TURISTIKU PODPORUJÍ
61 462 turistů a cestovatelů
109 073 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 361 979,- odměny za články
  Tipy a novinky Chaty a chalupy LitoměřiceChaty a chalupy  Mapa Litoměřice

Litoměřice leží na soutoku Labe a Ohře na západním okraji Polabské nížiny. V samotných Litoměřicích žije přibližně 24 tis. obyvatel, ale v celé aglomeraci s navazujícím městy Terezín, Lovosice a Bohušovice nad Ohří žije přibližně 40 tis. obyvatel. Pro úrodnou polohu se Litoměřicím přezdívá jako "Zahrada Čech".

 Trasy Litoměřice (42)
České středohoří, Žatecko
Cestování a výlety
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti České středohoří, Žatecko
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky

Železniční stanice v Roudnici nad Labem

Turistické cíle Dům, budova

Železniční nádraží (Roudnice nad Labem)
Železniční nádraží (Roudnice nad Labem)

Rozvoj železnice přinesl v 19. století velký boom mnoha českým i moravským městům. Sice se objevila řada z nich, jež se zdráhala tuto novinku k sobě přivést, ale později litovala a mnohokrát tak zůstala na periferii, naopak ta, která byla spojena se světem železnicí, začala prosperovat a leckdy překonala své mnohdy větší konkurenty. Jedním z takových pokrokových měst byla rovněž Roudnice nad Labem.

První nádraží tam bylo vybudováno v letech 1850-1851, a to podle architekta Antona Jünglinga. Místo pro něj vzniklo zbouráním zbytků kostela Panny Marie pod zámkem při mostu a odbouráním části pivovarského areálu v letech 1848-1849. Jednalo se o úplně stejnou budovu jako v Dolních Beřkovicích. Byl to jednopatrový objekt s obdélným půdorysem a s valbovou střechou, jehož průčelí mělo nevýrazné krajní rizality a zdvojená okna, v přízemí se šambránami renesančního vzhledu. Jeho vytíženost rok od roku stoupala a tyto počátky se dají rozdělit na trojici etap - otevření úseku Praha-Lovosice 1. června 1850, zprovoznění úseku Lovosice-Ústí nad Labem 1. října 1850 a otevření úseku Ústí nad Labem-Děčín 8. dubna 1851.

V letech 1895-1896 Společnost státní dráhy budovu na děčínské straně prodloužila a došlo ke zřízení krytého nástupiště, čekárny III. třídy a 1 dopravní koleje. 23. října 1900 byla otevřena místní dráha z Roudnice nad Labem do Hospozína, jež nejprve vedla z nově postavené železniční stanice Roudnice nad Labem-Bezděkov a teprve 2. listopadu téhož roku byla napojena na kolejiště roudnického nádraží. Další změna přišla v roce 1913. Opět se jednalo o rozšíření nádražní budovy, tentokrát však na opačné straně ku Praze. Ale ani to nestačilo a vedení města se snažilo přesvědčit všechny instituce, že je potřeba nádraží opětovně rozšířit nebo dokonce vystavět nový objekt, ale těmto žádostem se dlouhou dobu nedostávalo sluchu. Tak to pokračovalo i po vzniku ČSR. První zprávy o tom máme z roku 1919. Časopis "Podřipský kraj" přinesl 28. listopadu 1919 tuto zprávu:

"Min. železnic přpravuje přestavbu roudnického nádraží.

Jakmile se o tom dověděla nynější obecní správa města Roudnice, ihned učinila všechna opatření, aby při této příležitosti pamatováno bylo na nynější i budoucí zájmy našeho města. Zjednány ihned informace a podána memoranda na ministerstvo železnic, i na ministerstvo veř. prací. Pokud se týče prvého ministerstva, žádáno, aby veškeré projekty, nové úpravy nádraží byly pracovány v dohodě s obcí, která přizve veškeré interesenty, zejména zástupce obchodu a průmyslu. Ministerstvo veř. prací bylo žádáno, aby při této příležitosti přestavby nádraží znovu upraveno bylo celé labské nábřeží tím způsobem, že by jeho šikmý břeh byl nahrazen kolmým, k němuž by lodi mohly těsně přistáti a po celém takto upraveném nábřeží od lihovaru až ke komorám, aby byla zřízena železniční kolej pro pojízdné jeřáby a pro vlaky, které by sjížděly dolu k Labi obloukovou schybkou k Dobříni ze seřaďovacího nádraží. Poloha města Roudnice jest vhodná k tomu, aby sem sveden byl veškerý podřipský obchod obilní a překladiště roudnické, aby bylo v nejčilejším styku s naším přístavem v Hamburku. Pokud se úpravy nádraží týče, tu bude naše čtenáře zajímati, že jde o úplnou jeho přestavbu. Osobní nádraží s restaurací a krytým peronem, bude posunuto o něco blíže k mostu. Skladiště pro zboží kusové, by bylo zřízeno asi proti Štěpárně, kde se docílí větší plochy tím, že podjezd pod dráhu k převozu byl by zasypán a nahrazen jen tunelem pro chodce.

Nádraží seřaďovací bude na poli proti cukrovaru mezi hlavní tratí a lokálkou a část nákladů vagonových bude řízena do stanice Hracholusk, kde by bylo zbudováno nákladní nádraží, pro něž by platil výhodnější tarif nežli nyní. Náklad na přestavbu jest projektován asi na 5 mil. korun.

Záležitost tato jest teprve ve stadiu vnitřních úředních příprav ministerstva železnic."

Teprve až když se chystala výstavba druhé koleje, rozhodlo roku 1929 ministerstvo železnic o tom, že dosavadní objekt nesplňuje nároky ma moderní pojetí dopravy, a tak bude vybudována nová výpravní budova, situovaná jižním směrem od dosavadního nádraží. Vyvstal však velký problém s tím, že tato místa byla značně stísněná a terén nebyl také zrovna jednoduchý. Dispoziční řešení budoucího nádraží navrhl Ing. Miloš Fikr, stavební plány zhotovil architekt Vojtěch Krch, železobetonovou konstrukci navrhla a zároveň provedla statické výpočty pražská technická kancelář pro projekty a výpočty betonových konstrukcí Dr. Bedřicha Hacara a Dr. Václava Kloučka. K výstavbě objektu došlo v letech 1930-1932 a realizací bylo pověřeno místní podnikatelství staveb Antonín Hádl & František Hájek, které využilo rovněž toho, že mělo vlastní cihelnu. První práce byly zahájeny v srpnu 1930. Následně bylo staré nádraží zbouráno. Při přestavbě a rozšíření kolejového spodku došlo k vybudování opěrné zdi o délce 1 km. Zmizela i stará vodárna, jež bývala dříve opatřena věží Barborkou. Na jejím místě byl totiž vybudován nový věžový vodojem.

Vznikla tak výpravní budova ve funkcionalistickém stylu, sestávající ze 2 dílů - třípatrové služební a obytné jižní části a k ní připojeného jedenapůlpatrového protáhlého severního traktu s prostorami pro cestující, přičemž se její tvůrci museli vyrovnat s tím, že koleje byly umístěny ve výšce 3,1 m nad přiléhající ulicí. V její úrovni vznikl vestibul s pokladnami a podáváním zavazadel, z něhož vedl pod kolejemi podchod k ostrovnímu nástupišti a vedle něho ještě navíc schodiště k 1. nástupišti, k čekárnám a k nádražní restauraci. V novostavbě byly zřízeny prodejny, krámy a reklamní výklady, které poté dráha zájemcům pronajímala.

Trpkým zakončením této výstavby se stala úplatkářská aféra, jež se původně dotýkala 5 obžalovaných osob, ale nakonec se před krajský trestní soud v Brně postavila pouze dvojice majitelů stavební firmy Antonín Hádl a František Hájek. Stavební náklady, které připadaly na jejich firmu při výstavbě nádraží, činily 3,5 milionu Kč. Stavební dozor měl Ing. František Pitra, vrchní technický rada čs. státních drah a přednosta odboru pro udržování dráhy v Kralupech, který jim nadržoval a během vyšetřování spáchal sebevraždu. Za úplatek měl firmě prominout postavení zvláštní budovy pro kancelář a dovolil jim, aby byla kancelář v jeho domě, čímž společnost ušetřila a takových věcí bylo mnohem více, nejen však ohledně vybudování nádraží v Roudnici nad Labem. Oba obžalovaní byli nakonec uznáni vinnými a odsouzeni takto: Hádl k 5 měsícům žaláře a Hájek na 4 měsíce, přičemž oba tresty byly zostřeny jedním postem za 14 dní. Zároveň ztratili volební právo, protože spáchali zločin z nízkých a nečestných důvodů.

K opravě nádraží muselo dojít po tragickém sovětském náletu 9. května 1945. Následně došlo k postavení nového podchodu pod kolejemi, proběhly úpravy nádraží kvůli elektrifikaci trati, zahájené 1. ledna 1980, a úplně poslední změnou se stala výstavba železničního koridoru. S ním je též spojena rekonstrukce nádraží a jeho nástupišť, jež proběhla v letech 2021-2023 (viz https://litomericky.denik.cz/zpravy_region/roudnice-rekonstrukce-nadrazi-vlak-20230523.html) a jejím zhotovitelem se stala Společnost „ChT + MONZAS Nástupiště Roudnice“, kde byla správcem společnosti Chládek & Tintěra, a. s., a společníkem MONZAS, spol. s r. o. Tímto krokem došlo k tomu, že nádražní budova i celý její areál prohlédl a byl zmodernizován, takže se město již nemusí za tato místa stydět, jak tomu dříve mnohdy bývalo, i když u všeho se občas najdou nějaké nedostatky (viz https://zdopravy.cz/roudnicke-nadrazi-proslo-rekonstrukci-rychliky-se-nevejdou-k-prvnimu-nastupisti-136860/).
GPS souřadnice:
uložit .gpx soubor (50.426, 14.264)
Poslední aktualizace: 5.3.2024
Vyhledání vlakového spojení na výlet
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Roudnice nad Labem

Vyhledání vlakového spojení
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
0,1km od místa

Příspěvky z okolí Železniční stanice v Roudnici nad Labem

Severní Čechy – 5. den - odpoledne: Roudnice nad Labem – slalomový kanál; Račice – vodácký a veslařský kanál; Encovany - zřícenina kostela sv. Václava (býv. Prachová), vodní nádrž
Severní Čechy – 5. den - odpoledne: Roudnice nad Labem – slalomový kanál; Račice – vodácký a veslařský kanál; Encovany - zřícenina kostela sv. Václava (býv. Prachová), vodní nádrž
Cestopisy
Úterý 20. 6. 2023 - odpoledneCelý den je hrozné dusno. Po obědě, který jsme si připravili jen kousek od Budyně nad Ohří, jedeme do Roudnice nad Labem. Ve městě to známe. Dnes se chceme podíva…
0.1km
více »
Špindlerův most přes Labe v Roudnici nad Labem
Špindlerův most přes Labe v Roudnici nad Labem
Most
Důležitost spojení Roudnice nad Labem s místy za řekou uznal již biskup Jan IV. z Dražic, který nechal v letech 1333-1336 vystavět kamenný most, který byl prvním mostem přes Labe vůbec, i když podle mne šlo tehdy …
0.2km
více »
Most v Roudnici nad Labem.
Most v Roudnici nad Labem.
Most
Jako úplně první most přes Labe byl v letech 1333 – 1340 postaven kamenný most v Roudnici nad Labem. Stal se tak třetím nejstarším mostem v Čechách. Zásluhu na jeho postavení měl biskup Jan z Dražic. Most byl poničen po bitvě na Bílé hoře a úplně zničen při třicetileté válce. Místo mostu zde pak byl dlouhou dobu přívoz. V letech 1906 – 1910 byl na místě středověkého kamenného mostu postaven nový obloukový most. Železná konstrukce má 7 polí uložených na 4 pozemních a 4 říčních pilířích. Most je dlouhý 3…
0.2km
více »
Panský vodní mlýn v Roudnici nad Labem
Panský vodní mlýn v Roudnici nad Labem
Mlýn
Zdejší vrchností zřízený vodní mlýn existoval na tomto místě již v 16. století, pokud ne již dříve, protože v listinách ohledně doksanského mlýna z 27. července 1533 je zmíněn jako přísežný Václav, mlynář z Roudni…
0.4km
více »
Kostel Narození Panny Marie - Roudnice nad Labem
Kostel Narození Panny Marie - Roudnice nad Labem
Kostel
Dříve na tomto místě stával románský kostelík, který v roce 1333 nechal pražský biskup Jan IV. z Dražic přestavět na gotický chrám. Během několika let byl u této stavby vybudován Augustiniánský klášter a celý komp…
0.4km
více »
Dům čp. 307 na náměstí Jana z Dražic v Roudnici nad Labem
Dům čp. 307 na náměstí Jana z Dražic v Roudnici nad Labem
Dům, budova
Tento objekt býval dříve zván rovněž jako dům Švagrovských, a to od toho, že byl vybudován roku 1849 měšťanem a velkoobchodníkem se dřívím Martinem Švagrovským, který v něm zemřel 30. června 1866. Původně se však …
0.4km
více »
Kostel Narození Panny Marie s augustiniánským klášterem v Roudnici nad Labem
Kostel Narození Panny Marie s augustiniánským klášterem v Roudnici nad Labem
Kostel
Klášter založil pro řeholní kanovníky sv. Augustina biskup Jan IV. z Dražic, přičemž do něj měli být přijímáni pouze rodilí Čechové (po otci i matce). Základní kámen byl položen 25. května 1333 a stavba byla zpočátku svěřena avignonskému mistru Vilémovi, který v letech 1333-1334 přebýval v Roudnici kvůli výstavbě zdejšího mostu. Do konce roku 1338 byl dostavěn kůr kostela a v d…
0.4km
více »
Památky na povodně v Roudnici nad Labem.
Památky na povodně v Roudnici nad Labem.
Drobné památky
Opakující se povodně řeky Labe připomínají vodočty, na kterých jsou ryskami označeny výšky kam, až sahala voda při povodních v daných letech. Setkáme se s nimi po celém toku řeky. Většina z nás si dodnes pamatuje největší povodeň z roku 2002. Velký sloup vodočtu stojí u cesty, která vede podél plavební komory v Roudnici nad Labem. Připomínka na povodně je u zdymadel v areálu Povodí Labe a destička na zdi Augustiniánského kláštera.
0.4km
více »
Z Roudnice nad Labem až na Košťálov
Z Roudnice nad Labem až na Košťálov
Zřícenina
Tentovýlet je velice zajímavý. Cestou z Roudnice nad Labem vidíme nádhernou přírodu, kopce, zříceniny, prostě krásy Českého středohoří. Vydala jsem se pěšky z RCE (z části Podlusky), směr Budyně nad Ohří, zde můž…
0.5km
více »
Roudnice nad Labem - Informační centrum
Roudnice nad Labem - Informační centrum
Ostatní
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a okolí. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Nabízí Velké množství bezplatných i placených propagačních materiál…
0.5km
více »
Roudnice nad Labem město
Roudnice nad Labem město
Město
Roudnice nad Labem je město ležící na levém břehu řeky Labe v okrese Litoměřice. V Roudnici nad Labem žije okolo 13 500 obyvatel. Město se rozkládá na ploše 16,67 km² a patří k němu ještě vesnice Podlusky. Město l…
0.5km
více »
Lobkowiczký zámek a románský hrad
Soutěž 1 bod
www.turistikaprozivot.cz
Lobkowiczký zámek a románský hrad
Zámek
Pražští biskupové nechali koncem 12. století vystavět na skalnatém výběžku nad řekou Labe románský hrad. V období gotiky byl rozšiřován. V 16. století došlo k přístavbě renesančního křídla a později i k rozšíření …
0.5km
více »
Věž Hláska
Věž Hláska
Rozhledna
Věž Hláska je jediným dochovaným pozůstatkem opevnění nejstarší části města Roudnice nad Labem. Ačkoliv jako pozorovací a ohlašovací věž přečkala středověké válečné konflikty, byla vážně poškozena při požáru města…
0.5km
více »
Roudnice nad Labem
Roudnice nad Labem
Tipy na výlet
Roudnice nad Labem je malebné město ležící u řeky Labe. Do RCE se dostanete autem, vlakem i autobusem. Spoje jsou dobré odkudkoliv. Nejstarší písemné zmínky pocházejí z druhé poloviny 12. století. Počátky města j…
0.5km
více »
Téměř kolmo na Říp, z Řípu kolmo na Prahu
Téměř kolmo na Říp, z Řípu kolmo na Prahu
Tipy na výlet
Suprový výlet na sobotní slunečné odpoledne v okolí Prahy mohu doporučit návštěvu Řípu. Protože vzdálenost je cca 50km od Prahy, doporučuji jednu cestu vzít vlakem a druhou na kole. Přec jenom je to sice po rovině…
0.5km
více »
Hláska
Hláska
Rozhledna
Z původního opevnění, založeného biskupem Arnoštem z Pardubic, staré Roudnice zůstala do dnešních dnů zachována věž Hláska. Snadno ji najdete je totiž dobře vidět už z náměstí.Nejlépe se k ní dostanete z Husova ná…
0.5km
více »
Podřipský a Středohorský motoráček
Podřipský a Středohorský motoráček
Zajímavost
Historické motoráčky - Podřipský a Středohorský - v sezóně brázdí tratě Českého středohoří a nabízí řadu krásných zastavení. zajímavostí na části trasy Podřipského motoráčku je jízda po již zrušené železniční trat…
0.5km
více »
Jedeme do severních Čech – 23. den – rozhledna Hořidla, rozhledna Na Horách, Židovice - minipivovar Pánů z Růže, Roudnice nad Labem – procházka městem a Kratochvílova rozhledna
Jedeme do severních Čech – 23. den – rozhledna Hořidla, rozhledna Na Horách, Židovice - minipivovar Pánů z Růže, Roudnice nad Labem – procházka městem a Kratochvílova rozhledna
Cestopisy
Úterý 4. 8. 2020 I když se to večer protrhávalo, v noci pršelo a prší i ráno. Když v devět téměř přestalo, vstáváme a rychle…
0.5km
více »
Zvonice v Roudnici nad Labem
Zvonice v Roudnici nad Labem
Zvonice
Na tomto místě v areálu augustiniánského kláštera ve svahu nad chrámem Narození Panny Marie v Roudnici nad Labem stála původně jiná zvonice (spíše několik v řadě, protože město trápily časté požáry, z nichž třeba …
0.5km
více »
Lobkowiczké zámecké vinařství
Lobkowiczké zámecké vinařství
Vinařský cíl
Lobkowiczké zámecké vinařství se svojí mnohasetletou tradicí ve výrobě vín řadíme k nejstarším vinařstvím u nás. Dle historických pramenů se na Roudnici vyrábělo víno již v polovině 14. století. V současnosti obhospodařuje necelých 70 hektarů vinic a v portfoliu vinařství jsou zastoupena bílá i červená vína. Nabídka vinařství byla nově rozšířena o zajímavé degustační programy. Vinařství se nachází v atraktivním prostředí…
0.5km
více »
Lobkowiczký zámek v Roudnici nad Labem
Lobkowiczký zámek v Roudnici nad Labem
Zámek
Koncem 12. století byl vystavěn na skalnatém ostrohu nad řekou Labe románský hrad, který byl v 17. století Václavem Eusebiusem z Lobkowicz přestavěn na raně barokní zámek. Na vybudování se podíleli významní italšt…
0.5km
více »
Městská věž Hláska v Roudnici nad Labem
Městská věž Hláska v Roudnici nad Labem
Rozhledna
Tato hranolová omítaná věž z lomového zdiva s jehlancovou střechou s lucernou, s podstřešní dřevěnou pavlačí, hodinami a vedlejším přístavkem s klíčovými střílnami na rozhraní Starého a Nového města je pozůstatkem…
0.5km
více »
Kratochvílova rozhledna
Kratochvílova rozhledna
Tipy na výlet
Rozhledna se nachází v blízkosti centra Roudnice nad Labem v Žižkových sadech. Nachází se v nadmořské výšce 230 m. n. m. Při cestě z Karlova náměstí doporučujeme jít Nerudovou ulicí nahoru, až dorazíme na křižovat…
0.5km
více »
Věž Hláska v Roudnici nad Labem
Věž Hláska v Roudnici nad Labem
Rozhledna
Věž Hláska se nachází v těsné blízkosti centra Roudnice nad Labem. Je pozůstatkem městských hradeb, které zde byly vybudovány v 15. století. Její význam se po staletí měnil. Nejprve sloužila jako obranný prvek, …
0.5km
více »
Roudnice nad Labem
Roudnice nad Labem
Zámek
Monumentální raně barokní zámek je dominantou města Roudnice nad Labem, nacházejícího se na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Vlastní zámecká budova, tvořená třemi dvoupatrovými křídly kolem …
0.6km
více »
Památky Roudnice nad Labem
Památky Roudnice nad Labem
Tipy na výlet
Vlakem, nebo autem se dá pohodlně dostat do Roudnice nad Labem. Města, které bylo založeno na levém břehu Labe, na staré obchodní Lužické stezce v druhé polovině 12. století. V 14. století dostává obchodní osada s…
0.6km
více »
Roudnice nad Labem - železniční stanice
Roudnice nad Labem - železniční stanice
ŽST
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkamezinárodní pokladní přepážkačtečka in-karetvýde…
0.6km
více »
Roudnice nad Labem
Roudnice nad Labem
Město
Roudnice nad Labem leží ve Středních Čechách, severním směrem od Prahy. Město se rozkládá ne levém břehu řeky Labe a v oblasti Dolnooharské tabule. V okolí města jsou založeny ovocné sady a chmelnice. Na druhém bř…
0.8km
více »
Roudnice nad Labem - Kratochvílova rozhledna
Roudnice nad Labem - Kratochvílova rozhledna
Rozhledna
Tato rozhledna se nachází poblíž centra Roudnice nad Labem na návrší v Žižkových sadech a patří mezi jednu z nejníže položených rozhleden u nás (220 m n. m.).S nápadem postavit v parku rozhlednu přišla v roce 1934…
0.9km
více »