Okolo Pancíře

Rozcestí Bývalé Šmauzy
Rozcestí Nový brunst, hájovna
Nový Brunst
Křížení lesních cest pod prameny Řezné
Rozcestí Prameniště Řezné

Popis trasy

Dolní stanice lanovky na Pancíř
lupa

Turistická trasa dlouhá 11 km vede většinou po úbočí známé hory Pancíř. Na vrchol se vyvezeme lanovkou, ale dále se budeme spoléhat na vlastní nohy. Po vyhlídce z rozhledny na Pancíři se vydáme po červené turistické značce k Tomandlově křížku. Ještě předtím můžeme odbočit k pramenům Úhlavy. Tady u rozcestníku s odpočívadlem zabočíme na žlutou a po ní zamíříme k bývalým Šmauzům. Po sklárně a dalších budovách ani stopy, a tak spojkou po modré dojdeme k rozcestí Nový Brunst, hájovna. Tady si vybereme zelenou značku a pod dohledem Pancíře po asfaltce scházíme do otevřené lokality na Novém Brunstu. Za stavením uzpůsobeném k rekreaci odbočíme vpravo na lesní cestu a začínáme stoupat. Zanedlouho navážeme na turistickou značku u pramene Řezné a u rozcestníku Prameniště Řezné na původní silničku, kterou jsme opustili na rozcestí Nový Brunst, hájenka. Nyní po zelené obejdeme Pancíř z jihu a přes rozcestí Hofmanky (občerstvení) a Pod Švýcárnou sejdeme na Špičácké sedlo (další občerstvovací stanice). Odsud už jen podél silnice z Železné Rudy na Špičácké sedlo krátce na sportovní areál pod Špičákem a pak po modré (nebo červené, co je nám bližší) na nádraží na Špičáku.

Dostupnost: stanice lanovky-auto, kolo; Špičák-vlak, autobus, auto, kolo

Občerstvení: Pancíř, Hofmanky, Špičácké sedlo, nádraží Špičák

Zajímavosti: výhledy z Pancíře a po trase, šumavská květena, prameny Úhlavy a Řezné

Další informace

Hodnocení:
1906. místo
Délka trasy:
10.661 km
Náročnost:
střední náročnost
Okolo Pancíře navštívilo 10 turistů.

Doprava vlakem

Odkud: Datum:
Kam: Hojsova Stráž-Brčálník
(vzdálenost od místa: 2.68 km)
Čas:

Pancíř, vrchol, rozhledna Lesní cesta pod Pancířem Rozcestí Tomandlův kříž Rozcestí Bývalé Šmauzy Rozcestí Nový brunst, hájovna Nový Brunst Křížení lesních cest pod prameny Řezné Rozcestí Prameniště Řezné Rozcestí Hofmanky Rozcestí Pod Švýcárnou Rozcestí Hrnčíř (hotel) Špičák, sportovní areál Špičák, nádr. ČD