Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Středočeský kraj

Středočeský kraj je největším krajem v Česku. Najdete zde oblasti Český kras nebo biosférickou rezervaci UNESCO Křivoklátsko, památky a hrady KarlštejnKokořínČeský ŠternberkKonopištěKřivoklát či historické centrum Kutné Hory, které zapsané na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Chcete-li navštívit nejsušší a nejteplejší místo v ČR, zavítejte do okolí Mělníka.

TIP:

Okresy: Benešov / Beroun / Kladno / Kolín / Kutná Hora / Mělník / Mladá Boleslav / Nymburk / Příbram / Rakovník

Turistické oblasti:   Středočeská pahorkatina  /  Polabí  /  Kutnohorsko  /  Kladensko Rakovnicko  /  Kraj blanických rytířů

Trasy  (372)

Výlet na Černokostelecké keramické trhy

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Za kulturou

Výlet na Černokostelecké keramické trhy  •  Fotografie (91)  • Foto: Jessica

Černokostelecké keramické trhy - rok 2009

Chci vás pozvat na výlet na Černokostelecké keramické trhy, které se konají v sobotu 29. května 2010 v Kostelci nad Černými lesy a mají zde opravdu dlouholetou tradici. Konají se už hodnou řádku let vždy poslední sobotu měsíce května. Takže jedeme do Kostelce nad Černými lesy - a to pokud možno hned ráno, aby nám nic neuniklo. Trhy začínají v 8.50 hod a končí v 17.00 hod, takže pokud si výlet chceme náležitě užít, počítejme, že na něm strávíme v podstatě celý den. Jedeme autem odkudkoliv nebo z Prahy autobusem pražské integrované Dopravy - buď autobusem číslo 381, nebo autobusem číslo 387 ze stanice metra Háje. V den konání Keramických trhů je vždy tato autobusová Doprava posílena, takže autobusy jezdí často, častěji než v jiné běžné soboty. Trhy se každoročně, takže i letos, konají na náměstí Smiřických.

Černokostelecké keramické trhy se konají v Kostelci nad Černými lesy, který je právem nazýván nejen plícemi středních Čech, ale také Městem keramiky. Každou poslední květnovou sobotu se sem sjíždějí keramici z celé republiky a zde vystavují a zároveň prodávají svoje keramické výrobky. Je zde nespočet stánků s krásnými věcmi, které si můžete koupit. Převážně jde o keramické výrobky, ale většinou si zde můžete koupit třeba i sáček s levandulí nebo sušenou levanduli a podobné výrobky.

Trhy jako takové doprovází bohatý program na podiu i mimo něj. Můžete si vy nebo vaše děti něco zkusit vytočit na hrnčířském kruhu, dále se koná soutěž o nejhezčí servírovací nádobu na jednu porci polévky, na trzích je otevřený dětský koutek atd.

Černokostelecké keramické trhy - rok 2009

Na začátku trhů v 8.50 hod vystoupí Mažoretky Scarlett, poté trhy oficiální zahájí starostka města. Vystoupí Aerobik klub DODO, děti z místní mateřské školy, dále například skupina Zpětná vazba (12.30 - 13.30). Odpoledne hraje Michal Prokop, Jan Hrubý, Luboš Andršt trio.

A když ještě bude hezké počasí, výlet to bude jako malovaný.

Najíst se není vůbec problém, přímo na trzích jsou stánky s různým občerstvením a též je na náměstí pizzerie, kde je možno se dobře najíst a napít a při hezkém počasí využít možnosti přitom posedět na "zahrádce" pizzerie venku a kde, pokud svítí sluníčko, vás příjemně zastíní slunečníky. Zároveň máte výhled na trhy. Dále se přímo na náměstí nachází restaurace "Zelený dům" s pivnicí. A mimo náměstí jsou minimálně ještě tři restaurace, takže že se nebudete mít kde občerstvit, se opravdu bát nemusíte.

Černokostelecké keramické trhy - rok 2009

Keramické trhy bývají vždy krásné, nádherné rozmanité keramické výrobky, kde si každý vybere, pokud chce koupit - jak výrobek užitečný či užitný nebo dekorativní, prostě každý milovník keramiky určitě potěší svoji duši i oko a domů si může přivézt opravdu nádhernou keramiku dle vlastního vkusu a výběru (neb výběr je veliký, zrovna tak jsou i různé cenové hladiny za výrobky), poslechne si hezkou hudbu, podívá se na různá vystoupení, prostě na Keramických trzích je to opravdu vždy moc fajn.

Vstup na Keramické trhy i s doprovodným programem je zdarma.

Poslední aktualizace: 29.5.2010
Autor: Jessica

Kostelec nad Černými lesy

Příspěvky z okolí Výlet na Černokostelecké keramické trhy

Podlipansko - okolí Kostelce nad Černými lesy
Výlet je pro všechny věkové kategorie a také pro všechny zátěžové kategorie. My menší sportovci pojedeme autem a podnikneme vycházky. Ti větší sportovci trasu projdou pěšky nebo si na kole  vyšlápnou až k Lipenské mohyle.   Nabídka místa je velmi různorodá. Navštívíme památky, městečka a potěšíme se výhledem do KRAJINY. Jeli jsme autem do Kostelce nad Černými lesy a udělali…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy autobusem číslo 381 nebo 387 ze stanice metra Háje, v Kostelci nad Černými lesy vystoupíme na stanici náměstí Smiřických. Jedeme o vánočních svátcí…
Kostelec nad Černými Lesy leží ve Středních Čechách, východním směrem od Prahy. Město se rozkládá v zalesněné oblasti zvané Černý Les. Jihozápadním směrem od města je vybudováno několik rybníků. Tyto vodní ploch…
Rok se s rokem sešel a 28. května 2016 jsme se opět vydali na Tradiční keramický den v Kostelci nad Černými lesy, tentokrát již na 28. ročník. Autem sem dojedeme odkudkoliv, z Prahy jezdí v tento den posílená auto…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy autem či autobusem pražské integrované Dopravy č. 381 nebo č. 387 ze stanice metra Háje. Jedeme na posvícení v Kostelci nad Černými lesy, které se …
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem (odkukoliv) nebo z Prahy autobusem PID (tj. pražská integrovaná doprava) číslo 381 nebo číslo 387 ze stanice metra Depo Hostivař (trasa A). Tato autobusová Doprava bude v …
Farní kostel sv. Andělů strážných v Kostelci nad Černými lesy najdete v samém středu města, na náměstí Smiřických. Kostel je jednolodní barokní stavbou, vystavěnou v letech 1735 - 1737. Přední věž byla dostavěna v letech 1889 - 1894. Hlavní oltář byl zřízen v roce 1739 nákladem Marie Terezie Savojské a zobrazuje Anděla strážce ujímajícího se mladého poutníka. Web města: www.kostelecncl.cz
Muzeum hrnčířství s galerií v Kostelci nad Černými lesy se nachází na náměstí Smiřických v renesančním panském domě, který v roce 1613 daroval Albrecht Smiřický obci. Svého času zde měl sídlo městský úřad, nyní se zde nachází muzeum se stálou expozicí keramiky (nejen) a s galerií, kde se pořádají výstavy obrazů, fotografií, keramiky... Každý měsíc je zde jiná výstava. V muzeu…
Letos již podruhé se konal v Kostelci nad Černými lesy 2. adventní řemeslný jarmark. V tomto městečku není tato příjemná akce ojedinělá, konají se zde i Tradiční keramické trhy a další - většinou pravideln…
Jednou v roce konkrétně poslední květnovou sobotu je na náměstí v Kostelci nad Černými lesy pořádně živo jako nikdy jindy. Nejinak tomu bylo od samého rána i letos při 23. ročníku Keramického dne, který při…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy autobusem číslo 381 a 387 od stanice metra Háje. Takže kdo cestuje z Prahy autobusem, jede vlastně z Hájů do lesů.  Nicméně krásné lesy nejsou nyní…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy na Tradiční keramický den - tentokráte již na 31. ročník. Takže tradici má opravdu velikou. Taktéž i pro nás, osobně jsem zde byla již počtrnácté - je to u mě již také tradice. …
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo autobusem pražské integrované dopravy, který vyjíždí ze stanice metra Háje. Tedy zjednodušeně - z Hájů do lesů. :) I když tentokrát necháme lesy trochu str…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy autobusem pražské integrované dopravy. Do Kostelce nad Černými lesy jedeme autobusem č. 381 nebo č. 387. Dále byla v tento den - t…
Kostel sv. Jana Křtitele byl vystavěn v roce 1600 původně jako kostel hřbitovní, neboť tehdy Kostelec patřil farou až do Konojed a hřbitovem na Aldašín. Kostel byl zbudován na místě kostela dřevěného, patrně v jed…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo autobusem z Prahy od stanice metra Háje linkou číslo 381 nebo 387. Z autobusu vystoupíme na náměstí Smiřických. Jedeme na Tradiční keramický den - na jeho 26. ročník. Keramický den a trhy se zde konají každým rokem poslední sobotu v květnu. 26. ročník se konal poslední májový den - v sobotu 31. května 2014. Keramické…
Náměstí Smiřických tvoří centrum v Kostelci nad Černými lesy a je to největší a hlavní náměstí v městečku. Není tu totiž jediné. Coby "kamenem dohodil" je ještě jedno náměstí - a to je Jánské náměstí, …
Renesanční zámek se nachází v Kostelci nad Černými lesy na Kolínsku ve Středočeském kraji. Jádrem rozsáhlého zámeckého areálu je čtyřkřídlý dvoupatrový objekt uzavírající nádvoří, v nárožích doplněný o polygonální věže, obklopený příkopem a valem. Krytá chodba spojuje zámek s goticko-renesanční zámeckou kaplí sv. Vojtěcha z let 1568 ? 1569 s původním hodnotným zařízením.…
Galerie Jana Svatoše v Kostelci nad Černými lesy je především orientována na keramickou plastiku a její ambicí je nabídnout výstavní prostor předním našim i zahraničním keramikům-sochařům,…
Zámek v Kostelci nad Černými lesy vévodi krajině a jeho věžičky jsou vidět zdaleka. Napadne-li vás otázka, zda-li je možné se starodávnými místnostmi zámku projít a kochat se jejich …
Jednou z dominant města Kostelec nad Černými lesy je kaple sv. Vojtěcha, jež těsně sousedí s místním zámkem. Zámecká kaple byla vystavěna Jaroslavem Smiřickým v letech 1568-9 v místě původního opevnění. V devadesátých letech dvacátého století byla kaple rekonstruována, aby se stala vyhledávaným místem pro svatební obřady a koncerty. Jelikož zámek patří České zemědělské univerzitě v Praze a se zámkem je rovněž stavba…
Čtvrť Poustka je městskou částí Kostelce nad Černými lesy. Pochází z 18. století a je památkově chráněnou zónou. Nachází se jak v blízkosti centra Kostelce nad Černými lesy, tak v blízkosti krásné přírody s nádher…
Gotickorenesanční kapli sv. Vojtěcha najdeme v Kostelci nad Černými lesy. Nachází se u zdejšího zámku, s kterým je spojená krytým můstkem s třemi arkádami. Byla postavena na místě původní svatyně a je nejstarší městskou památkou. Má čtvercový půdorys a trojboký presbytář, z něhož vedou schody na věž. Z hlavního oltáře se dochoval pouze cenný dřevěný reliéf Kladení do hrobu…
Roku 2001 dostal tradiční pivovarský pozdrav "Dej Bůh štěstí" zde v Kostelci nad Černými lesy nový význam. Přesně tak se totiž nazývá společnost s ručením omezeným, která se rozhodla vrátit Kostelec n…
Bývalý pivovar je barokně klasicistním objektem, postaveným v roce 1742 s polygonálním osmistěnným mlatem. Právo várečné měl Černý Kostelec již od roku 1489, kdy byl povýšen na město. Dnes je v objektu Pivovarské muzeum a restaura…
Jedeme za romantikou, za atmosférou hostinců, která u nás byla před sty lety, ale hlavně za dobrým jídlem i pitím. Nejlepší bude, nezt či přijet autobusem, neb budete jistě ochutnávat skvělá piva, která tu nabízejí.chat se sem své…
Obec je vzdálená asi 3 km od Kostelce n.Č.l. západním směrem a je obklopena ze tří stran lesy. Kozojedy položené v překrásném přírodním prostředí mají bohatou historii, o čemž svědčí četné nálezy v poslední době…
Kostel sv. Martina se nachází v Kozojedech u Kostelce nad Černými lesy. Není přímo v obci, vede k němu užší silnice - cesta, takže se až k němu dá dojet autem, nebo se k němu přímo z centra Kozojed dá dojít pěšky a zároveň pozorovat krásnou okolní přírodu a dýchat svěží čistý vzduch. U kostela se nachází hřbitov. Kostel sv. Martina byl vystavěn na místě bývalého pohanského…
Obec Jevany, ze všech stran obklopená lesy a s krásným Jevanským rybníkem, se nachází 5 km od Kostelce nad Černými lesy. Za první republiky byly Jevany jedním z nejoblíbenějších letovisek v okolí Prahy s řadou h…