Tipy a novinky Chaty a chalupy Karlovy VaryChaty a chalupy  Mapa Karlovy Vary

Karlovy Vary jsou světově známé a vyhledávané lázeňské město, které se rozkládá u soutoku řek Ohře a Teplé.  Město leží pod vrcholky Krušných hor, Doupovských hor a Slavkovského lesa. Každoročně  se zde pořádá Mezinárodní filmový festival. Za návštěvu stojí výletní areál Diana s rozhlednou i Motýlí dům v Karlových Varech.

Trasy Karlovy Vary (42)
Slavkovský les, Doupovské hory
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Slavkovský les, Doupovské hory

Kaplička na Hamerské stezce

Turistické cíle Památky a muzea Kaple

Hamerská kaplička
Hamerská kaplička  •  Fotografie (5)  • Foto: ldfoto

První zmínka o kapličce, která stojí v Krušných horách asi 2 km nad obcí Nové Hamry u turistického rozcestí Hamerské naučné stezky, se datuje do roku 1739, kdy v ní byla umístěna soška piety. Po téměř 200 letech. v roce 1913, byla kaplička rozsáhle rekonstruována a znovu vysvěcena. Významnou událostí pak bylo posvěcení a zavěšení zvonu, které se odehrálo 14. května 1922. Naposledy byla kaplička opravena v roce 2005 a je pěkným příkladem zdejší lidové architektury. Zajímavá je i pověst, která kapličku provází: Z Nových Hamrů do Perninku často chodil jistý chalupník. Jednou, už za tmy, spatřil u cesty sedět u ohýnku šest neznámých mužů. Chalupník je poprosil, zda si může připálit dýmku oharkem z jejich ohně. Neodpověděli, ale na druhý dotaz už jeden z mužů přikývl. Chalupník si tedy vzal dva oharky, položil je na tabák v dýmce a odešel. Dýmka však zhasínala a tak ji strčil do kapsy. Doma si chtěl opět zapálit, vytáhl dýmku z kapsy a jaké bylo jeho překvapení, když pod víčkem dýmky našel dva kousky zlata. Vytušil ale, že zlato pochází od tajemných a nepřirozených sil a aby se tíživého daru zbavil, nechal za zlato vyzdobit hamerskou kapličku.

Nadmořská výška:
879 metrů nad mořem
Poslední aktualizace: 14.8.2013
Autor: ldfoto

Nové Hamry

Příspěvky z okolí Kaplička na Hamerské stezce

Rozcestí U kapličky
Směrové šipky rozcestníku, který je připevněn na staré lípě u hamerské kapličky (o kapličce zde), ukazují směr procházející turistické žluté trasy, jež vede od železniční zastávky Nejdek - Sejfy a velkým obloukem přes Tisovský vrch a Nové Hamry přichází k rozcestí od západu. Odtud směřuje na východ do Perninku a dál přes Horní Blatnou až do Potůčků. Přímo u rozcestí a kapličky…
Rozcestník umístěný na vysokém smrku stojícím u křižovatky lesních cest na rozhrání lesa a pastviny ukazuje směry dvou turistických tras procházejících pod Tisovským vrchem. Zelená turistická trasa sem přichází z Nejdku a pokračuje dál na sever směrem k Horní Blatné. Modře značená turistická trasa začíná na východní straně ve vzdálené Stráži nad Ohří a odtud pokračuje přes…
Šipky rozcestníku umístěného u křižovatky místních lesních komunikací ukazují směry dvou turistických tras. Zeleně značená trasa sem přichází z Nejdku a pokračuje dál na sever okolo Perninského vrchu a Liščí hory k Horní Blatné. Žlutá trasa odtud míří k 600 metrů vzdálené železniční stanici Nejdek - Sejfy zastávka, přičemž na druhou stranu žluté značení směřuje západně přes…
Rozcestí Pod Perninským vrchem
Turistický rozcestník Pod Perninským vrchem stojí u široké lesní cesty na křižovatce, kde se od jihozápadu sbíhá zelená turistická trasa z Nejdku se žlutě značenou cestou od vlakového nádraží z Nových Hamrů. Obě trasy směřují společně k dalšímu rozcestí na Perninském vrchu, kde zelená značka pokračuje na sever směrem k Horní Blatné a žlutá trasa odbočuje na východ do Perninku.
Trasa vede z Nových Hamrů částečně po místním značení, částečně po značené turistické trase, křižuje naučnou stezku Ruperta Fuchse. Zpátky se jde po málo frekventované silnici podle potoka Černá voda a říčky Rolav…
Zhruba tři kilometry severně od města Nejdku se nachází rozhledna, která je po Klínovci, Blatenském vrchu a Plešivci čtvrtou nejvýše položenou rozhlednou v Krušných horách. Jedná se o rozhlednu Pajndl ležící zhruba 300 metrů na východ od vrcholu Tisového vrchu.  Samotná rozhledna byla vystavěna roku 1897 a je 25 metrů vysoká. Z jejího vrcholku můžeme vidět kromě výše uvedených…
Tisovský vrch (též Pajndl) je vrch nad Tisovou u Nejdku, na jehož zalesněném předvrcholu stojí 25 metrů vysoká rozhledna. Je to Kamenná věž s otevřeným ochozem z roku 1897, rekonstruovan…
Na vrcholovém žulovém skalisku Tisovského vrchu /977m/ byla dokončena v roce 1897 jedna z nejmohutnějších a nejkrásnějších rozhleden v Krušných horách. Rozhledna je vystavěna ze žulových kvádrů a je vysoká 18 metrů. Na začátku 20. století byla u rozhledny postavena restaurace, ale ta během II. světové války vyhořela. Zájem o rozhlednu upadal a ta začala chátrat. Až při…
Křižovatkou třech místních komunikací označenou turistickým rozcestníkem Nad nádražím prochází žlutě značená turistická trasa a červeně značená Hamerská naučná stezka. Žlutá trasa vede od železniční zastávky Nejdek - Sejfy a velkým obloukem pod Tisovským vrchem přichází do Nových Hamrů k rozcestí Nad nádražím a odtud směřuje na východ do Perninku a dál přes Horní Blatnou až do…
Nové Hamry je malebná vesnička, která leží v Krušných horách na soutoku řeky Rolavy a Bílého potoka v nadmořské výšce 690 m n.m. Dostanete se tam z Karlových Varů buď vlakem nebo autem – směr Nejdek – Nové Hamry –…
Rozcestník u odbočky z hlavní silnice k nádraží slouží jako výchozí bod pro dvě Naučné stezky. Červeně značená Hamerská naučná stezka, vhodná pro pěší i cykloturisty, prochází horským terénem s celkem významným převýšením (zejména pro cyklisty), přičemž je zaměřená na historii, geologii, hornictví a přírodní zajímavosti v okolí Nových Hamrů. Její trasa měří 6 km a čítá 8…
Tato naučná stezka se stane součástí zřizované mezinárodní cyklostezky mezi městy Aue a Karlovými Vary. Proto vede po silnici z obce Nové Hamry přes Jelení až na hranice s Německem. Nejedná se o silnici frekventov…
Je to naučná stezka dlouhá 3,5 km, značená modře, která se rozkládá severozápadně od Nových Hamrů, na svazích Dvorského vrchu. Má 8 zastavení. Texty jsou uváděny v češtině i němčině. Vede hezkým prostředím Krušný…
I letos jsme v lednu vyrazili za kamarádem do Nových Hamrů. Tentokrát si spíš jen popovídat a jen trochu se projít po okolí. Ota si zatím po operaci na větší výlety netroufal. Mně to však nedalo a sama jsem si to trochu prodloužila. Krajina je tu moc hezká. Medvědi a snad ani divočáci tu nejsou, tak není čeho se bát. První den mrzlo a chvílemi i svítilo sluníčko, ale samozřejmě…
Jedem do Nových Hamrů. Je to malebná vesnička, která leží v Krušných horách na soutoku řeky Rolavy a Bílého potoka v nadmořské výšce 690 m n.m. Dostanete se tam z Karlových Varů buď vlakem nebo autem – směr Nejdek…
Na parkovišti před hotelem Seifert v Nových Hamrech, kousek od infocentra, má svůj výchozí i cílový bod 6 kilometrů dlouhá Hamerská stezka. Tato naučná stezka, vhodná pro pěší i cykloturisty, prochází horským teré…
Je to okružní naučná stezka dlouhá 6 km, značená červeně, která se rozkládá východně od Nových Hamrů, na svazích Tisovského vrchu. Má 8 zastavení. Texty jsou uváděny v češtině i němčině. Vede hezkým prostředím …
Mezi Vysokou Pecí a Rudnou je zajímavá naučná stezka, která vede navíc velmi hezkou krajinou. Do Vysoké Pece se sice nechá z Nových Hamrů dojet vlakem i autobusem, ale také se tam nechá dojít přes kopeček pěšky. A…
Rozcestník umístěný před železničním nádražím v Nových Hamrech stojí na žlutě značené turistické trase, která okolo nádraží prochází od severu na jih. Pokud se po žluté vydáte směrem na jih, dojdete přes rozhlednu Pajndl na Tisové hoře až k železniční stanici Nové Hamry - zastávka (dříve pod názvem Nejdek - Sejfy). Když po žluté sejdete severním směrem na náměstíčko v Hamrech,…
Týden po Velikonocích jsme zajeli za kamarádem do Nových Hamrů. Má tam chaloupku, není problém u něj přespat, ale my se rozhodli, že zahájíme autosezónu a už budeme spát v autě. Už jsme se na to těšili, i když poč…
9 km dlouhá okružní procházka v okolí Nových Hamrů. Cílem je Tisovský vrch (976 m) s rozhlednou. Vrch se vypíná nad obcí Tisová poblíž Nejdku. Koncem minulého století začal být oblíbeným turistickým a vyhlídkovým místem. K jeho popularizaci přispěl tehdejší rozmach turistiky a zimních sportů, zejména lyžování. Přibližně 0,5 km od vrcholu byla mohutná, zhruba 10 metrů vysoká…
Šipky rozcestníku umístěného u křižovatky místních lesních cest ukazují směry dvou turistických tras přičemž ukazatele jsou umístěny na obou stranách hlavní - širší cesty. Zeleně značená trasa sem přichází z Nejdku a pokračuje dál na sever okolo Perninského vrchu a Liščí hory k Horní Blatné. Žlutá trasa míří severním směrem k železniční stanici Nejdek - Sejfy zastávka a…
Krušnohorským semmeringem je nazývána železniční trať vedoucí z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Byla vybudována v těžkém terénu v letech 1897-99 jako spojnice mezi Čechy a Saskem. K nejzajímavější…
Bílá skála
Bílá skála, tak jako Dračí skála, vznikla v důsledku mrazového zvětrávání skalního masivu na vrcholu kopce, který se rozpadl do několika samostatných skalních bloků. Okolí Bílé skály je zarostlé vysokými stromy a tak z vrcholu není žádný výhled. K Bílé skále se váže několik pověstí o pokladu, který je ve skále ukrytý. Podle další pověsti jde o zkamenělý hrad. K Bílé skále…
V bývalém hornickém městečku Pernink založeném roku 1532 saskými horníky je technickou zajímavostí impozantní klenutý kamenný viadukt (viadukt ? tedy římský most překračující údolí oblouky malého rozpětí, často …
  Vycházka na skalní útvary v Krušných horách, které bývaly v minulosti oblíbeným výletním místem s nádhernou vyhlídkou. Dnes díky vzrostlým stromům z nich není již žádná vyhlídka a tak nejsou tolik navštěvované.…
R. 1848 panství Ostrov nad Ohří, kraj Loketský. V německých textech Bärringen, Peringer, Beringer, Peringa, Pärringen. Sídliště, založené asi v r. 1532, bylo snad založeno už jako město, nebo bylo nedlouho poté p…
Horní Blatná leží v Západních Čechách, severním směrem od města Karlovy Vary. Horní Blatná je horské hornické městečko, které se rozkládá v srdci Krušných hor a nedaleko hraničního pásma s Německem. Nejvýše polo…
Nejdek leží v Západních Čechách, severozápadním směrem od Karlových Varů. Město se rozkládá v údolí tvořeném řekou Rolavou, která městem protéká. Od okrajových částí města se zvedají zalesněné stráně kopců Krušn…