Moje oblíbené
 Travel blog Liberecký kraj Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Liberce
Liberec je hlavní město Libereckého kraje a rozkládá se na úpatí Jizerských hor pod vrcholem Ještěd (1012 m.n.m.), který je vyhledávaným rekreačním cílem. Oblíbeným cílem jsou i Botanická zahradaAquapark Babylon a ZOO Liberec s bílými tygry.
 Trasy Liberec a okolí (60)

Český ráj
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Český ráj

Sychrov, Svijany a Drábské světničky

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Na kole

zámek Sychrov
zámek Sychrov  •  Fotografie (5)  • Foto: Manjula

Tento výlet v délce 43 km jsme absolvovaly na koloběžkách.

kostelík Vlastibořice

Vyjely jsme ráno ze Skokov na Žďár a pak Všeň a Mokrý. Od obce Přepeře jsme dojely na Sychrov po trase 14. Zde jsme si chtěly prohlédnout zámecký areál, ale panáček v pokladně nás do parku nechtěl pustit z koloběžkami. Když jsem se ho zeptala kam si je tedy můžem zamknout, poslal nás ke kládě před jednou budovou u parkoviště, když jsem mu řekla, že za kládu já to nezamknu když nemám sedlo a jestli si to nemůžem nechat někde v areálu. To nešlo. Nechápu proč třeba nemají normální cyklostojan, nebo proč nemůžu si koloběžku v parku tlačit. Tak jsme prohlídku vzdaly a byly docela rozladěné. Náladu nám spravila aspoň ledová káva.
Ze Sychrova jsme se po modré dostaly na Vlastibořice, kde jsme si prohlédli místní kostelík s dřevěnou zvonicí.
Pak jsme si užily sjezd na Pěnčín a Svijanský Újezd. Ve Svijanech mají nejen výborné pivo, ale i nově zrekonstruovaný zámek.
Pak jsme podjely dálnici a po trase 4009 dojely na Dneboh. Chtěly jsme se podívat na Drábské světničky.
Tentokrát jsme s parkováním koloběžek měly štěstí, nechaly jsme je na parkovišti u kiosku, kde na ně mrkla ochotná paní z občerstvení.
Na Světničky jsme vystoupaly lehce bez koloběžek. A užily si krásné výhledy do kraje.
Pak jsme se na Skokovy vrátily po 4009 směr Příhrazy.

zámek Sychrov, zámek Svijany, Drábské světničky

ubytování penzion Espero, Skokovy

jídlo pivovarská hospoda Svijany, občerstvení kiosek Dneboh

nelíbilo se nám, že na Sychrově se nedají vzít do zámeckého parku kola nebo že nemají možnost bezpečně si odložit v areálu

líbily se nám Drábské světničky

vstup Sychrov od 105 Kč, do parku 20 Kč

Drábské světničky zdarma

ubytování Espero Skokovy od 200 do 420 Kč/os/noc (420 Kč je plná penze )

Poslední aktualizace: 4.9.2016
Autor: Manjula

Pěnčín

Příspěvky z okolí Sychrov, Svijany a Drábské světničky

Kozí farma  Pěnčín
Kozí farma Pěnčín
KOZÍ FARMA & SÝRÁRNA - Pěnčín Zemědělská výroba byla vždy nedílnou součástí sklářské výroby. Součástí prohlídky sklářských provozů je návštěva kozí farmy a sýrárny. Návštěvníci při prohlídce uvidí: výrobnu …
Naše společná cesta začíná na rychlostní silnici R10 směrem z Prahy na Liberec. u Turnova přejedeme z R10 na rychlostní silnici R35 (pokračujeme na Liberec) a na exitu 41 sjedme podle ukazatelů na Sychrov. Projede…
Jsem sice po noční, ale to nic nemění na našich plánech. V rámci akce "Poznej a vyhraj" splňujeme veškeré podmínky na vstup zdarma do některé z památek. Z boháté nabídky vybírám Sychrov. Z Tanvaldu vyjíždíme krát…
Jedeme autem, ale dojedete tam i vlakem - zastávka Sychrov. "Pohádkový zámek" Sychrov. Pokud jste náročnější a toužíte se dozvědět, co nejvíce zajímavého, doporučuji i další tra…
Pobývat na Liberecku a opomenout návštěvu zámku Sychrova snad ani nelze. Obec Sychrov se nachází kolem 16 kilometrů jižním směrem od Liberce. Jízda po velmi dobré silnici trvá kolem 20…
Zámek Sychrov je opravdu pohádkový a nejen díky jeho novogotickému vzhledu, ale i díky tomu, že se zde natáčeli pohádky Zlatovláska a Nesmrtelná teta.  Zařízení zámeckých pokojů je zcela původní a proto návštěvní…
Sychrov
Novogotický Zámek Sychrov se nachází v Libereckém kraji. Zámek je otevřen každý den po celý rok a návštěvníci mají možnost výběru ze dvou prohlídkových tras. Interiér zámku je vybaven cen…
Zámek Sychrov je jedna z našich posledních větších zastávek cestou z dovolené. Najdete ho 6 km severozápadním směrem od Turnova, takže v Českém ráji. Původně zde stála gotická tvrz, která byla zničena za třicetil…
Zámek Sychrov je přibližně 6 km od Turnova ve stejnojmenné obci. Je dostupný autem až k zámku. Do třicetileté války zda stála tvrz v pozdně gotickém stylu. Na konci 17. století zde majitelé Sychrova Lamottové nech…
Při vyslovení názvu Svijany se dosti velké části mužské populace zjeví představa orosené sklenice s bohatou pěnou. Méně se již ví, že tady stojí i zámek a ten má také poměrně značné spojení s pivem. Ale pojďme pěkně od…
Výchozím bodem trasy je nádraží v Turnově. Odtud se vydáme po žluté značce na turnovské náměstí. Ve všední den, v sobotu dopoledne a o prázdninách i v neděli je zde možno navštívit velice pěkné infocentrum. Z námě…
Když se dnes řekne Svijany tak si asi každý vybaví vynikající svijanské pivo… Ale nejprve trocha historie. První písemná zpráva o vsi pochází z roku 1345, kdy patřila cisterciánskému klášteru v Mnichově Hradišti. V roce 1536 získal Svijany rod Vartenberků. Roku 1564 se, získáním várečné práva, začíná psát dlouhá historie pivovaru. Po smrti Jaroslava Vartenberka získal v roce…
Pivovar Svijany
Pozoruju, že pivovary a hospůdky začínají tvořit značnou část mých příspěvků. No a co. Svijanské pivo je jedno z nejlepších, jaké jsem kdy pil. A svijanská pivovarská hospoda je moc příjemným místem v jinak napros…
Tento výlet jsem absolvovala v dubnu 2016 na své koloběžce Kickbike freeride, dá se ale i ujít pěšky. Cíl výletu byl na skalní útvary u Mužského. Vyjela jsem ze Skokov  po žluté na Příhrazy a zde po cyklistické 40…
Vycházku zahájíme i ukončíme u centrálního rozcestí na náměstí v Turnově. Po červené značce směřujeme ke Hradu Valdštejn. Značka nás vyvede za město a začínáme stoupat do kopce. Dojdeme k osamoceně stojící skále, …
Turnov leží v Severních Čechách, jihovýchodním směrem od Liberce. Město se rozkládá u severního okraje chráněné krajinné oblasti Český ráj a na obou březích Jizery. Město tvoří pomyslnou vstupní…
Do Turnova vás doveze vlak, nebo tady můžete nechat auto. Vydáme se po žluté značce na Bělou a Klokočské skály. Půjdeme kolem jeskyně Postojna, tak si nezapomeňte baterku, protože bez ní se dovnitř nepodíváte :) Z Klokočí se pak do Turnova vracíme přes Betlémské skály. Zřícenina hradu Rotštejn je romantická a je z ní krásný výhled a také sympatický kastelán Najedli jsme se v…
Dlaskův statek v českém ráji.Dolánky u Turnova-vlakem Zemědělská usedlost a rychta z roku 1716.Roubená hospodářská usedlost s trámcovou ohradou se dvěma branami.Součastí usedlosti je roubená stodola s příčným průj…
Kopicův statek je jednou z místních památek lidové architektury, ležící nedaleko obce Hrubá skála jižně od Turnova. Jedná se o roubenou usedlost pojizerského typu z 19. století s patrovým domem a pavlačí. Původně …
Frýdštejn
Skalní hrad Frýdštejn patří mezi architektonicky nejzajímavější památky na Jablonecku v Libereckém kraji. Nachází se na okraji Vranovského hřebenu, asi 3 kilometry od Malé Skály. Frýdštejn lze navštívit od května …
Vranov-Pantheon
Jen osm kilometrů od Turnova, na Malé Skále, se na strmém útesu nad řekou Jizerou tyčí skalní hrad Vranov, dnes známý spíše jako Pantheon. S délkou téměř 400 metrů je považován za nejkomplikovanější skalní hrad …
Hruboskalsko jsou pískovcové skalní věže, které najdeme v severovýchodní části chráněné krajinné oblasti Český ráj, jihovýchodním směrem od města Turnov. Tyto skalní útvary se zvedají nedaleko lázeňského městečk…
Drábské světničky
Soutěž 2 body
Zbytky skalního hradu Drábské světničky, které dnes tvoří malebný labyrint, se nacházejí na okraji rozsáhlé pískovcové plošiny Mužský nad osadou Dneboh východně od Mnichova Hradiště. Drábské světničky jsou jedním …
Malá Skála - obec a letovisko v údolí Jizery pod svahy Vranovského hřebene, Suchých skal a Sokola severovýchodně od Turnova. První písemné zmínky o vsi Vranové, která je dnes součástí Malé Skály, pocházejí již z r…
Hrubá Skála
Romantický zámek Hrubá Skála se nalézá na okraji Hruboskalského skalního města uprostřed lesů na zalesněné skalní plošině nad obcí Hrubá Skála na Semilsku v Libereckém kraji. Historie zámku sahá do období kolem roku 1350, kdy zde Hynek z Valdštejna, postavil na mohutných pískovcových skalách, hrad Skála. S přestavbou původního hradu do podoby zámku započali Smiřičtí v 16.…
Na území Českého ráje byla roku 1955 vyhlášena první chráněná krajinná oblast u nás o rozloze 95 čtverečních kilometrů. Hranice CHKO dnes prochází od obce Kyselov podél silnice Turnov - Jičín až k obci Ktová, kd…
Valečov
Zřícenina hradu Valečov se nachází na Zlaté stezce Českého ráje východně od Mnichova Hradiště. Historie hradu spadá do počátku 14. století, prvně je písemně zmiňován v letech 1316-18. Valečov je přístupný v květ…
Kost
Hrad Kost je jedním z nejzachovalejších gotických hradů v Čechách, vybudovaný na okraji Českého ráje na pískovcové skále při střetu dvou lesnatých údolí. Nachází se nedaleko půvabného města Sobotky. Dominantou h…
zřícenina hradu Trosky
Soutěž 2 body
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem. V letech 1380-90 byl Čeňkem z Vartenberka mezi dvěma čedičovými vrcholky postaven hrad s vě…