Boguszów Gorce Wschod (foto 1 a 2)Vrátíme se kousek zpět.Vrátíme se kousek zpět.Boguszów GorceNejprve po silnici s výhledem na náš první cíl - Dzikowiec (foto 3).Nejprve po silnici s výhledem na náš první cíl - Dzikowiec (foto 3).Glinik (foto 4)Pohodlná lesní cesta (foto 5 a 6).Pohodlná lesní cesta (foto 5 a 6).Pod DzikowciemPrudce krátkými serpentinami nahoru (foto 8).Prudce krátkými serpentinami nahoru (foto 8).Dzikowiec, hřebenZajdeme se podívat na výhled na Lyse Drzewo (foto 8 - 14) a zase zpět. Dál pak pokračují modrá a zelená značka společně na vrchol hřebene (foto 15).Zajdeme se podívat na výhled na Lyse Drzewo (foto 8 - 14) a zase zpět. Dál pak pokračují modrá a zelená značka společně na vrchol hřebene (foto 15).Odbočka k rozhledněObě značky odbočují prudce vpravo, my jdeme rovně bez značení.Obě značky odbočují prudce vpravo, my jdeme rovně bez značení.Rozhledna Dzikowiec (foto 16 - 22)Vrátíme se zpět a pokračujeme po modré značce prudce dolů a pak zase prudce nahoru.Vrátíme se zpět a pokračujeme po modré značce prudce dolů a pak zase prudce nahoru.Sokólka (foto 23 - 27)Dolů do sedla.Dolů do sedla.Sedlo Polanka (foto 28)Pro změnu zase nahoru (foto 29 - 31).Pro změnu zase nahoru (foto 29 - 31).Stachoň (foto 32 - 34)Celkem pohodlná cesta.Celkem pohodlná cesta.Lesista Wielka (foto 35 - 38)Začínáme klesat, zpočátku skoro nenápadně (foto 39 - 41).Začínáme klesat, zpočátku skoro nenápadně (foto 39 - 41).Pod LesistouPrudký sestup do Lugowiny (foto 42 a 43).Prudký sestup do Lugowiny (foto 42 a 43).Lugowina (foto 44)Po asfaltu pohodlně dál (foto 45).Po asfaltu pohodlně dál (foto 45).Sokolówsko (foto 46 - 47)Z centra po černých značkách nad městečko (foto 48 - 49).Z centra po černých značkách nad městečko (foto 48 - 49).Cerkiew św. Michala ArchaniolaOdskočíme se podívat ke kostelíku a krásného parku u něho (foto 50 - 52). Potom pokračujeme po černé dále.Odskočíme se podívat ke kostelíku a krásného parku u něho (foto 50 - 52). Potom pokračujeme po černé dále.Parkowa ulicaLesem a prudce do kopce po černých značkách.Lesem a prudce do kopce po černých značkách.Pod Homolí (Pod Obírkou)Od hranic (foto 53 a 54) sešup dolů do Vižňova (foto 55 - 60).Od hranic (foto 53 a 54) sešup dolů do Vižňova (foto 55 - 60).VižňovPoslední úsek po silnici (foto 61 - 64).Poslední úsek po silnici (foto 61 - 64).MeziměstíKonec trasyKonec trasyBoguszów-Gorce - Pasmo Lesistej - Sokolówsko - MeziměstíPasmo Lesistej je coby pohoří součástí polských Gór Kamiennych, sousedících mimo jiné i s našimi Javořími horami, tedy Broumovskem. Celý tento horský komplex mě vždycky lákal k prochození, když jsem se na jeho kopce díval z Ruprechtického Špičáku. Podařilo se. Soukromý dopravce GW Train začal o víkendech provozovat vlaky z Trutnova nejen do Královce, jako v minulosti, ale protáhl je až do polské Sedzislawi, kde na ně skvěle navazují vlaky na trati Jelenia Góra - Walbrzych - Wroclaw. Není tedy divu, že jsem tyto spoje loni o prázdninách párkrát využil. Jezdí tu moderní soupravy, ovšem pozor. Nevím, jestli jsem měl smůlu nebo je to standart, ale není radno se řídit informacemi ve vlaku. Sice je vidíte na tabulích a dokonce i anglicky slyšíte z reproduktorů, jenže ani v jednom ze tří případů mé jízdy nekorespondovaly se skutečností. Poprvé se zpožďovaly o tři stanice, podruhé se o dvě předcházely a potřetí hlásily úplně jinou trať. Evidentně to nikomu nevadilo. Nutno přiznat, že ve všech třech…Pasmo Lesistej je coby pohoří součástí polských Gór Kamiennych, sousedících mimo jiné i s našimi Javořími horami, tedy Broumovskem. Celý tento horský komplex mě vždycky lákal k prochození, když jsem se na jeho kopce díval z Ruprechtického Špičáku. Podařilo se. Soukromý dopravce GW Train začal o víkendech provozovat vlaky z Trutnova nejen do Královce, jako v minulosti, ale protáhl je až do polské Sedzislawi, kde na ně skvěle navazují vlaky na trati Jelenia Góra - Walbrzych - Wroclaw. Není tedy divu, že jsem tyto spoje loni o prázdninách párkrát využil. Jezdí tu moderní soupravy, ovšem pozor. Nevím, jestli jsem měl smůlu nebo je to standart, ale není radno se řídit informacemi ve vlaku. Sice je vidíte na tabulích a dokonce i anglicky slyšíte z reproduktorů, jenže ani v jednom ze tří případů mé jízdy nekorespondovaly se skutečností. Poprvé se zpožďovaly o tři stanice, podruhé se o dvě předcházely a potřetí hlásily úplně jinou trať. Evidentně to nikomu nevadilo. Nutno přiznat, že ve všech třech…548.4548.7547.7546.8547.7545.6544.3542.8541.3540536.8535.6532.1533.1533.5533.4533.4534544.4547548.9553.8554.4551.1554.3562.3567580.2582.4587.2590.7595.7597.6597.6603.4609.4634.2641.9660.2669.6669.6669.6679.3679.3679.3679.3679.3679.3687.9696.9687.9696.9696.9706.2702.8706.2712.3706.2717.1712.3726726726726726731.6726731.6734.6743.5743.5751.5743.5751.5756.1756.1756.1759.1756.1760.8760.8764.9765.2762756750.8756762765.2772.7778.2809.8808.9803.2796.2803.8796.2803.2791.7778.2762.4784.3760.2727701.8693693704.8722.6736.9775.4789.1789.1794.3789.8794.8798.7802.9806.5807.6805.1802.1790.2784.6786.9806.7820.7823.4820.6835.7842.4854.5860.1859.7858.2859.8860.8860.8847.9846.6844840.5838.2825.6821.5816.4772.7772.7772.7779.3779.3742.4678.3664.2619.5606.8584578.9574570.5566.4568.9566.3540.5545.1529.4544.7556.6561.7558.7562.3562.8567.9565.1566.5573574.3577.2578.3586.9588.7587.6583.6588598.2598.9601607.5622.3618.5621.4628.7636.4644.6651.7665.7681.8704.5726.9740737.9737.4737.4734.1719.8639630.5631.1575.3567.2544.1539.6535.8527.6514.4500.4496.5493.6491488.6485.6478.7476.1474.3462.5462.7456.1454.9454.8453.6444.1438.2437.1436.9437.1