Pardubicko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Pardubicko

cykloturistické rozcestí Nová Ves - u křížku

Turistické cíle Výletní místa a parky Rozcestí

Cykloturistický rozcestník, který se nachází v Nové Vsi u křížku ukazuje cyklistům cestu do více směrů. Po trase č. 4158 ve směru Běleč nad Orlicí, Albrechtice - Horní Jelení a po trase č. 4258 ve směru rozcestí Nová Ves U křížku - Hradecké lesy, rozcestí U Dvou závor.

Nadmořská výška:
277 metrů nad mořem
Poslední aktualizace: 25.3.2011
Autor: Martens

Nová Ves

Příspěvky z okolí cykloturistické rozcestí Nová Ves - u křížku

Nová Ves (u Albrechtic)
Obec Nová Ves, která je prvně zmíněna v roce 1575, se nalézá, cca 3 km, jižně od Týniště nad Orlicí. Z vyvýšeniny, na které se obec nachází se nabízí rozhledy nejen na Orlické hory, ale i na vzdálené Krkonoše. Obcí prochází cyklotrasa KČT č. 4258.
Novoveský rybník
Soutěž 3 body
Novoveský rybník se nachází u obce Nová Ves jižně pod Týništěm nad Orlicí. Podél břehu rybníku se nalézá velké množství rekreačních chat, některé z nich možné i k pronajmutí. Kolem rybníku prochází cyklotrasa KČT …
Cykloturistické rozcestníky, které se nachází v prostoru křižovatky pod Novou Vsí ukazují cyklistům cestu do více směrů. Po trase č. 4163 ve směru Nová Ves (rozcestí) - Borohrádek a po trase č. 4158 ve směru Běleč…
Cykloturistické rozcestníky, která se nachází v Nové Vsi u myslivny ukazují cyklistům cestu do více směrů. Po trase č. 4158 ve směru Běleč nad Orlicí, Albrechtice - Horní Jelení a po trase č. 4235 ve směru rozcest…
Cykloturistický rozcestník, který se nachází cca 1 km západně od centra Albrechtic ukazuje cyklistům cestu do dvou směrů. Po trase č. 4159 ve směru Petrovice - Týniště nad Orlicí a po trase č. 4235 ve směru Albrec…
Albrechtice najdeme jižně od Týniště n/Orlicí nedaleko soutok Tiché a Divoké Orlice. První písemná zpráva o obci pochází z veršované kroniky Dalimila, kde je popsána bitva rytíře Mutině Skuhrovského s Němci u Albr…
Jez a vodní elektrárna, které se nalézají na okraji Albrechtic nedaleko soutoku Tiché a Divoké Orlice, nejsou klasickým turistickým cílem, pěším turistům se zde však nabízí odpočinek a rozjímání u hukotu bublající…
Obec Žďár nad Orlicí najdeme mezi Týništěm nad Orlicí a Borohrádkem nad levým břehem Tiché Orlice. První písemná zmínka pochází z roku 1342. Dnes je Žďár nad Orlicí oblíbené místo cykloturistů při toulkách podél Orlice. V obci najdeme zvoničku, pomník ukřižování a pěkně upravenou náves. Kříží se zde cyklotrasy KČT č. 4161 a 4163.
Cykloturistické rozcestníky, které se nachází v prostoru návsi ve Žďáru nad Orlicí ukazují cyklistům cestu do více směrů. Po trase č. trase č. 4161 ve směru rozcestí Moravsko - Podlesí a po trase č. 4163 ve směru …
Turistický rozcestník, který se nachází u hájovny v lokalitě zvané V Jezovinách, ukazuje turistům cestu po modré značce ve směru Suté Břehy - Horní Jelení. V místě se nachází i cykloturistický rozcestník, který ukazuje směr po trasách KČT č. 4235 a č. 4258.
Pohodové a romantické, volně přístupné místo, nás očekává pod obcí Světlá, nedaleko soutoku Tiché a Divoké Orlice. K místu nás dovede červená turistická značka, která vede mezi Borohrádkem a Týništěm nad Orlicí, n…
Zajímavý obloukový silniční most sice není klasický turistický cíl, ale je ukázkou lidského umu, nachází se ve směru na Albrechtice nad Orlicí. Jedná se o železobetonový obloukový most s dolní mostovkou, jeho délk…
Podorlická naučná stezka se nachází mezi Třebechovicemi pod Orebem a Týništěm nad Orlicí. Výchozím bodem je obec Štěpánovsko u Albrechtic nad Orlicí. Kdo chce přijede vlakem a chce se ještě více projít tak z Týniš…
Kostel sv. Mikuláše, který se nachází na východní straně Mírového náměstí je původně gotickou stavbou z r. 1362. Po požáru v roce 1692 byl barokně obnoven a v r. 1788 rozšířen. Poslední velkou úpravou, která změnila vzhled kostela, bylo zvýšení věže v r. 1940.
Před rekonstrukcí odpovídal stav budovy kulturního domu v Týništi nad Orlicí době svého vzniku, tedy počátku 50 let. Kulturní dům byl postaven jako závodní klub n.p. Český nábytek. V roce 1965 byl podnikem přebudo…
Středa 6. 9. 2023 U vlakové zastávky Bolehošť, kam jsme včera večer dorazili, byl skutečně klid. Ani vlaky nás nerušily. K ránu se skutečně ochladilo, teplota klesla k 11 stupňům, to jsme…
Pomníček sv. Huberta - patrona lovu se nalézá v prostoru lesní křižovatky ve východní části lesa, který se rozprostírá mezi Hradcem Králové, Albrechticemi a Vysokým Chvojnem. Pískovcový pomníček sv. Huberta byl, dle textu na pamětní desce, zbudován Lesním Družstvem Vysoké Chvojno s.r.o. k 15. výročí obnovení činnosti 24.9.2010. V místě je i možnost hezkého posezení a tím pádem…
Městské kino, které se nachází nedaleko náměstí je součástí městského Kulturního centra. Fandům filmu je k dispozici 177 míst, hraje se 3x v týdnu. Kontakt: Městské kino 17. listopadu 203 …
Hlavní turistický rozcestník v Týništi nad Orlicí se nachází v ulici T. G. Masaryka, severně od Mírového náměstí. Rozcestí ukazuje turistům cestu ve dvou směrech, po zelené ve směru Třebechovice pod Orebem, Obora …
výhledy od pískovny u Světlé
Pískovna u Světlé samozřejmě není turistický cíl, ale z míst nad pískovnou se nabízí výhledy na Olrické hory a za jasného počasí i na vzdálené Krkonoše. Místem prochází červená turistická značka ve směru Týniště n…
Park v Týništi nad Orlicí má za sebou více jak stoletou historii. Vybudován byl v místě velkého bahniště po zaniklém Rybníku Stošek. V roce 1880 byly do prostoru bahniště z místní koželužny navezeny stovky povozů vymáčeného třísla, které smíšené s pískem a vysušeným bahnem zpevnilo prostor budoucího parku. Okrašlovací spolek založený roku 1893 úpravu, vysazením různých druhů…
První zmínka o osadě je z roku 1361 a v této době byla součástí opočenského panství. P…
Vodárenská věž v Týništi nad Orlicí je architektonickou dominantou města a významným orientačním bodem. Se stavbou Věže bylo započato v roce 1924 v místě původní dřevěné zástavby, dokončena byly v roce 1925. Hodinový stroj byl do věže namontován zřejmě roku 1928. V současnosti věž svému původnímu účelu již neslouží.
To nás takhle po Vánocích napadlo, že bychom si v rámci rozpouštění povánočních tuků mohli dokázat, jak jsme ještě mladí a turisticky výkonní a naplánovali jsme si tuto 27 km dlouhou trasu. …
Pomník, který je věnován pilotům, kteří položili svůj život za 2. sv. války se nachází cca uprostřed tábora na Sutých Březích. Věnován je kamarádům, kteří se právě v těchto místech jako mladí skauti scházeli a společně zde prožívali své mládí, společné mají i to, že jejich život skončil v uniformách britských letců… Alois Vašátko - narozen 25.8.1908 v Týništi nad Orlicí -…
Táborová osada Suté Břehy se nachází v těsné blízkosti řeky Orlice 5 km po proudu od Týniště nad Orlicí uprostřed přírody. Vzdálenost z Hradce Králové a Pardubic je asi 20km. Místo je rozcestníkem turistických i …
Suté břehy
Lokalita Suté břehy se nachází mezi Štěnkovem a Štěpánovskem u Týniště nad Orlicí. Jedná se o členitý sráz nad levým břehem Orlice, často využívaný cyklisty k tréninku techniky jízdy v terénu. Lokalitou prochází ž…
Nenápadný pomníček Miroslava Říčaře se nalézá u hájovny nedaleko Týniště nad Orlicí v místech, kde p. Říčař položil dne 23.2.1943 svůj život za vlast. Když tak při toulkách potkáme nějaký takový pomníček měli by jsme se alespoň trochu zamyslet….
Arboretum - park ve Vysokém Chvojně, který založil markrabě Alexandr Pallaviczini po r. 1884. Na pozemcích měl být vybudován zámek a s ním zámecký park. Ke stavbě zámku nakonec nedošlo a uskutečněno bylo pouze zal…