Keramika pro celou rodinu aneb v kraji 16 hradů

Tipy na výlet, České středohoří, Žatecko

Výrobky dílny
lupa

- je čtyřdenní keramicko-turistický program pro rodiče a děti pořádaný v dílně na Sutomi / pod ochranou sutomského genia loci / .
Naše rodina / děti 6 – 9 let / tam strávila prodloužený podzimní víkend , a to
pouhých 60 km severozápadně od Prahy ! / České Středohoří, u městečka Třebenice /

Tři nejbližší hrady, přesněji ruiny, volně přístupné a dosažitelné z penzionu U sv. Petra a Pavla jsme s dětmi „prozkoumali“ osobně – od pořadatelů vybaveni plánkem, historickými souvislostmi a pověstmi.

- Téměř všechny hrady této milešovské části Českého Středohoří /podle nejvyšší hory = Milešovky / jsou označeny turistickými známkami a to byl pro naše začínající turisty dobrá motivace.
/ Turistickou známku Košťálov - Sutom jsme dostali a k ní si navíc děti vyrobily sutomskou pečet z opravdového pečeťního vosku./

Až tam vyrazíme příště, musíme zvládnout i východ slunce z Holého vrchu …

…Dobrá zpráva pro dospělé: je možné si domluvit navíc cestu za zdejším žernoseckým vínem. Děti strávily odpoledne keramickým kutěním s lektorkou a rodiče zvládli

v pohodě navštívit vinný sklep i s ochutnávkou .

Keramická dílna - zde jsme strávili 7 hodin s lektorkou a keramickým jílem, vyzkoušeli hrnčířský kruh , vyroibili jsme hliněnou pohlednici s českým granátem.
Zlatý hřeb programu bylo bezesporu „pláchnutí“ českého granátu.
Ti s dobrým zrakem si zde našli i svůj malý drahokam, kterého se před námi lidská ruka nedotkla… i na výrobu jednoduchého šperku došlo .

Doporučuji – stojí to za to, my si to zopakujeme teď najaře! - Iveta Holomíčková