Moje oblíbené
  Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Zlín a okolí

Krajské město Zlín leží ve východní části Moravy, na rozhraní Hostýnských a Vizovických vrchů. Svou polohou zasahuje do tří národopisných oblastí - Valašska, Hané a Slovácka. Svým charakterem má však nejblíže k Valašsku. Město proslavil Tomáš Baťa. Unikátní je místní funkcionalistická architektura, která nemá jinde v republice, ale ani ve světě obdoby.

Tip:
  Trasy Zlín a okolí (65)

Jižní Morava
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Morava

Hostýnskými vrchy ze Zlína na kole

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

číslo 11 Kameňák Šotolina 15,9 km
  U statku odbočíme vlevo
číslo 12 Studánka Šotolina 16,2 km
  Lze nabrat pitnou vodu ze studánky
číslo 13 Připojení na modrou Asfalt 18,1 km
číslo 19 Cíl (Kocanda) Asfalt 34,1 km
Výhled na Lukov
Výhled na Lukov  •  Fotografie (2)  • Foto: zacharmarz

Začíná se ve Zlíně na Kútech. Po cyklostezce do Vršavy a u sportovního areálu se dáme Doprava do kopce. Po chvíli stoupání se dostaneme na červenou stezku.

Jakmile se dostaneme Po Štákův vršek, sjedeme z červené doprava a pokračujeme podle mapy, až se dostaneme opět na asfaltku (zelená stezka), po které se dáme doleva.

Projedeme kolem větráku (mlýn), letiště, až se dostaneme do Štípy. Tady se dáme po hlavní silnici doprava na Velíkovou. V ní pořád rovně až na konec vesnice. Tam se dáme doleva na modrou stezku.

Jakmile se dostaneme k hlavní silnici, tak ji jen přejedeme a pokračujeme obtížnějším terénem do kopce (podle křížové cesty). Pořád pokračujeme po modré.

Studánka s pitnou vodou

Po delší době dorazíme ke stavení, u kterého se dáme doleva. Přibližně po sto metrech můžete vidět malou studánku po pravé straně cesty - tady můžete nabrat studenou pitnou vodu.

Pokračujeme pořád dál po cestě, až se dostaneme opět na modrou. Na ní se dáme doleva. Jakmile se vyškrábeme na Okluk, dáme se vlevo po zelené. Tady začíná obtížnější terén (sjezd). S několika menšími mezistoupáními.

Po zelené jedeme až k asfaltce, na které se dáme vlevo (dolů kopcem). Pokračujeme dál až do Fryštáku. Tím projedeme podle mapy, čímž se dostaneme k rybníčku a Fryštácké přehradě.

Projedeme podél přehrady a vystoupáme do kopce. Jakmile se dostanete na menší rovinku, začne asfaltka, ale stoupání pokračuje. Na konci stoupání následuje delší rovnika až do Zlína na Kocandu.

Poslední aktualizace: 24.5.2012
Autor: zacharmarz

Zlín

Příspěvky z okolí Hostýnskými vrchy ze Zlína na kole

Otrokovice-Zlín-Lukov-Rusava-Chomýž-Jankovice-Holešov-Žeranovice-Lechotice-Sazovice-Otrokovice
Celodenní dosti náročná trasa. Občerstvení Lukov (Ledňáček nebo Na pivovaře) - Rusava (myslivecká chata Grůň) - Holešov (pizzerie Kanada) - Sazovice (restaurace…
Zeleným údolím a přes kopce
Tato trasa je vhodná spíše pro zdatnější cyklisty, kteří se nebojí kopců a případně projedou i nějakou tou louží.  Začátek trasy je na soutoku Dřevnice a Januštice. Odtud se vydáme po…
Stejně jako odívání vyvíjí se i obuvnictví. Kdo se chce seznámit s vývojem obuvi, stačí navštívit krajské město Zlín. V jeho Baťovském areálu v továrních budovách 14. a 15. s názvem Baťuv institud jsou umístěny .:…
 V předvánočním shonu určitě vaší psychiku nerozhodí, když zařadíte do nákupního "programu" i kouzelné slovíčko relax a posedíte aspoň na chvíli někde u piva. Při této příležitosti vám prozradím, že i našemu krajs…
Zlín je město plné zeleně s několika parky. Na procházky městem i po okolních čtvrtích se dostaneme od  domu v panelákovém sídlišti -  Jižních Svahů městskou Dopravou a pěšky. Rok začíná jarem, které přináš…
 Zajisté jste si při studiu map.cz všimli, že pokud se zaměříte na nějaké větší osídlené sídlo a vyklikáte si jej do detailní velikosti, připomene vám podobu nějakého prapodivného zvířete, jaké na skalních stěnách…
Letošní velmi horké léto bylo snad nekonečné, je začátek září, teploty konečně přijatelně klesly, hlásí se podzim. I rána jsou už chladnější, vstáváme do tmy a odpoledne se brzy stmívá. Svou…
Patřila by k nejzajímavějším historickým objektům města, jenže v „divokých“ devadesátých letech před ní byla přímo u Sokolské třídy vystavěna nevzhledná budova nové restaurace a ta na ni od silnice přímý výhled…
   I když Zlín neproslul zrovna jako město plné historických památek, přesto nalezneme při procházce mezi jeho funkcionalistickou a moderní architekturou alespoň drobné připomínky historie mnohem vzdálenější. Je…
Při procházce centrem Města Zlína mohou zájemci umění navštívit místo - ART GALERII Kincová, nachází se asi 4OO m od Městského divadla na Tř. T. Bati. Na 90 m čtverečních jsou vystaveny díla předních českých umě…
Pokud natěšeně očekáváte něco pikantního (a hlavně strašidelného), budete nejspíš zklamáni: oba velkokapacitní domy nemají s horory nic společného. Ba právě naopak - jsou ukázkou velmi slušného bydlení, jaké bylo …
  Památníky, sochy a busty na tohoto našeho "druhého" československého prezidenta lze spatřit v Aši, Praze, Brně, Sezimově Ústí, Českém Krumlově, Kožlanech, ve Znojmě a Mladé Boleslavi. Jméno tohoto státníka je sk…
Milovníci divadelních představení mohou ve Zlíně kromě Městského divadla navštívit také menší divadlo - Malá scéna, nachází se na Štefánikově ulici u zastávky MHD. Toto společenské centrum…
Kdo by si chtěl Zlín prohlédnout z výšky, může to učinit ze " Zlínského mrakodrapu " - z jeho vyhlídkové terasi - budova se nachází  V  sousedství náměstí Práce v bývalém továrním areálu Baťových závodů v budově č…
Romantické stavení, které v převážně funkcionalistickém zmodernizovaném Zlíně leckoho překvapí a jehož interiéry navodí pocit prvorepublikové pohody, takový je Hotel a Saloon, stojící na Tyršově nábřeží na dohled …
Nevíte kam se vydat ve Zlíně na oběd ? V centru města na Dlouhé ulici u hlavní cesty je místo, kde stojí pohodová dřevěná hospůdka, zároveň je to i hudební a divadelní klub - Zelenáčova šopa. V hlavním sále jsou p…
  Ten otazník v názvu článku je namístě, neboť teplotu, která přesahuje tropickou třicítku v posledním dni měsíce dubna za celý svůj život nepamatuji !! Azurové nebe přesto neodolatelně láká k procházce ven do pří…
Po krátké  návštěvě ve Zlíně, kdy jsem navštívil klasické zajímavosti, jako Baťovo museum nebo jeho vila, narazil jsem na příjemnou restauraci. Tato Restaurace …
Nad břehy řeky Dřevnice, naproti mostu u silnice na Tyršové nábřeží  se nachází místo, kde sojí HOTEL SALOON. Posezení na jeho zahrádce v pivnici U MÁCŮ je příjemné hlavně v teplých letních měsících. Je to nejstar…
Pokud se ze středu Zlína vydáte (ať už svým autem či busem) na výlet do Holešova, na hrad Lukov anebo na prohlídku ZOO Lešná, musíte právě přes něj. Díky počtu vozidel patří podjezd k nejfrekventovanějším silniční…
Příjemná, 8 km "dlouhá" vycházka okrajem Zlína. Lehce dostupná, protože začíná i končí na zastávkách MHD. V Příluku je i zastávka ČD. Umožňuje výhledy jak na Zlín, tak i na východní a jižní zlínské okolí. Střídají…
  Absenci Rozhledny ve Zlíně celkem úspěšně supluje Baťův mrakodrap. Pohled na vlastní centrum města je z něj ale kvůli nedostatečnému převýšení poněkud ošizen a návštěvník z něj spatří jen střechy domů a horní č…
   Sobotní dopoledne je kalné a na ospalý Zlín se shora tlačí mraky nízké oblačnosti. Původně jsme chtěli jet do ZOo Lešná - vždyť v předpovědi počasí nad naším krajem zářilo sluníčko - a tak čekáme a čekáme ... a…
Zlín leží na Jižní Moravě, jihovýchodním směrem od města Přerov. Město se rozkládá v severní části Vizovické vrchoviny a na obou březích řeky Dřevnice. Město je známé obuvnickou Baťovou továrnou, každoročním fes…
 Když jsem jednou jen tak brouzdal po internetu, padl mi do oka článek, vybízející k hlasování o nejbizarnější sochu toho kterého kraje. Za náš kraj do finále postoupila socha, jíž se od místního lidu dostalo p…
Na místě bývalé historické budovy Záložny ve Zlíně na nám. Míru stojí obchodní a zábavní středisko - Zlaté jablko. Je možné do něho vstoupit buď ze strany nám. Míru nebo z Dlouhé ulice na druhé straně. Pokud Vás p…
ZOO LEŠNÁ + ZÁMEK LEŠNÁ Autem ze Zlína jsou to asi 4km směr Holešov, Kostelec a Štípu. Z vlakového i autobusového nádraží jezdí přímo k Zoo autobusy.     Procházka, zvířátka, ale kdo má…
   Zlínská Kooperativa, o níž jsem již psal, je mladší sestrou mnohem staršího a robustnějšího sourozence - budovy Centroprojektu, stojícího v jejím těsném sousedství. Při pohledu na prosklenné a laminátové fasády…
  Na úvod musím smutně konstatovat, že název "přehrada" je pro umělou vodní nádrž poněkud zavádějící, neboť plocha vodní hladiny nedosahuje větších rozměrů než má průměrný český rybníček. I tak je…