Českomoravská vrchovina
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Českomoravská vrchovina

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Horní náměstí v Humpolci.
Horní náměstí v Humpolci.  •  Fotografie (23)  • Foto: Zdenek7
pomníček A. Dubčeka.

Výlet zahajujeme na náměstí v Humpolci. Jedeme po zelené turistické značce směrem na Hněvkovice, před mostem přes dálnici odbočíme vpravo a sjedeme na čerpaci stanici Shell. Na parkovišti u výjezdu je po pravé straně umístěn pomníček věnovaný Alexanderu Dubčekovi. Po louce sjedeme na pražskou silnici, přejedeme most přes dálnici a lesem jedeme do Jiřic. Zde na návsi je kostel sv. Jakuba, historická fara a památná lípa. Pak zamíříme po silnici na Lhotku, projedeme náves a přes Ovčín sjedeme do Lhotic. Zde je známá dřevěná zvonice. Poté po silnici na Vitice, nad vesnicí zahneme vpravo směrem na Bolechov. Z Bolechova jedeme po červené polní cestou k Božím mukám a dále ke kapličce na Želivem. Krásný výhled Surprise. Sjedeme do Želiva ke klášteru, po jeho prohlídce jedeme kolem hospody Na kocandě k přehradě Trnávka. Zpět se vracíme kolem vodáckého kanálu. Přejedeme k Želivce a proti proudu míříme k Malé přehradě. Potom pořád po cyklostezce 161B jedeme k hydroelektrárně. Tady z cyklostezky jdeme a po krásné lesní cestě se dostáváme na Valchu. Zde se napojíme na zelenou a jedeme po ní až do Hněvkovic. Tady vystoupáme na Havlův kopec, pokocháme se rozhledy na všechny strany a sjedeme zpět do vesnice a po cyklostezce 161 dojedeme zpět do Humpolce.

Poslední aktualizace: 19.9.2012
Autor: Zdenek7

Humpolec

Příspěvky z okolí Cyklovýlet - Humpolec - Jiřice - Lhotice - Želiv - údolí Želivky - Havlův kopec - Humpolec.

Když Kuna nese nanuk aneb Litomyšl a Vysočina  kulturně – poznávací
Když Kuna nese nanuk aneb Litomyšl a Vysočina kulturně – poznávací
Tak jsem se po čase opět vypravil do míst, která jsem před pár lety projížděl na kole. Vysočina je krásná, zajímavá a atraktivní, takže je škoda sem nezajet, pokud se taková možnost naskytne. Nám tato příležitost …
Zichpil - místní skanzen v Humpolci
Na svahu nad Humpolcem v 19. a 20. stolení vyrostla chudinská zástavba lokality zvané Zichpil. V jeho těsném sousedství stálo bývalé Židovské město. Jednalo se o menší roubené, částečně r…
Z Humpolce vyjedeme po zelené turistické značce směrem k Městské hájovně a pokračujeme lesem až k Mikulášovu. Poté přes Velešov do Větrného Jeníkova. Stále po zelené projedeme kolem Černého rybníka do Smrčné. Odtud krásným dubovým lesem /stále po zelené/ do Pávova.  Zde odbočíme na Antonínův důl, přejedeme silnice Jihlava - H.Brod a pokračujeme lesem k Novému štockému rybníku.…
  Památná věta „Hliník se odstěhoval do Humpolce!“ zlidověla a díky tomu byla Hliníkovi v Humpolci  v roce 2002 odhalena pamětní deska a posléze i otevřeno recesistické muzeum na jeho počest. Hlášku ve filmu pro…
Ráno jsme opustili Želiv a pokračujeme na Moravu směr Přerov. Cesta vede přes Humpolec. Protože Bernard je snad naše nejoblíbenější pivo, chceme se ve městě na chvíli zastavit, abychom se podívali, kde se to pivo vůbec vaří. Na konec jsme se zdrželi déle, než jsme měli v úmyslu. Humpolec leží při dálnici D1, zhruba v polovině cesty mezi Brnem a Prahou. Byl založen na počátku 13…
Nedělní podvečer je ideální čas na projíždku po okolí. Tentokrát zvítězila zvědavost, u Smrčné byla otevřena první část cyklostezky mezi Světlou a Ledčí nad…
Hliník je fiktivní postava zmiňovaná v komedii "Marečku, podejte mi pero!" Hláška „Hliník se odstěhoval do Humpolce!“ zlidověla a v Humpolci mu byla odkryta pamětní deska a posléze i otevřeno recesistické Muzeum n…
Humpolec - kostel Sv. Mikuláše
Byl založen v 70. letech 13. století. Výrazně byl přebudován a rozšířen J. B. Santibim v letech 1721-22. Poslední rozsáhlé pseudogotické úpravy byly provedeny podle J. Blechy koncem 19. století.Kostel byl založen …
Další jarní cyklovýlet začíná v Humpolci. Odsud se vydáváme po cyklostezce č. 161 přes Hněvkovice a nad Kletečnou odbočíme na zelenou turistickou do Šimonic. Pokračujeme lesní cestou po…
Rozhledna na hradě Orlík nad Humpolcem.
Na hradě Orlík nad Humpolcem stojí nová rozhledna. Snaha o vytvoření vyhlídkové věže v rámci areálu hradu Orlíka se datuje již od roku 1990, kdy byl…
Hrad Lipnice se vypíná ka kopci mezi městy Světlá nad Sázavou, Havlíčkův Brod a Humpolec. Takže je k  němu možno vyjet odkudkoliv. My vyjíždíme z Humpolce po…
Navštivte město Humpolec, město pro byznys, město kam se odstěhoval "Hliník", město spojené s významnými osobnostmi, jako je světoznámý antropolog Dr. Aleš Hrdlička, spisovatel Jan Zábrana, básník a muzikant Iva…
Humpolec vznikl jako strážné místo uprostřed pohraničních hvozdů, kde vedla důležitá stezka vedoucí z Prahy na Moravu. Podle pověsti stál při zrodu Humpolce…
Hliník se odstěhoval do Humpolce. Tak tato dnes již klasická hláška z filmu "Marečku, podejte mi pero" v podání herce Zdeňka Srstky se stala hybnou silou k založení recesistické expozice v místním infocentru. O Hl…
Vedle hřbitova na kopci nad Humpolcem stojí tak zvaný Toleranční kostel. Tolerančních kostelů stojí dosud v Česku několik. Kostel je otevřen v rámci návštěvy skanzenu Zichpil – Nápravníko…
Konečně po několika letech nastala pravá zima. Taková, že se dá vyrazit i na běžky. O běžecké stopy okolo Humpolce se stará několik nadšenců, jimž patří velký…
Dnešní vycházka byla zajímavá především z důvodů inverzního počasí. Humpolec leží 527 m nad mořem, hrad Orlík v nadmořské výšce 645 m. Ve městě hustá mlha a na Orlíku krásné slunečné počasí. Z okolních kopců byl v…
Vyjíždíme z Humpolce po cyklostezce 4155 směrem na Světlici. Tady odbočíme málo používanou asfaltkou na Horní Rápotice. Asi po pěti stech metrech narazíme na červenou turistickou trasu, která vede hezkou lesní ces…
Humpolec leží ve Východních Čechách, severozápadním směrem od Jihlavy. Nedaleko města prochází dálniční tah vedoucí z Brna do Prahy. Město je obklopeno vrcholky Čes…
Krásné podzimní počasí láká k výletům na kole. Tentokrát jsem se rozhodl na odpolední výlet na hrad Kámen. Z Humpolce se vydávám po cyklostezce 161 přes Hněvkovice do Sedlice. Odtud pokračuji po silnici na rozcest…
Jaro je na Vysočině jedním ze čtyř nejkrásnějších ročních období. Po zimě na běžkách se my cyklisté nemůžeme dočkat Jarních výletů. A když vše rozkvete, tak je…
Slunečné říjnové odpoledne láká k vyjížďce na kole. Podzim na Vysočině je krásný a barevný a tak to bude opravdu vyjížďka s častými zastávkami na fotografování…
Březnové sluníčko láká k výletům do přírody. Sníh roztál a tak je možné vytáhnout kolo a vyrazit. Dnešní trasa po Vysočině začíná v Humpolci a vede nás na zříceninu hradu Orlíka nad městem. …
Tento výlet jsme plánovali delší dobu. Ale protože jsme se nemohli shodnout na termínu, který by vyhovoval všem, stanovili jsme  17. srpen. Kdo měl čas, tak jel, ostatní ostrouhali. Trasa měla být dlouhá 95 km, al…
Po legendárních BB, CC nebo MM, což byly krásné a slavné ženy, máme my své HH. Hliník a Humpolec jsou totiž nerozdělitelné spojení, které spolu funguje již téměř čtyřicet let. Prostě hláška z filmu  „Marečku, pode…
Na tento výlet vyjíždíme z Humpolce po červené turistické značce směrem na Světlický dvůr a dále přes Proseč a  Staré Hutě do Rejčkova. Odtud stoupáme na Rohuli, kde odbočíme na zelenou a po té jedeme stálým stoup…
Humpolecká galerie 8smička je skvělou ukázkou využití industriálních prostor ke kulturním účelům. Jedná se o zařízení, které vzniklo teprve před necelým rokem a přitom si již teď získalo pevné místo na mapě nejori…
Vyjíždíme z Humpolce po modré turistické prudkým stoupáním směrem na hrad Orlík. Po jeho prohlídce sjedeme zpět na modrou a jedeme lesní cestou směrem ke Třem jezírkům, před nimi odbočíme z modré vlevo a pokračuje…
Židovský hřbitov, který se nachází nad městem Humpolec – nebo pod zříceninou hradu Orlík – můžeme oprávněně považovat za jeden z nejcennějších na Vysočině. Založen byl v roce 1710, ale jeho horní část pochází až z…