Pardubice

Pardubice se rozkládají na soutoku Labe a Chrudimky, jižním směrem od Hradce Králové, v turistické oblasti Pardubicko. Pardubice jsou městem perníku, koňských dostihů Velká Pardubická a plochodrážních závodů Zlatá přilba.

Města a obce v okresu Pardubice:  Holice, Lázně BohdanečPřeloučVysoké Chvojno

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou

Hlavní nádraží
Hlavní nádraží  •  Fotografie (17)  • Foto: zajic09

Dnes pojedeme do krásného perníkového města Pardubice.

Lze cestovat vlakem nebo autem, podle toho co si vyberete.

Vítejte v Pardubicích, v sídelním městě Pardubického kraje. Pardubice jsou jedním z nejkrásnějších východočeských měst. Leží na soutoku řek Labe a Chrudimky. Pardubice najdeme zhruba na 50. stupni severní šířky, tedy severněji než například Ostrava. V severní Americe odpovídá tato šířka například kanadskému Vancouveru a Winnipegu. Město má rozlohu téměř 78 km2 a přibližně 90 tisíc stálých obyvatel. Leží v nadmořské výšce 215 až 237 metrů nad mořem.

Najedli jsme se na lodi Arnošť z Pardubic. Mají tam dobré jídla. Loď kotví v přístavu na Labi pod ČEZ arenou.

Zelená brána

Nejvíce se mi líbil pohled ze Zelené Brány a loď na které jsme obědvali.

Více info o Zelené bráně: http://web.ipardubice.cz/page.php?what=page&page=119

Užitečné odkazy: http://www.mesto-pardubice.cz/index.html

http://www.pardubice.cz/, http://web.ipardubice.cz/

Poslední aktualizace: 22.5.2010
Autor: zajic09

Příspěvky z okolí Pardubice

Hvězdárna barona Artura Krause v Pardubicích
Hvězdárna barona Artura Krause v Pardubicích Hvězdárna barona Artura Krause v Pardubicích je ojedinělým zařízením v Pardubickém kraji. Mnohé z Vás dozajista překvapí samotná zpráva o existenci hvězdárny v Pardubicích, a ještě větším překvapením pak bude zjištění, že pod stříbřitou kopulí která zdobí vrchní partie Domu dětí a mládeže DELTA se skrývá zrcadlový dalekohled o průměru 45 cm typu Cassegrein, který se svou velikos…
Pomník Tomáše Garrique Masaryka na dnešním Náměstí legií v Pardubicích má pohnutou historii. Již v roce 1921 bylo ustaveno tz. přípravné družstvo k postavení pomníku. Základní kámen byl položen roku 1926 a pomník byl odhalen 21.10.1928 za přítomnosti ministra obrany Františka Udržala. Autorem sochy byl Otakar Španiel. V roce 1940 byl však pomník odstraněn, odeslán do Prahy a dál o něm není více známo. Hned po válce se objevily snahy pomník obnovit a byl založen spolek n…
Pardubicím se říká perníkové srdce Čech a je to pravda.Perníky různých chutí nás zaujmou jak svou pestrobarevnou výzdobou,tak tvarem,mnohdy i pohádkovým motivem a nabízejí je již v obchůd…
Jednolodní kostel svatého Jana Křtitele v Pardubicích se nachází kousek od hlavní ulice „Třídy Míru“. Okolo svatostánku je příjemný parčík, který ale kdysi býval hřbitovem. Jeho vznik kolem roku 1510 je spojován s…
Kostel sv. Jana Křtitele, který byl původně pardubickým hřbitovním kostelem, se nachází na ulici Bratranců Veverkových v parčíku, vytvořeném ze zrušeného hřbitova. Zakladateli kostela byli v roce 1510 páni z Pernš…
Slavnou dějinnou skladbu tohoto názvu slyšel v podání skupiny Kabát alespoň jednou v životě snad úplně každý. Díky tomu si také většina z nás pamatuje, že „opilci v dějinách šli na všechno vždycky vědecky“. Ne vši…
V parčíku u kostela sv. Jana Křtitele v ulici Bratranců Veverkových se nachází pomník vynálezců ruchadla bratranců Václava a Františka Veverkových. Jeho autorem je Josef Strachovský. Pomník v roce 1883 odhalil F.L.Rieger. Na soklu pomníku je uveden letopočet 1827, tedy rok, kdy ruchadlo vynalezli. Pomník původně stával na Palackého třídě před Synagogou (dnešní křižovatka u…
Tato pocta, kterou město Pardubice vyjádřilo průkopníku aviatiky, se nachází na třídě Míru. Byla sem instalována 26. prosince 2016. Jejím autorem je akademický sochař František Bálka. Místo nebylo vybráno náhodně, jelikož se tady kdysi nacházel hotel Veselka, v jehož dvoře montoval Jan Kašpar své stroje. Bronzová socha vysoká 2,5 metru představuje českého inženýra, konstruktéra…
Dne 28. prosince 2016 byla na třídě Míru v Pardubicích instalovaná socha prvního českého aviatika inženýra Jana Kašpara. Slavnostní přivítání sochy se konalo o tři týdny později…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkamezinárodní pokladní přepážkaautomat na jízdenky ČDČD centrumčtečka in-karetvýdej in-karetplatba platební kart…
Jednou z mnoha památek pardubického Zeleného Předměstí je objekt známý jako Machoňova pasáž. Občas se používá jen zkrácené jméno Pasáž, které vychází z dobového Passage. Tato originální budova byla postavena podle…
Pozornému pozorovateli jistě neunikne fakt, že se ve východočeských Pardubicích nachází množství pozoruhodných památek postavených v I. třetině minulého století. Mnohé z nich vyznávají poslední univerzální umělecký směr, tedy secesi. Jednou takovou je bývalý obchodní dům, který najdeme v městské části Zelené Předměstí a na adrese třída Míru č.p. 109. Autorem podoby tohoto domu …
Pardubice leží ve Východních Čechách, jižním směrem od Hradce Králové. Pardubice jsou městem perníku, koňských dostihů Velká Pardubická a plochodrážních závodů Zlatá přilba. Město se rozkládá na soutoku Labe a C…
Nachází se ve středu města v blízkosti hlavního vlakového nádraží. Odjíždí odtud všechny autobusové spoje jak dálkové, tak i do obcí pardubického regionu. Orientační plánek autobusového…
Na soutoku řeky Labe a Chrudimky leží město Pardubice, v Česku proslulé výrobou perníků. Zdejší výroba perníkových velikostí s různými tvary, motivy chutěmi i polevami je ukázkou tradičního českého řemesla. Můžete…
Do Pardubic se vyráží většinou za sportem, na hokej, na basket, na koníčky, nebo na plochou dráhu. Za sportem míříme i tentokrát, ale za sportem aktivním do aquacentra. Zrekonstruované pardubické aquacentrum nabíz…
Nádherná secesní budova Městského divadla v Pardubicích, která byla postavena v letech 1907 až 1909 podle návrhu architekta Antonína Balšánka, stojí na Náměstí Republiky. Fasádu divadla zdobí osm medailónů významn…
Budova hlavního vlakového nádraží v Pardubicích, která byla postavena jako náhrada za původní nádraží zničené během náletu za 2.světové války, zahájila svůj provoz v roce 1958. Architekty památkově chráněné budovy…
Zrekonstruované pardubické aguacentrum nabízí návštěvníkům nespočet atrakcí, sportovního vyžití, relaxu a odpočinku. Nejmodernější 50 bazén v Čechách splňuje všechna kritéria, jak pro závodní plavce, tak i pro rek…
   Po prohlídce hradu Kunětické hory odjíždíme busem z vesnice Ráby do Pardubic. Cestou přes několik menších obcí - všechny jsou tak jako krajské město roztroušeny v úrodné "lautr rovině" Polabí. Pak už projíždíme…
Kostel svatého Bartoloměje v Pardubicích
Kostel svatého Bartoloměje se nachází v historickém jádru města a patří mezi nejcennější stavby města. Již od roku 1958 je zapsán jako nemovitá kulturní památka. První zmínky o kostelu jsou již z roku 1295, kdy sl…
Bartolomějská ulice je velmi půvabnou historickou uličkou, nacházející se v samém srdci pardubického Starého Města. Charakterizují ji zejména památkově chráněné goticko-renesanční domy, v čele s domem Wernerovým, a rozpěrné oblouky, tzv. prampouchy. Patří k vůbec nejstarším komunikacím tohoto východočeského města a spojuje severozápadní roh Pernštýnského náměstí s Wernerovým…
Vysoká věž Zelená brána při vstupu do historického jádra města byla postavena jako součást Městského opevnění po roce 1507. Zelená brána představuje dominantu městské památkové rezervace. Svou charakteristickou vě…
Nachází se uprostřed Pernštýnského náměstí. Nechal jej postavit roku 1695 pardubický děkan Valentin Kelčák jako poděkování za záchranu města před morem. Vrchol sloupu zdobí pozlacená socha Panny Marie. Kolem něho …
Když jsme doma opakovaně debatovali na téma, kam bychom letos mohli vyrazit na výlet předvánoční, navrhoval jsem dlouhodobě Hradec Králové. S revoluční myšlenkou navštívit některý pracovní den týdenní vánoční trhy …
Měšťanské domy na malebném náměstí a v přilehlých uličkách nesou stopy honosné pozdně gotické výstavby z počátku 16. století v podobě Kamenných ostění a portálů a zvláště zbytků malovaných nik v atikových štítech …
Pardubický zámek je nepřehlédnutelnou dominantou centra krajského města Pardubic ve východních Čechách. Zámek je ojedinělou architektonickou památkou ve středních Evropě. V zámeckých interiérech se zachovalo renesanční vybavení sálů, několik místností je vyzdobeno malbami a kazetovými stropy. Na zámku je umístěna Východočeská galerie a Východočeské muzeum, které návštěvníkům…
S velkým překvapením jsem zjistil, že i přes mnoho let existence Turistiky.cz se ještě nenašel nikdo, kdo by popsal tuto hezkou trasu na nejznámější kopec Pardubicka a Hradecka. Tak jsem ji prošel znovu sám,…
Výlet začíná před hlavním vlakovém nádraží v Pardubicích..Jdeme pěšky. Máme namířeno do centra města, ale protože nikde není ukazatel, jakým směrem bychom se měli vydat, vycházíme z vlastního úsudku a jdeme vpravo…