Beroun

Město Beroun leží na soutoku řek Litavky a Berounky v kopcovité krajině na rozhraní chráněných krajinných oblastí Český kras a Křivoklátsko. Beroun má přibližně 20 tis. obyvatel.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Hrad Karlštejn / Lom Velká Amerika Ubytování Beroun
Turistické cíle / Mapa Beroun Svatý Ján pod Skálou / Koněpruské jeskyně Bubovické vodopády

Kladensko Rakovnicko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Kladensko Rakovnicko

Sklářský ateliér WAGA - Málkov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

sklářský ateliér WAGA
sklářský ateliér WAGA  •  Fotografie (5)  • Foto: K.ali

Nejlepší přistup do sklárny je vlastním automobilem. Od Prahy je sklárna vzdálena cca 30 km. Z Prahy se jede po dálnici směrem na Plzeň, kde se sjede na Králův Dvůr a pokračuje se směrem na Koněpruské jeskyně a dále na Bykoš a Suchomasty, kde následně Vás již směrovky dovedou do Málkova.

Jedná se u unikátní sklářský ateliér, kde každý kus je originální. Sám majitel firmy Vám předvede nejen vázy, talíře, mísy, zvonkohry, výplně dveří a oken, a naušnice, ale také Vám ukáže pece a nástroje pro výrobu těchto unikátů.

Majitel je velice milý, ochotný a rád zodpoví veškeré otázky. Veškeré zboží je možné si zakoupit na místě či domluvit přímo na zakázce. Sami jsme si domů odvezli nádhernou zvonkohru a naušničky.

sklářský ateliér WAGA

Najedli jsme se přímo v Málkově, kde je ranč. Je možné si zde zajezdit na koních, ubytovat se a najíst se. Většina jídel se pohybuje okolo 90,-Kč. Porce jsou velké a jídlo je velice chutnél. Restaurace je stylově laděna do dobového Saloonu.

Uvidíte sami, ale jak sklářský ateliér, ranč tak i příroda okouzlí na tolik, že se tam člověk rád vrátí.

Vstupné se nikde neplatí, vše je na dohodě. Ve sklářském ateliéru je možno fotografovat. Více naleznete na www.waga.cz

Poslední aktualizace: 31.5.2009
Autor: K.ali

Málkov

Příspěvky z okolí Sklářský ateliér WAGA - Málkov

Hájemství zelené
                            Hájemství zelené   Ještě před dnem D, tedy 16. 4. 2011 jsme se dohodli, že se podíváme do hezké přírody kolem Zdic. Právě tady byl odborem Klubu českých turistů organizován pochod pod …
Karlštejnské šachy je turistický projekt regionu Karlštejnsko s možností soutěžení o ceny. Karlštejnské šachy jsou součástí projektu TURINKA 2009, který byl podpořen z fondů EU, konkrétně z Regionálního operačního programu Střední Čechy. Šachy vytvořil Vladimír Glaser se svými 21 pomocníky za 5 měsíců. Figurek je celkem 32. Cílem hry je sesbírat razítka do hrací karty, razítka jsou k otištění vždy v nějakém zařízení poblíž …
Koukolova hora s nadmořskou výškou 471 m n.m.nepatří k těm nejvyšším, přesto se strmě zvedá nad údolím Litavky a při výstupu jak z Popovic, tak z druhé strany, z bývalého dvora Slavíky, se poutník pěkně zapotí. Je to vápencový vrch. V minulosti se tady vápenec těžil. Na vrcholku Koukolovy hory stojí kaplička svatého Blažeje. Stojí jako maják na útesu u moře, jen to moře chybí.…
Vypravte se s námi 1. ledna 2014 na celodenní výlet vhodný pro celou rodinu zvláštním historickým vlakem Výtopny Zdice, který spojí Zdice s Litní a naopak. Vybrat si můžete m…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkačtečka in-karetvýdej in-karetplatba v eurechúschovna KolWCprostory pro cestující
Axamitová brána
Axamitová brána je skalní útvar na území CHKO Český kras, přibližně kilometr západně od Koněpruských jeskyní, na severním okraji NPP Kotýz. Největší skalní most Českého krasu vznikl zříce…
Popisovaná trasa začíná na sjezdu z dálnice D5, Exit 28 Bavoryně, kde směřujeme na obec Zdice. Po průjezdu kolem kopaliště se dostaneme ke středu města. Před námi se nachází náměstí, kterému vévodí kostel. Náměstí…
Zdice leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od města Beroun. Městečko se rozkládá u jihovýchodního okraje chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko a nedaleko soutoku Stroupinského potoka a říčky Litavky. …
                               Hájemství  zelené 2014   V sobotu 12. dubna se naše skupina vypravila jako v loňském roce na turistický pochod, který pořádal klub českých turistů Zdice.…
Velkolom Čertovy schody na Berounsku je nejen zajímavou a geologicky významnou oblastí s nejkvalitnějším vápencem v České republice, ale také největším tvůrcem vápenných a vápencových výrobků u nás. Nachází se v b…
Houbův lom je součástí Národní přírodní památky Zlatý kůň a najdete jej poblíž Koněpruských jeskyní, resp. obce Koněprusy, asi 5 km jižně od okresního města Beroun. Při příjezdu autem se dá zaparkovat právě u Koně…
Ze Zdic kolem Šemíka do Jinec.   Polovina ledna je za námi, dávám dohromady trasu kterou jsem chtěl projít už koncem minulého roku, nějak to tehdy nevyšlo. Ve vlaku do Zdic se nás schází osm, tedy účast hojná. Ž…
Po několika letech jsem se opět rozhodl, že se pojedu podívat do údolí malebné řeky Berounky a jejího okolí. Před necelými šesti roky jsem už asi po třetí navštívil hrad Karlštejn a od této doby jsem v krásném kra…
Konec naší týdenní návštěvy Berounska se neúprosně blížil a někteří členové výpravy se stále rezolutněji hlásili o slíbenou návštěvu podzemí. Naštěstí pro ně se marně opakované výkřiky našich meteorologů o přicház…
Koněpruské jeskyně
Koněpruské jeskyně vznikly činností vody ve vápencích starých přibližně 400 milionů let. Koněpruské jeskyně se nalézají uvnitř návrší Zlatý kůň nad obcí Koněprusy v CHKO Český kras as…
Další tip jak příjemně strávit čas v přírodě, může být třeba trasa od Koněpruských jeskyní směrem k obci Tetín a nedalekým skromným pozůstatkům po hradu Tetín.Trasa není nikterak náročná a na jejím cíli budete odm…
Výchozím místem je Beroun žst., ale může jím být jakékoliv jiné místo, protože výlet je okruh, tzn. tam, odkud vyjdeme, tam také přijdeme.  Trasa:1. Beroun žst. – zelená – Litohlavy – 4,5 km   (lom Kosov – téměř n…
Představujeme vám nejvyšší vrchol buližníkového hřebene, dosahující do výšky 536 metrů nad mořem. Leží severně od Zdic v okrese Beroun. Pro fyzicky i orientačně zdatné turisty je vrchol…
Tetín
Zřícenina hradu Tetín stojí na skalnatém ostrohu nad řekou Berounkou. Zřícenina hradu Tetín se nachází na Berounsku ve Středočeském kraji. Do dnešních dnů se z hradu dochovala pouze jeho severozápadní část, kde …
Beroun leží jihozápadně od Prahy na soutoku řek Litavky a Berounky. Beroun se rozkládá na pomyslné hranici mezi Pražskou kotlinou a západními Čechami. Kolem Berouna prochází silniční tah dálnice D5 z Prahy do Pl…
Plešivec, samotář, vystupující z táhlých hřbetů Brdské vrchoviny. Tato hora dostala název podle protáhlého hřbetu, který nesl staročeský název plechý. Tento vrchol je opředen řadou bájí a pověstí, má mnoho skalníc…
Významný zámecký areál stojí ve známém brdském městě Hořovicích na Berounsku ve Středočeském kraji. Starý zámek je trojkřídlá patrová budova na půdorysu písmene U s téměř hladkými fasádami, doplněná o hospodářsk…
Zřícenina hradu Žebrák se nachází ve Středočeském kraji, stojí na úzkém zalesněném ostrohu…
K hořovickému zámku se dostanete pochopitelně nejednodušeji pochopitelně autem. Orientace není složitá. Z dálnice D5 vás vyvede směrovka na Hořovice. V městě Vás k zámku dovede směrová tabule. Do Hořovic se můžete dopravit pochopitelně i autobusem nebo vlakem        Je u nás řada památek, které mají co nabídnout a také každoročně přilákají davy návštěvníků. Jsou tu však i…
Rozhledna Studený vrch u Dobříše. Původně zeměměřičská kamenná šestipatrová věž postavená v r. 1942. Vysoká 17,5 m. Od r. 2004 využívaná jako rozhledna. Přístupná je po vlastním značení šipkami z červené značky ze Skalky přes Kuchyňku do Jinců asi 1,5 km od Jeleních palouků. Cesta je pohodlnou lesní cestou a i když je omezený výhled, stojí to za to. Vstupné dobrovolné a v občerstvení ceny lidové. Je možné si koupit i klobás…
Bubovické vodopády
Krásné vodopády, které se nacházejí na turistické stezce z Berouna do Svatého Jana pod Skalou a potom na Karlštejn. Je to jedno z nejznámějších a turisticky nejdéle zpřístupněných míst v NPR Karlštejn. Jsou tvořeny až dvoumetrovými vápencovými schody pokrytými mechem a řasami. Napájí je Bubovický potok, který teče v běžných letech pouze v jejich okolí. Před vodopády se…
Svatý Jan pod Skalou je výjimečná vesnice. Marně by jste tu hledali například okolní pole. Je tu potok, louka a lesy. Silnice, kolem níž stojí Pod Skalami domky, vás dovede před klášter a kostel s jeskyní pouste…
Nachází se v oblasti Českého krasu poblíž Karlštejna. Jde o bývalý lom, nyní zatopený. Umělý původ není nijak do očí bijící, místo působí velice romanticky. Nevede sem žádná značená cesta…
Hrad Karlštejn
Soutěž 2 body
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem ařímským císařem Karlem IV. jako místo pro uložení královských pokladů, především sbírek svatých relikvií a říšských korunovačních klenotů. V roce 1355 již Karel IV. pobýval na hradě, dohlížel na jeho dostavbu a na výzdobu interiérů, především hradních…