Ze Záblatí k naučné stezce Na soutoku

Tipy na výlet, Šumava

V Záblatí u kostela
lupa

Tentokrát jsme se vypravili autem na půldenní výlet do přírody. Projedeme Prachatice a přes Oseky, pokračujeme do Záblatí. Zde zaparkujeme auto u místního obchodu s potravinami a dál už jdeme pěšky na nedalekou naučnou stezku, která se jmenuje Na soutoku. Směrovka u kostela nám ukazuje směr, a tak se vydáme po silnici k Řepešínu. Po 1,5km dojdeme na můstek přes Blanici, za kterým odbočíme doleva a pokračujeme přes pastvinu okolo potoka ještě 800m, až dojdeme na začátek stezky. Je zde umístěn informační panel, kde se dozvíme něco o vzniku stezky, i její délku. Čeká nás tedy okruh dlouhý 3,4km. Protože větší část stezky, jdeme v těsné blízkosti toku Blanice, jsme rádi, že je suchý podzim a cesta dobře schůdná. Na jaře, v době tání by se šlo asi hůř. Když projdeme celou stezku, na které si přečteme 8 info. panelů, čeká na nás už jenom cesta zpět k můstku a pak po silnici zpátky do Záblatí.

Naučná stezka Na Soutoku je přírodní rezervace, která byla vyhlášena v roce 2003, po velkých povodních v předchozím roce.

Měli jsme s sebou pouze malou svačinu, protože nebydlíme daleko odsud.

Vycházka v údolí Blanice je velmi příjemná, díky přírodě, která zde je.

Celá trasa byla dlouhá 8km, ale lze ji zkrátit, když zaparkujete až u můstku přes Blanici, zhruba 1,5km za Záblatím směrem na Řepešín. Ušetříte si tři kilometry po silnici. Je to vhodnější varianta pro rodiny s malými dětmi. Neplatili jsme nikde nic. Ubytovat i občerstvit se dá v nedalekých Prachaticích.