Praze a stejného množství od Prahy, i když jen na zkoušku. Zdejší drážní osazenstvo však zůstalo nezměněno, stále bylo pouze dvoučlenné - přednosta Jindřich Vacek a asistent Josef Vogel. Zmínka o tom se dostala též do celostátního tisku. Příkladem budiž zmínka v "Lidovém deníku" z 30. ledna 1924: "Otevření zastávky Skřivany. S platností od 1. února 1924 bude otevřena zastávka Skřivany pro dopravu osob, zavazadel a spěšnin; ve jmenované zastávce budou zastavovati vlaky: 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321 a 362. Odjezdy vlaků ze Skřivan: 312 v 5.57, 316 v 7.06."

V květnu 1924 byla u zastávky zřízena zahrádka a chodník. 10. července 1926 byla zdejší zastávka slavnostně ozdobena a zaplněna mnoha lidmi, protože tudy jel vlakem prezident T. G. Masaryk, a to na výstavu v Jaroměři. Kvůli tomu byla zastávka také krátce předtím nově nabílena. Zdejší nákladiště a osobní zastávka byly skutečně značně využívány, což můžeme vidět např. z čísel za rok 1926, kdy zde bylo prodáno 30 105 jízdenek, od vlaků odstaveno 8 044 vozů, podáno 3 427 kg zavazadel, došlo 6 505 kg zavazadel, podáno bylo 54 015 310 kg a došlo 64 566 255 kg různého nákladu. Přesto došlo později k tomu, že některé spoje začaly ve Skřivanech zastavovat pouze na znamení, např. od 1. července 1932 šlo nově o vlaky č. 419 a 420 s odjezdem v 9.41 hod., resp. v 11.15 hod.

Další výrazné změny se dočkala zastávka za německé okupace, kdy roku 1940 ustoupil návěstní domek nové přístavbě, do níž byla situována předsíň služebního bytu a stavědlo. Tehdy získal objekt, kdy již byl zdejším přednostou Václav Mikšovský, nová okna a došlo též k nové úpravě fasády. A v této podobě de facto známe tuto zastávku až do dnešní doby, i když v roce 2009 přišla o pokladnu. V současné době se chystá její oprava, v jejímž rámci má dojít k částečné demolici objektu a opravě střechy, fasády, vnitřních prostor, elektroinstalace a zpevněných ploch.. Veřejná zakázka byla vypsána 22. prosince 2020 a její realizace byla následně zadána společnosti Sinc s. r. o., Pardubice. Základní informace o této stanici lze získat zde: https://www.atlasdrah.net/cz/kralovehradecky/?id=baza&poz=10383 a o příjezdech a odjezdech odsud na webu ČD: https://www.cd.cz/stanice/5456450.
GPS souřadnice:
uložit .gpx soubor (50.272, 15.499)
Poslední aktualizace: 28.11.2021
Vyhledání vlakového spojení na výlet
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
Autor: BorisJ.
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Skřivany

Vyhledání vlakového spojení
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
0,1km od místa

Příspěvky z okolí Železniční stanice ve Skřivanech

Skřivany - dřevěná zvonice
Skřivany - dřevěná zvonice
Zvonice
Dřevěná zvonice se nachází poblíž kostela sv. Anny. Původně stávala zvonice blíže kostelu, ale po požáru cukrovaru v roce 1905 byla přenesena na současné místo. Na původním místě stávala zvonice cca od roku 1720. Ve Zvonici byly dva zvony. Zvon z roku 1719 byl zrekvírován během 1. sv. války. Druhý, starší zvon z roku 1695 válku přečkal, nepřečkal však nájezd vandala, který ho…
0.4km
více »
Skřivany - kostel sv. Anny
Skřivany - kostel sv. Anny
Kostel
Skřivany - první doložená písemná zmínka o vsi je datována rokem 1360, kdy byla původním sídlem vladyků ze Křivan. Dle historika J. V. Šimáka jsou však dnešní Skřivany uváděny v Kosmově kronice české k roku 1110 jako „mosty s Křivci na řece Cidlině“. V 16. – 17. století patřila ves s tvrzí rodu Zumrfeldů, roku 1628 přešla do majetku Albrechta z Valdštejna, po Albrechtově smrti…
0.4km
více »
Osudy cukrovaru ve Skřivanech
Osudy cukrovaru ve Skřivanech
Zajímavost
Cukrovar vystavěl v roce 1862 Gustav Ledvinka rytíř z Orlové Skály (Adlersfelsu) na místě bývalého špýcharu a pivovaru, přičemž prvním ředitelem továrny byl Jan Musil, po něm František Kubeš a cukrmistrem byl Jose…
0.4km
více »
Zámek ve Skřivanech
Zámek ve Skřivanech
Zámek
Na tomto místě vyrostla nejprve tvrz, o jejiž historii a držitelích nejlépe vypravuje profesor August Sedláček ve svém díle „Hrady, zámky a tvrze království Českého. Díl pátý. Podkrkonoší“:„SKŘIVANY.Na místě býval…
0.4km
více »
Kostel sv. Anny ve Skřivanech
Kostel sv. Anny ve Skřivanech
Kostel
Tento chrám byl založen v roce 1720 jako zámecká kaple Nanebevzetí Panny Marie, která sloužila pouze pro potřeby zámku, jenž byl vybudován na místě tvrze, připomínané již ve 14. století. Stavba vznikla nejspíše po…
0.4km
více »
Rybník Svatá Anna
Rybník Svatá Anna
Rybník
Pro to, kde se vzal název tohoto, původně mnohem většího rybníka, máme jednoduché vysvětlení, neboť se nachází nedaleko skřivanského kostela sv. Anny. Odtud byl tedy pojmenován. Podle všeho existoval již v dobách,…
0.5km
více »
Rybník Myslivec
Rybník Myslivec
Fotogalerie
Nějaká vodní plocha se v těchto místech měla nacházet již v 16. století, kdy byla využita tato podmočená a častými zátopami sužovaná lokalita právě k tomuto účelu. Kdy se tak stalo, není úplně jasné, ale tvrdí se,…
0.9km
více »
Sloupno
Sloupno
Zámek
Obec a zámek Sloupno leží 2,5 km severně od Nového Bydžova. Obec je přístupná autobusem z Nového Bydžova a nebo krátkou procházkou po silnici směrem na Jičín. Zámek spatříte hned, jakmile opustíte posledn…
1.5km
více »
Stihňov (Skřivany)
Stihňov (Skřivany)
Panský dvůr
Zdejší krajina byla osídlena již v pravěku. V 19. století byly u Stihňova nalezeny pozůstatky osídlení mladší doby kamenné a z mladší doby bronzové, z nichž se nic nezachovalo, pokud nebudeme počítat bronzový meč …
1.7km
více »
Králíky (HK)
Králíky (HK)
Vesnice
Králíky - obec severovýchodně od Nového Bydžova. první historická písemná zmínka o vsi je v Zemských deskách z roku 1635.V berní rule z roku 1651 je ves uváděna jako Kralice. Dnes v této zemědělské obci najdeme pomník se sochou sv. Panny Marie a pomník ukřižování.
2.8km
více »
kaplička ve Smidarské lhotě
kaplička ve Smidarské lhotě
Tipy na výlet
Vlakem či autobusem do Smidar, z tama pěšky do Smidarské lhoty v ní odbočit směrem na,Janovice,Starý Bydžov . Kaple je na konci vesnice po levé straně-přes mostek. Církevní objekt, kolem něj jsou velmi zajímavé staré lípy. Dá se najíst u kapličky,  jídlo a vodu doporučuji vzít sebou v obci není obchod s potravinami. Ty se dají koupit ve Smidarech celkový ráz východočeské vesničky, a zajímavé lípy u Kapličky. okolní krajina …
2.9km
více »
Smidary - kostel sv. Stanislava
Smidary - kostel sv. Stanislava
Kostel
Smidary - dominanta obce kostel sv. Stanislava je od třicetileté války zasvěcen polskému světci sv. Stanislavu. Důvodem zasvěcení polskému světci byl nedostatek českých kněží, za které v Čechách působili kněží polští. Předchůdce dnešního kostela, kostel dřevěný v roce 1749 vyhořel a na jeho místě byla postavena barokní stavba s věží. I nový kostel však v roce 1752 vyhořel a…
3km
více »
Sv. Venancius u Smidarské Lhoty
Sv. Venancius u Smidarské Lhoty
Socha
Sochu svatého Venancia najdeme cca v polovině cesty mezi Smidary a Smidarskou lhotou. Dle pověsti v těchto místech přepadli v noci tři lvi hraběte Dymokurského, který jel na koni. Když hrabě uznal, že obrana by byla marná, modlil se a v duchu vzíval svého patrona Venancia, aby ho vysvobodil. A tak lvi chvíli zuřivým pohledem na hraběte hleděli a pak se vzdálili. Jako dík dal…
3km
více »
S koloběžkou přes šest zámků. Cidlina II. část.
S koloběžkou přes šest zámků. Cidlina II. část.
Cestopisy
Je poslední dubnová sobota roku 2016 a uzrál čas na další etapu podél řeky Cidliny. Na podzim roku 2014 jsem projel 35 kilometrový úsek od pramene na západním svahu hory Tábor do Jičína a dnes Vás provedu druhou č…
3km
více »
Výlet do Nového Bydžova.
Výlet do Nového Bydžova.
Tipy na výlet
Dvě třetiny cesty do východních Čech, kde chceme pobýt několik dní, máme za sebou a tak po sjetí z dálnice do Chlumce nad Cidlinou se rozhodujeme pro zastávku na něco k zakousnutí a k…
3.1km
více »
Nový Bydžov - kostel Nejsvětější Trojice
Nový Bydžov - kostel Nejsvětější Trojice
Kostel
Kostel Nejsvětější Trojice se nachází severovýchodně od Masarykova náměstí. Původně se jednalo o dřevěný luterský kostel z let 1601-20, který byl barokně přestavěn v letech 1717-18 dle plánů M. Rosiho. Kostelu dominuje miniaturní dvouvěžové průčelí. Obrazy pocházejí z původního kostela ze 17. století Hlavní oltář s barokními malbami pochází z 1. čtvrtiny 18. století.
3.1km
více »
Smidary
Smidary
Zámek
Městečko Smidary se nachází 7 km severně od Nového Bydžova. Dostupné je buď autobusem a nebo železnicí ze stanice Smidary na trati Chlumec nad Cidlinou - Ostroměř Zámek je nevyužívaný, veřejnosti nepřístupný a …
3.1km
více »
Metličany - kostel sv. Jakuba Většího
Metličany - kostel sv. Jakuba Většího
Kostel
Dominantou Metličan, které jsou dnes součástí Nového Bydžova, je barokní Kostel sv. Jakuba Většího, který byl postaven hradeckým stavitelem Františkem Kermerem v letech 1768-1775. Na Metličanském návrší však stáva…
3.1km
více »
Nový Bydžov
Nový Bydžov
Tipy na výlet
Směřujeme do královského města, které se nachází cca 30 km východně od Poděbrad a cca 27 km západně od Hradce králové, do Nového Bydžova. Nový Bydžov založil před rokem 1305 Václav II, když přenesl práva z blízkéh…
3.2km
více »
Nový Bydžov
Nový Bydžov
Město
Nový Bydžov leží ve Východních Čechách, západním směrem od města Hradec Králové. Město je založeno na pravém břehu řeky Cidliny. Město se rozkládá v oblasti České Tabule. Okolí města tvoří mírně zvlněná krajina.…
3.2km
více »
Nový Bydžov - radnice
Nový Bydžov - radnice
Radnice
Nepřehlédnutelná novogotická radnice, na jihozápadní straně náměstí, byla postavena v letech 1862-65 dle plánů chlumeckého zámeckého architekta Josefa Míči. Postavena byla na místě původní renesanční radnice a ved…
3.3km
více »
Nový Bydžov - kostel sv. Vavřince
Nový Bydžov - kostel sv. Vavřince
Kostel
Nový Bydžov - Kostel sv. Vavřince je nejstarší dochovanou stavbou ve městě, založen byl se vznikem města v letech 1305 - 11, tehdy byl zasvěcen Matce Boží. Původně gotická stavba byla barokně upravována nejprve kolem roku 1680, později ještě v roce 1772. Přilba věže je z roku 1818, kdy byla upravena po požáru, který město postihl v roce 1817. Kostel je trojlodní kamennou…
3.4km
více »
Starý Bydžov
Starý Bydžov
Vesnice
Starý Bydžov - první písemná zmínka o tehdejším Bydžově je uvedena v listině českého knížete Bedřicha z 23. dubna 1186 ve dvou variantách - Butsou a Buitsov. Původní ves Bydžov byla koncem 80. let, nebo počátkem 9…
3.6km
více »
Lipová alej u Nového Bydžova
Lipová alej u Nového Bydžova
Park
Lipová alej u Nového Bydžova je významným krajinotvorným prvkem v oblasti. Rozkládá se podél pravé strany silnice vedoucí od Metličan na Hradec Králové, její délka je cca 1 km. Alejí prochází NS Les Chlum a okolí, která má 10 zastávek.
3.6km
více »
Nový Bydžov - kostel sedmibolestné Matky Boží
Nový Bydžov - kostel sedmibolestné Matky Boží
Kostel
Při popisovaní tohoto sakrálního objektu jsem byl celkem v koncích… Některé zdroje ho uvádějí jako kostel sedmibolestné Panny Marie, další jako kostel Nanebevzetí Panny Marie a třetí možností je hřbitovní kaple Sedmibolestné Panny Marie, o možnosti další naštěstí nevím ….. Jasné je, ale to, že postaven byl v letech 1898-1901 dle plánů architekta Josefa Mockera, stavbu…
3.6km
více »
Smidarská lhota
Smidarská lhota
Vesnice
Smidarská lhota - první zmínky o obci jsou již z poloviny 12. století. Na upravené návsi stojí Památník obětí první světové války postavený v roce 1922 a socha ukřižovaného Krista s letopočtem 1803. Na kraji obce …
3.6km
více »
Loučná Hora - dřevěný kostel sv. Jiří
Loučná Hora - dřevěný kostel sv. Jiří
Tipy na výlet
Při toulkách po Novobydžovsku se můžeme zastavit v obci Loučná Hora, která se nalézá cca 2 km severovýchodně od Smidar. To co nás láká je dřevěný kostel sv. Jiří. Historie kostela v Loučné Hoře sahá do 14. století…
3.7km
více »
Cidlina
Cidlina
Řeka
Pramen: Krkonoše - Lomnice nad Popelkou Délka toku (sjízdné) v km: 76 má většinu jezů nesjízdných, které zpomalují plavbu a má řadu náhonů, které je vhodné využít při nedostatku vody. Vodu využívají závody - m…
4.1km
více »
Chotělice - zámek
Soutěž 1 bod
www.turistikaprozivot.cz
Chotělice - zámek
Zámek
Chotělice - obec severně od Smidar, která je prvně písemně doložena v roce 1376 ve spojitosti s Kunešem z Chotělic. Již v té době zřejmě v Chotělicích bývala tvrz s dvorem a mlýnem. Poslední zmínka o chotělické tv…
4.7km
více »