Vrch Louštín

Tipy na výlet, Kladensko Rakovnicko

Jdeme na vrch Louštín, který leží asi 4 km od Lužné u Rakovníka. Výchozí bod je z obce Lužná.

Výhled z Louštína v dáli Lužná
lupa

Jdeme na vrch Louštín 537 m/ n. m. Na tomto vrchu jsem byl už několikrát a patří k mým oblíbeným místům. Ve 13. století zde stál hrad Kozí hrádek, ale dnes se dochovaly jen stopy příkopů. Vycházíme od vlakového nádraží Lužná , kde se také nachází železniční muzeum. Jdeme  krásnými křivoklátskými lesy a zdolání vrchu Louštína můžeme dvěma způsoby. Pokud jedeme na kole , tak nás na vrch zavede cyklostezka 0102 a pokud jdeme pěšky můžeme využít strmější turistickou trasu, já osobně doporučuji cyklotrasu, je pozvolnější a víc uvidíte. Po cestě uvidíme lesní Jezírko Punčoška a pod vrcholem Louštína v jarních měsících kvetou náprstníky. Před samotným vrcholem  na nás čeká prudké stoupání, kde i zkušení cyklisté sesednou z kola.

Na samotném vrchu je překrásný výhled na křivoklátské lesy! Na Louštíně je také naučná stezka.

Občerstvit se můžeme v restauraci naproti nádraží v Lužné, nezapomeňte si vzít s sebou dostatek tekutin, po cestě a na samotném vrchu už možnost žádného občerstvení není.

Výhled z Louštína
lupa

Líbili se nám překrásné smíšené lesy, kde některé duby už hodně pamatují. Po cestě vás nečekají davy turistů a jedná se o pohodový výlet překrásnou přírodou. V lesích kolem Louštína jsou krásné cesty a tak k návratu do Lužné můžete zvolit i jinou trasu.

Výchozí bod obec Lužná u Rakovníka je asi 60km od Prahy a je dobře dostupná jak autem, tak i vlakem, jede sem rychlík z Masarykova nádraží.