jircak

Příspěvky podrobně
Deník turisty

Nové příspěvky

Pardubický kraj a Jeseníky - 12. den - dopoledne: Hlinsko - procházka městem a vesnická památková rezervace Hlinsko - Betlém; Sobíňov - minipivovar
Pondělí 18. 9. 2023 - dopoledne V noci se zvedl silný nárazový vítr. Občas je to hrozný hukot. Jsem ráda, že nespíme v lese. Možná to tam fouká trochu méně než tady na otevřené pláni, ale…
Neděle 17. 9. 2023 Dnes vstáváme všichni okolo půl osmé. Venku je zataženo, i to počasí truchlí, že odjíždíme. Včera byl rozlučkový večírek, dnes nás čeká už jen odjezd. Chlapi za 2 hodiny…
Sobota 16. 9. 2023 Po včerejších problémech jsem na dnešek spala bezvadně. Dokonce jsem pochválila Karla, že nás nebudil. Vstáváme po půl osmé. Nejsme první, ale ani poslední. Venku je…
Pátek 15. 9. 2023 V noci jsem spala špatně, nejspíš je to tou nastávající změnou počasí. Budila jsem se, snad od půl šesté jsem už nezabrala. Slyšela jsem vstávat Karla, který vždy vstává…
Čtvrtek 14. 9. 2023   Spát jsme šli dlouho, ale v 9,09 musíme být na zastávce ČD. Potřebujeme se dostat do Koutů nad Desnou. V plánu je vyrazit na přečerpávací nádrž Dlouhé stráně, která se r. 2005 zařadila mezi 7 největších divů České republiky. Už na jaře jsme plánovali, že půjdeme na exkurzi, jenže to nikdo neobjednal. Uvidíme, zda bude nějaké volné místo. Já samozřejmě doufám, že to vyjde. Nahoru nemusím, tam jsem byla …

Nejčtenější příspěvky

Slovenský ráj - soutěsky, vodopády, vrcholy, jeskyně, výhledy
Jedeme na dovolenou na Slovensko. Jsme oba v důchodu, tak jsme si ji naplánovali na 5 - 6 týdnů. Chceme si udělat nějakou túru v horách, zastavit se v historicky zajímavých místech a prohlédnout si hrady, zámky i …
Kutná Hora - Chrám sv. Barbory
  Chrám svaté Barbory je mohutný gotický kostel, který je zasvěcen patronce všech horníků. Vzhled je určitě nezaměnitelný - má tři stanové střechy, devět svazků opěrných pilířů se soustavou symetricky vyvážených …
Je to okružní naučná stezka, která je v dosahu plzeňské městské hromadné Dopravy. Měří 10 km, má 11 zastavení. Vede z Dýšiny (konečná autobusu č. 53 v Dýšině - Nové Huti), přes Kokotské rybníky, Bušovice (konečná …
Tato naučná stezka spojuje dvě doliny v oblasti Chočských vrchů. Celá okružní stezka měří 17 km s převýšením 350 m. Tvrdí, že přejít se nechá za 6 – 7 hodin. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to tak je. Vráti…
Křivoklátsko je dnes chráněná krajinná oblast a biosférická rezervace UNESCO. Rozloha: 628 km2, les 62 %, trvalé travní porosty 6 %, orná 23 %, vodní plochy 1 %, ostatní 8 % V porovnání s podobnými krajinami v E…