ZŘÍCENINA HRADU PYŠOLEC

Tipy na výlet, Českomoravská Vrchovina

Přivítání
lupa

Na našem výletě jsme navštívili zříceninu hradu Pyšolec. Na Pyšolec jsme se vydali autem. Autem jsme dojeli do obce Vír. Ve víru jsme zaparkovali auto a šli po červené turistické značce necelé dva kilometry lesem po štěrkové cestě a dorazili až ke zřícenině.

Pohled na věž

Za cíl našeho výletu jsme si zvolili zříceninu hradu Pyšolec. Pyšolec byl postaven v raně gotickém slohu ve 13. Století. V roce 1350 byl hrad prodán Filipem mladším z Pernštejna Ježkovi z Kounic. Roku 1446 se stal hrad i okolní vesnice majetkem Jana z Pernštejna. Ve druhé polovině 15. století za Česko – uherských válek byl hrad rozbořen.

Zbytky hlavní budovy I
lupa

V dnešní době na místě hradu najdeme zbytky hradeb a opevnění, mohutná věž, která měla 11 metrů v průměru. Dále jsou zde pozůstatky dalších věží a pravděpodobně hlavní budovy.

Ubytování a jídlo jsme v okolí nevyhledávali. Určitě bude možné se najíst a ubytovat v nedalekém Víru, Rovečném nebo Bystřici nad Pernštejnem.

Zbytky hlavní budovy II
lupa

Velice příjemná byla celá cesta pěšky na hrad. Cesta vedla lesem po pěkné cestě do mírného kopce. Zřícenina je v lese. Není tak možné počítat s výhledem. Zachovalé objekty jsou celkem v dobrém stavu. Pyšolec určitě stojí za zhlédnutí.

Zřícenina hradu je volně přístupná po celý rok.