Moje oblíbené
  Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Brno
Brno je statutárním městem, které je druhým největším městem v České republice, co do počtu obyvatel i svou rozlohou. Sídlí zde Jimoravský kraj, v jeho centrální části vytváří samostatný okres Brno-město. V Brně se nalézá soutok dvou řek Svitavy a Svratky. Dominantou města je hrad a pevnost Špilberk. Mezi další oblíbené turistické cíle patří katedrála svatého Petra a Pavlahrad Veveří či vila Tugendhat, která byla zapsána i na seznam světového dědictví UNESCO.
 Trasy Brno a okolí (84)

Jižní Morava
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Morava

Výlet za Mamutem - Anthropos

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

mamut
mamut  •  Fotografie (4)  • Foto: evasubr

Anthropos Brno. Pro cestu můžeme zvolit auto, nebo MHD.

Návštěva mamuta, věstoncké venuše a dalších sošek, instalace zaměřené na vývoj člověka.

Pokud jste z Brna, tak asi oběd doma. Bohužel nevím v blízkém okolí o žádné restauraci.

Já osobně nemám ráda zimu ve městě a hlavně víkendy pokud člověk nejede lyžovat. No a tak pořád vymýšlím kam vyrazit. Když jsem takhle vymýšlela co budu dělat v sobotu, tak jsem si uvědomila, že jsem nikdy nebyla v Anthroposu. No a tak jsem se tam vydala.

Když jsme kupovali vstupenku, tak mě celkem zarazilo, jak byla paní nepříjemná. Skoro jako by jsme ji obtěžovali. Nicméně uvnitř v expozici jsme narazili pak už jen na příjemné lidi, takže ten první dojem se úplně vytratil.

mamutí miminko

Za cenu 80 kč pro dospělou osobu jsme se dozvěděli hodně nového. Hlavně o historii a vývoji člověka. Což pokud mluvím jen za sebe, není zrovna moje hobby.

Mám-li shrnout tento výlet, tak určitě doporučuji každému alespoň jednou za život Anthropos navštívit. Lepší to ale bude pro děti než pro dospělého. Byla tam spousta zajímavých věcí, ale jak už jsem řekla, není to nic pro mě.

Vstupné pro dospělé 80 Kč, děti 40 Kč.

Aktuální informace:

Poslední aktualizace: 24.2.2012
Autor: evasubr

Brno

Příspěvky z okolí Výlet za Mamutem - Anthropos

Červený kopec-vyhlídka
Nad pravým břehem řeky Svratky v městské části Brno-Štýřice se nachází národní přírodní památka Červený kopec. Je odtud nádherný výhled na Brněnské Výstaviště a Pisárky. Vyhlídka je přístupná po zelené turistické …
Pavilon Anthropos je svým rozsahem unikátní expozice, věnovaná vzniku a vývoji člověka a rozvoji jeho kultury. Byla založena prof. Karlem Absolonem v roce 1928. Po válce byla expozice na čas uzavřena, ale na přelomu 50. a 60. let byla obnovena prof. Janem Jelínkem v nové muzejní budově v pisáreckém parku. V letech 2003-06 prošel objekt rozsáhlou rekonstrukcí a modernizací. Jejím výsledkem jsou nové stálé expozice instal…
Nachází se v Pisárecké kotlině v údolí řeky Svratky na západním okraji brněnské čtvrti Pisárky. Je součástí biokoridoru procházejícího podél Svratky, který propojuje lesopark Holednou se…
Trasa začíná u bývalé konečné MHD v Pisárkách. Pokračuje k řece Svratce, za ní přejde do Pisáreckého parku k pavilovu Anthropos. Dále pokračuje alejí podél vody až k výjezdu z Pisáreckého…
Z Pisárek od bývalé konečné MHD vede trasa vycházky po modré značce přes řeku Svratku, pak chvíli při břehu řeky a potom ulicí Výšina vystoupá vzhůru kolem někdejší restaurace Na Jurance na…
Nachází se u křižovatky ulic Hlinky a Žabovřeská v podchodu u zastávky městské hromadné dopravy č.1. Na hoře je pak zastávka MHD č.84. Začínají zde modrá a zelená turisticky značená trasa. Modrá vede kolem řeky Svratky, vystoupá na ulici Juranka a zahradami dojde na okraj městské části Kohotovice k rozcestí Hobrtenky a oboru Holedná klesne na rozcestí Vrbovec, kde končí. Zelená pak směřuje …
Po modré kolem pisáreckého tunelu. Uvidíme Pisárecký splav, Hošnovu vilu, výstavbu Bohunic a podzimní Rivieru.     Názvem Hošnova vila bývá poněkud nespravedlivě označována budova na…
Tradiční tandem veletrhů cestovního ruchu proběhne od 13. do 16. ledna 2011 s řadou zajímavých novinek v expozicích i v doprovodném programu. První dva dny budou především setkáním profesion…
Areál Riviéra se nachází v romantickém Pisáreckém údolí při řece Svratce. Skládá ze dvou na sebe navazujících celků – z volné zóny a placené bazénové části. Volná zóna je bezplatně…
Jedná se o krátký tok pramenící v městské části Nový Lískovec a ústící do řeky Svratky v Pisáreckém údolí naproti rekreačního areálu Riviéra. V jeho střední části bylo údolí potoka v…
Jen ve třetím čtvrtletí roku 2017 se meziročně zvýšil počet hostů v hromadných ubytovacích zařízeních o 5,9 % a počet jejich přenocování o 4,2 %. V hlavní turistické sezóně se tak potvrdil…
Při nedávných toulkách Brnem jsem se rozhlížel a fotografoval. Zaujaly mě třeba tyto čtyři zajímavé domečky. Pro každou rodinu ty luxusní domečky asi tenkrát nebyly. Ale tato čtveřice brněnských rodinných vil patř…
Brněnská čtvrť rozkládající se v Pisárecké kotlině, kterou protéká řeka Svratka. Největší plochu zde zabírá Brněnské Výstaviště, které je i nejvýznamnější areál této čtvrti. Na ulici Hlinky…
Nachází se v brněnské čtvrti Pisárky na Hroznové ulici č. 18 v blízkosti bývalé "vládní vily" Stiassni. Byla zde postavena v letech 1937-38 podle projektu tehdy již velice známého brněnského architekta Bohuslava Fuchse. Volně stojící jednopatrový objekt se dvěma samostatnými bytovými jednotkami je dokladem o snahu lyrizace tehdy přísného funkcionalismu. Fuchs se nechal inspirova…
Funkcionalistická vila postavená podle návrhu Ernsta Wiesnera. Byla dokončena v roce 1929, jejím objednavatelem byl Alfred Stiassny, po němž získala sv…
Při nedávných toulkách Brnem jsem se rozhlížel a fotografoval. V případě funkcionalismu nemusí být člověk architektem, aby poznal tento styl na první pohled – rovné střechy, čisté geometrické linie ve fasádě, více světla do interiéru, prostě forma sledovala funkčnost objektu. A to tak, že dokonale.   Funkcionalismus byl jako architektonický směr definovaný ve 20. letech 20. sto…
Kamenný Mlýn (německy Steinmühl) je bývalá dnes zaniklá ves, která se rozkládala na levém břehu řeky Svratky při západním okraji Wilsonova lesa v prostoru dnešní Žabovřeské ulice. Kamenný Mlýn vznikl v 19. století…
Kam s rodinou, když je venku zima nebo deštivo? Odpovědí jeVIDA! - nový zábavní park zaměřený na vědu a pokusy otevřený v pavilonu D brněnského výstaviště. Je určen opravdu téměř pro všechny - zvídavé dvouleté dět…
Areál Výstaviště se nachází v městské čtvrti Pisárky. Rozkládá na ploše více jak 650.000 m2 a svojí architekturou se řadí mezi nejkrásnější veletržní areály v Evropě. Již více jak sedmdesát…
Nachází se v brněnské městské části Nový Lískovec ve východním svahu Kamenného vrchu. Zdejší lesopark byl založen jako součást ozdravovacího areálu Městské nemocenské pojišťovny před první…
Jedná se o dělnickou kolonii, která začíná vznikat v opuštěném pískovcovém lomu v severním svahu Červeného kopce ve 20. letech 20. století a naplno se rozrůstá v období hospodářské krize ve…
Nachází se v brněnské městské části Nový Lískovec. Jedná se o teplomilná travinná společenstva s roztroušenými dřevinami na často obnaženém skalnatém podloží. Dominantním je zde masový výskyt koniklece velkokvětého v jarním období, který zde tvoří mnohatisícovou populaci a je v té době výletním cílem řady brněnských milovníků přírody. Jedná se o nejbohatší populaci koniklece…
Návštěvy rezervace od  roku  2014Všude kolem nás je spoustu pěkných míst, jen se umět koukat. Ač se projezdilo  mnoho koutů mimo naši vlast, koniklece, od nepaměti rostoucí téměř za  humny,  léta  unikaly. Brněnské sídliště Kameňák   není  nijak neobvyklé (kupa paneláků). Jeho navazující  část –  přírodní rezervace  Kamenný vrch (částečně  lesík a  hlavně   stráň  stepního rázu)  s…
Ojedinělé architektonické dílo se nachází v Brně - Jurkovičova vila. Dušan Samo Jurkovič byl slovenský architekt, který se narodil v druhé polovině 19. století na Slovensku a zemřel v roce 1947 v Bratislavě. Z jeh…
V Brně na hrad Špilberk
V největším moravském městě stojí přes sedm století výrazná dominanta města - původně královský gotický hrad Špilberk ze 13. stol. Během 17. a 18. stol. byl přebudován na barokní pevnost, kterou najdete na vrcholu…
I přesto, že bydlím v Brně celý život, nikdy jsem nebyla na prohlídce hradu Špilbek. Vždy jsem byla pod ním v parku, ale nikdy ne uvnitř. Tak jsem se rozhodla na napravit a vyrazila jsem na prohlídku. Zakoupila js…
Špilberk
Hrad Špilberk je monumentální pevností nad centrem největšího moravského města Brna, nacházejícího se v Jihomoravském kraji. Původní gotický královský hrad z 13. století si svého původního účelu reprezentačního …
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkamezinárodní pokladní přepážkaautomat na jízdenky ČDČD centrumčtečka in-karetvýdej in-karetplatba platební kart…
Brno je krajské město Brněnského kraje a najdeme jej na Jižní Moravě. Brno bylo postaveno na soutoku řek Svratky a Svitavy. Brno se rozkládá v jihomoravské rovině, která u východního okra…