Město TELČ

Tipy na výlet, Českomoravská Vrchovina

Jdeme se podívat do Města které patří do památek Unesco. Parkování je jednoduchá sposta kolem měste je dost parkovacích ploch.

Za pamatkou unesco město Telč a její krásy zamecký park,zahrada a galerie Jana Zrzavého

- V zámecké zahradě se nachází vstup do galerie předního českého malíře, grafika a ilustátora Jana Zrzavého. Jeho raná tvorba byla ovlivněna kubismem, pozdději se pojevuje vliv neoklasicismu i vliv stuia gotických mistů a děl Leonarda da Vinci.

- Park leží severozápadně od zámku. Jeho Počátky sahají do 16. stol. Je tvořen překrásnými staletými stromy a setkáváme se zde i s celou řadou vzácných dřevin. Součástí parku je i klasicistní skleník. V roce 1848 zde působil český zahradník, sběratel a světoběžník Benedikt Roezl. Cestoval po Střední americe, odkud popsal řadu nových druhů orchiejí

- Tato renesanční zahrada patří k nejstarším architektonickým zahradám v ČR. Vznikla v 70. letech 16. století na bývalém kolbišti. Ze dvou stran je lemována arkádami, v jejichž výklencích byly umístěny bysty panovníků. Velký štukový reliéf na stěně starého paláce zobrazuje Neptuna se čtyřpřežím.

Domy v telči obkloubují Restaurace a kiosky u kterých se dá vždy dobře najíst.

Libila se mi možnost svatební slavnosti a prujezd městem

Jediné co jsem navštívil za peníze byla Věž se které je vidět na celé město i zameckou zahradu.