Norsko

Norsko je země ležící v severní Evropě. Norsko je království, ke kterému náleží také souostroví Lofoty. Hlavním městem Norska je Oslo. Mezi další turisticky vyhledávaná města patří např.: Bergen jehož památky jsou zapsány na seznam světového dědictví UNESCO nebo Trondheim. Nejvyhledávanější zajímavostí jsou západonorské fjordy. Rozprostírají se od Stavangeru až k Andalsnesu. Jsou doplněny o vodopády, ledovcová jezera, ledovce a okolní jehličnaté lesy.

Výlety Norsko / Trasy Norsko NP Rago / Muzeum vikingských lodí  Ubytování Norsko
Turistické cíle / Cestopisy Norsko Sognefjord / Vodopád Latefoss Severní polární kruh
Technické památky / Přírodní památky Vyhlídka KjeragNodkapp Mapa Norska

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Norsko

Z Nordkappu do Osla

Poznání Norska z vlastního auta má velké kouzlo a výhody. Pro trasu, kterou jsme naplánovali je potřeba mít alespoň měsíc času.

Jeli jsme z Brna, a ke startovnímu bodu (hranice s Ruskem) v Norsku jsme jeli přes Německo, Dánsko, Švédsko a Finsko až na hranice s Norskem (téměř u Ruských hranic). A potom kolem pobřeží až ke Stavangeru. Pokusil jsem se chronologicky po jednotlivých dnech zaznamenat nejhezčí místa, která jsme navštívili (vždy je přiřazen odkaz na příslušné místo) a nejhezčí trasy, které jsme prošli (zase s příslušným odkazem). U odkazů jsou většinou uvedeny i obrázky z těchto míst. Cesta je rozdělena do jednotlivých dnů, aby jste měli možnost odhadnout co se dá stihnout. Některé etapy byly dost dlouhé. Kilometry uvedené v závorce jsou odečet z tachometru tj. je to orientační hodnota a chybí délky trajektů. Občas je uveden nějaký tip.

1. den: Brno - Nyborg (Dánsko) (1212 km)

Z Brna jsme vyjeli po obědě cca ve 13 hod. Jeli jsme po dálnicích přes Hamburg do Dánska. Cca ve 3 ráno jsme museli udělat v zálivu u městečka Nyborg (těsně před mostem) pauzu na spaní.

2. den: Nyborg - Kungsgarden (Švédsko) (993 km)

Vyjeli jsme poměrně brzy, abychom se přiblížili o co největší kus dál. Přejeli jsme impozantní most do Švédska a pokračujeme po dálnici na sever. Hledali jsme místo na menší procházku a oběd v přírodě. Nakonec jsme našli nádherné místo s výhledem a starými stromy Omberg. Odtud jedeme na sever směr Orebro a snažíme se urazit kus cesty. Ve Västerås odbočujeme směr Sala a pak dále na Gävle. To už bylo kolem 20 hodiny, sice krásné sluníčko a protože je dlouho světlo ani nás nenapadlo hledat ubytování. V městečku Söderhamn hledáme ubytování a jde to velmi obtížně - patrně je pro místní již dost pozdě a v těchto místech turistický ruch asi není moc čilý. Odjeli jsme hledat něco někam za městečko. Nakonec jsme náhodou našli krásné ubytování v soukromí s domácí kuchyní v Kungsgarden.

Tip: při dlouhém tranzitním přesunu hledejte ubytování dostatečně brzy již kolem 17 hod, nebo mějte něco předjednáno.

3. den: Kungsgarden - Jokkmokku jezero Purki (845 km)

Cestou na sever přemýšlíme co bychom navštívili ve Švédsku, když už tudy jedeme. Vytipovali jsme nějaké peřeje a ve vnitrozemí některá místa. Cestou dále na sever jsme se zastavili na piknik v Hornefors u kostela. Kousek odtud jsme měli vytipovány první peřeje Stornorrforsen, ale ty opravdu byly jen malinké a navíc řeka díky elektrárně má málo vody. Setkáte se s tím i na mnoha dalších místech. Doufali jsme, že další vytipovaný vodopád Storforsen bude větší a jedeme k němu do vnitrozemí. Bylo sem cca 300 km, ale stálo to za to. Storforsen je vodopád a sada peřejí na mohutné řece. Je zde mnoho turistických chodníčků a dokonce mnoho míst k piknikování. Čas se nám výrazně posunul a směřujeme dál směr Jokkmokku. Na této trase jsme minuli asi 4 porouchané pumpy (vždy asi 40 km od sebe) a s velkým štěstím jsme nakonec natankovali v Jokkmokku. Kousek před Jokkmokku se protíná polární kruh, je možné se tu zastavit a prohlédnout. Kousek za Jokkmokku jsme objevili nádherné místo u jezera Purki k nocování resp. dokonce i táboření a koupání (voda nebyla až tak moc studená). Přijeli jsme po 22 hod a spát jsme šli cca ve 2 ráno a pořád bylo světlo a červánky.

Tip: Zde ve vnitrozemí si dávejte pozor, aby Vám nedošlo palivo.

4. den: Jokkmokku jezero Purki - jezero u Menesjarvi (511 km)

Ráno vyrážíme dál do národního parku Muddus. Na vycházku jsme nešli, protože intenzivně pršelo. Pokračujeme dále a zastavili jsme se v lyžařském středisku Dundret. Pak už jedeme směrem k Finsku a blížíme se k Norsku. U řeky Kalixalven jsme našli nádherné tábořiště, kde jsme se naobědvali. A pak už směřujeme do Finska. Jedeme do Pokky. Nezvolili jsme optimální trasu jeli jsme skoro 100 km po štěrkové cestě. V Pokka jsme hledali nocleh a nabídli nám noc za neuvěřitelných 120 Euro a nic moc tj. jedeme dál. Asi 75 km dál jsme našli nádherné ubytování na břehu jezera a cena byla asi třetinová.

5. den: jezero u Menesjarvi - Olderfjord (559 km)

Kolem jezera Inari směřujeme do Norska. Od hranice s Finsko-Norsko to máme ještě přes 500 km na 1. velký cíl tj. na Nordkapp.

Cca po 10 km, při příjezdu na hlavní silnici je hned z mostu vidět veliká peřej - Skoetefossen. Pak se pokračuje po pobřeží po silnici 98. Cestou je vidět plno sobů a výhledů. Nezapomeňte se zastavit u Adamsfoss. Po dlouhé jízdě jsme zastavili a ubytovali se v Olderfjord cca 2 km před odbočkou na Nordkapp.

6. den: Nordkapp a zpět (275 km)

Dopoledne jedeme za naším 1. velkým cílem tj. na Nordkapp. Připravte si dost peněz na cestu tunelem, protože Nordkapp leží na ostrově a tunel musíte absolvovat. Pak se modlete ať máte trochu slušné počasí. Cestou budete vidět úchvatné scenérie jezera, fjordy, vodopády, soby, řeky a potoky. Až budete v cíli ještě musíte zaplatit vstup - skasírují Vás už v autě. Pokud počasí nepřeje jděte do kinosálu na film o Nordkappu (třeba se po filmu trochu vyčasí jako nám). Projděte se po vyhlídkách ze skalních útesů. Viz https://www.turistika.cz/mista/nordkapp. Na zpáteční cestě jsme se zastavili v nejsevernějším obývaném místě a prošli jsme se ke skalnímu mostu. Vracíme se zpět na noc do Olderfjordu.

7. den: Olderfjord - Kafjordbotn camp (366 km)

Nádhernou trasou horama a kolem fjordů přes městečko Alta směřujeme směrem k městu Tromso. Asi po 240 kilometrech pojedete kolem nádherné vyhlídky Gildetun. Po dalších cca 60 km doporučujeme zastavit na zbytcích pevnosti s nádherným výhledem. A už nám zbývá cca 40 km do kempu odkud chceme druhý den vyrazit na nejvyšší horu Finska.

8. den: vodopád a soutěska (34 km)

Krásné ráno a tak vyrážíme za původním cílem. Cesta se zhoršuje každým metrem a tak jsme náhodou modifikovali naši trasu, ale nelitovali jsme ba právě naopak, protože vycházka k nádhernému vodopádu opravdu stála za to. Po návratu k autu jedeme zpět a na parkovišti zastavujeme k další menší procházce ke starým dolům a do soutěsky. Zvláště soutěska Sorbmejohka stojí za navštívení.

9. den: Kafjordbotn camp - Aursfjordgarden (355 km)

Ve Skibotnu zabočíme směrem na Finsko k vodopádu Rovijokfossen. Ten jsme však minuli a přejeli ho asi o 20 km. Na zpáteční cestě jsme ho už našli a je moc pěkný. Potom jedeme do Tromsø. Pokračujeme na ostrov Kvaløya k trajektu Larseng - Vikran (za auto a 2 cestující 83 NOK). Potom už hledáme ubytování, což v tuto dobu a nepříliš frekventovaná místa nebylo úplně jednoduché. Nakonec jsme našli nádherné ubytování v Aursfjordgarden.

10. den: Aursfjordgarden - pláž za Tovikem (428 km)

Ráno vyjíždíme a jedeme kolem krásné zátoky směrem k Malselvfossen. Čekali jsme větší vodopád, ale alespoň jsme viděli v akvárku veliké lososy. A pak už jedeme k našemu většímu cíli polární ZOO. Kousek před ní jsme zašli pod krásný vodopád, kde jsme se v přírodě naobědvali. Po obědě za chvilku zastavujeme u polární ZOO. Tuto ZOO rozhodně doporučujeme navštívit. Odtud jedeme do Narviku. Bylo krásné počasí tak jsme se rozhodli vyjet lanovkou na kopec nad Narvikem. Byl tam nádherný výhled. Lanovkou vyjedete cca do 2/3 hory. Pokud chcete nahoru je potřeba mít dobré boty, protože Vás čeká ještě cca 300 m převýšení na předvrchol s vysílačem případně dalších 200 m na vrchol. Po návratu lanovkou se jdeme projít do města. Vypadalo to tu téměř jako mrtvé město, strašně málo lidí. Po prohlídce jedeme dále po pobřeží až do Kjedebotn v domnění, že odtud vede trajekt na Ofoten. Bohužel bylo to pouze pro cestující bez auta (turistická plavba) tj. jsme se vraceli vnitrozemím po silničce Fv732 (cestou jsme viděli krásný vodopád) zpět na E6 a přes Narvik a směřujeme na Vesterály. Kolem půlnoci jedeme kolem krásných jezer Skoddebergvatnet a Saltvatnet. A pak už hledáme místo, kde přenocujeme. Kousek za vesničkou Tovik a před nájezdem na most resp. před kempem jsme našli krásné místo na pláži. Dokonce se tam dalo přijet autem.

11. den: pláž za Tovikem - Vesterály (Stave) (283 km)

Dopoledne jedeme kolem mostu k jižnímu pobřeží, kde jsme našli zajímavou stavbu na útese Stonehead. Odtud jedeme přes most k dalšímu cíli na Vesterály a Lofoty. Cesta k nejsevernějšímu cípu Vesterál je plná kontrastů roviny a velkých hor. Pobřeží je velmi členité a malebné. Těsně před Andenes jsme našli malebnou vesničku a s kempem a termálními lázněmi. Před procházkou jsme ještě jeli na nejsevernější mys Vesterál tj. do Andenes.

12. den: Stave - Lofoty (Å) (355 km)

Vyjíždíme směr nejjižnější cíp Lofot. Postupně se počasí horší a za chvíli prší. Nejedeme trajektem, ale po nové silnici tj. přes Gullesfjordbotn. Je postavená velkoryse (velký tunel a velké mosty) a prochází pěknou přírodou. Pak jsme přijeli do Svolvær. Pak jedeme dál a cestou jsme se zastavili u Lofotské katedrály. Potom jsme se rozhodli podívat do Lofotkých Benátek - Henningsvaeru. Tato malá zajížďka rozhodně stála za to. Pak jedeme k vikingskému muzeu, které rozhodně stojí za návštěvu. V rámci této zastávky se rozhodně zajděte podívat do zátoky, kde kotví vikingské lodě. A zase prší a tak jedeme na nejjižnější cíp Lofot. Čím blíž jsme k nejjižnější osadě Å, tím krásnější scenérie se zobrazují. Jedno z takových míst je Flakstad, kde je nádherná pláž a moc pěkný kostel. Do Å jsme dojeli večer po 21 hodině. Opět se špatně hledal nocleh, navíc tady je patrně jedna z nejnavštěvovanějších částí Lofot. Nakonec jsme našli chatičku sice za 700 Noků, ale všude kolem kvetly vstavače (i na střeše chatičky).

13. den: Å - Nordfjord (319 km)

Ráno zase prší. Jdeme se alespoň podívat k jezeru Agvatnet. Pak už jedeme zpět do Svolværu. Cestou jsme se zastavili asi na nejfotogeničtějším místě z lofotské silnice (Reine). Jen co jsme dojeli do Svolværu tak se udělalo pěkně. Čekáme poměrně dlouho na odjezd trajektu Svolværu - Skutvik (jeden trajekt nejel), frekvence není moc velká. Cena byla 450 NOK (350 auto a 100 za 2 osoby). Pohledy z trajektu jsou úžasné. Na trase byla zastávka na ostrově Skrova. Ze Skutviku až do kempu v Nordfjordu se jede nádhernými scenériemi (fjordy, jezera, skály, hory, tunely,..). Do kempu jsme dojeli hodně pozdě, stan jsme stihli postavit (130 NOK) a už se můžeme těšit na zítřejší velkou výpravu do romantických hor.

14. den: Nordfjord - Storjord (98 km)

Ráno je nádherně a tak vyrážíme na naši velkou trasu NP Rago , která je jednou z nejkrásnějších, které jsem kdy viděl (trvalo nám to 10 hodin). Po návratu zpět v 19 hod jedeme ještě kus dál přes Rognan do Storjordu, kde jsme v kempu přenocovali v chatce (300 NOK).

15. den: Storjord - Offersoy camp (344 km)

Ráno jedeme po E6 k dalšímu cíli - Trondheimu. Asi po 40 km se zastavujeme u památníku polárního kruhu. Asi za 25 km hledáme Raufjellfossen, což byl docela problém, protože nikde žádná upoutávka. Je potřeba zastavit na parkovišti u břehu řeky cca 200 m před železničním mostem (pokud jedete od severu) a pak jít kolem řeky (je tam jen hodně špatná pěšina). Rozhodně stojí za to se tam podívat. A pak jedeme dále na jih. Asi po 120 km přijedete do městečka Korgen a tady odbočte před tunelem na starou silnici, která vedla přes sedlo. Na sedle je restaurace a můžete se projít na vyhlídku Korgfjellet. Po vyhlídce řešíme jak pojedeme dále. Zvolili jsme variantu po silnici č. 17 s hodně trajekty. Rozhodně jsme nelitovali, protože členité pobřeží a výhledy z trajektů byly velmi pěkné. Těsně před trajektem se nám povedlo najít moc hezký kemp i s chatkama (Offersoy camp stan = 150 NOK). Ty však byly plné, tak jdeme postavit stan přímo na břehu mořského zálivu. V kempu je pěkné zázemí dokonce i s internetem.

16. den: Offersoy camp - Strindmo (313 km)

Ráno jedeme trajektem Tjota - Forvik (cena 174 NOK, 131 za auto a 43 za 2 osoby). A za chvilku další trajekt Anddalsvag - Horn (cena 105, 76 a 29 NOK). Cestou jsme viděli upoutávku na Torghatten a tak jsme se rozhodli navštívit toto místo. Rozhodně stojí za to sem zajet. Při pohledu skrz skálu se nám zalíbilo protější pobřeží a ostrůvky a tak se jedeme podívat i tam. Je tam krásné písečné pobřeží a dalo by se tam dobře kempovat. Potom jedeme k vodopádům 2 neměli žádnou vodu, protože vodní elektrárna jim vzala všechnu vodu. U 3. pokusu to konečně stálo za to. Tj. doporučuji vypravit se k Tommerasfossen. Večer hledáme kde budeme spát a odbočili jsme na silnici 763 a tady jsme našli krásné ubytování v Strindmo u jezera Snasavatnet.

17. den: Strindmo - Kemp u Gjory (250 km)

Cestou do Trondheimu se zastavujeme u kostela v Utviku. Kousek odtud jsou vikingské nápisy na skálách. Potom už směřujeme do Trondheimu. Tady jsme udělali krátkou procházku a poobědvali sushi. Potom jedeme k dalšímu velkému cíli soutok 4 řek s vodopády. Podařilo se nám dojet až do kempu těsně pod soutěskou s vodopády.

18. den: Kemp u Gjory - Andalnes (239 km)

Ráno vyjíždíme proti proudu řeky asi 8 km. Dojedeme na místo, kde se dá parkovat a jsou zde i parkovací hodiny. Zde začíná nádhená vycházka kolem vodopádů. Potom jedeme k nejvyššímu vodopádu Norska. Jedeme kolem jezera Eikesdalsvatnet až na jeho konec a zde zabočíme doprava a za chvíli jedeme cca 3 km po privátní placené silničce (30 NOK) až na parkoviště, odkud se jde pod vodopád Mardalsfossen. Odtud už jedeme směrem k dalšímu lákadlu Norska - trolí stěny a trolí silnice. Dojeli jsme do kempu Andalnes. Jsou zde krásné chatky, ale je plno tak stavíme stan.

19. den: Andalnes - Stenvag-camping (69 km)

Ráno jedeme na Trollstigen a jdeme na plánovaný výstup do sedla Trolích stěn s úchvatným pohledem do údolí Romsdalen. Po návratu značně unavení jedeme dál k trajektu Linge - Eidsdal. Za trajektem hledáme ubytování a jedeme do bočního údolí přes Norddal až na konec vesnice a pak stoupáme vozovou cestou až přes sedlo cca 450 m n. m po privátní štěrkovce, která serpentinama sestupuje k silnici 63. Před napojením na silnici jsme našli nádherné ubytování Stenvag-camping.

20. den: Stenvag-camping - odb Fv211 ze silnice č. 5 (266 km)

Ráno jedeme k jednomu z nejkrásnějších fjordů Geirangerfjorden. Chtěli jsme vyjet na horu Dalsnyba, ale počasí bylo hodně špatné tak pokračujeme dále. U odbočky na silnici 258 je krásný vodopád Øvstefoss. Potom jedeme k ledovci Brigsdal. Jede se kolem nádherného jezera Oldevatnet od kterého jsou již vidět ledovce. Na konci údolí je parkoviště se stánkama a občerstvením. A odtud vede cesta k ledovci Brigsdal. Zpět se musí stejnou cestou. Potom jedeme k dalšímu cíli a to jsou sloupové kostely. První takový kostel (ještě ne tak slavný) jsme viděli v Innviku. A pak jedeme dál k 1. slavnému sloupovému kostelu v Urmes. Jedeme po E39 až na silnici č. 5 a zde jedeme velkými tunely mimojiné i pod ledovcem Frudalsbreen. Zde kousek za odbočkou na silnici Fv211 jsme přenocovali v modernizovaném komplexu v poslední staré chatičce (400 NOK).

21. den: odb Fv211 ze silnice č. 5 - Geilo (415 km)

Ráno jedeme až na konec fjordu do Skjoldenu. Když pojedete kousek kolem jezera Eidsvatnet uvidíte pěkný vodopád. A odtud už po silničce Fv331 až do Urnes. Cestou byli krásné výhledy na fjord a viděli jsme i nějaké vodopády. V Urnes je nádherný sloupový kostel. Nad kostelem je malý kopeček, ze kterého je krásný výhled. Po prohlídce jedeme trajektem Urnes - Solvorn 112 (82 a 30) NOK. Potom jedeme na další trajekt Mannheller - Fodnes 91 (65 a 26) NOK. Po silnici 5 přijedete k silnici E16 a zde začíná nejdelší tunel Norska. Ten jsme projeli a pak se po staré silnici Fv243 vracíme zpět přes hory (totální pustina) na začátek tunelu. Zvláště úsek prudkého stoupání s výhledy na fjord je moc pěkný. Graduje vybudovanou vyhlídkou na fjord Aurlandsfjorden. Pak pokračujeme nahoru až na nehostinou náhorní planinu. Po sestupu zpět k tunelu pokračujeme do Golu. Cca po 20 km se rozhodně zastavte u sloupového kostela Borgund. Ještě před Golem se zastavujeme u vodopádu Rjukandefoss. Potom teprve přijíždíme do Golu a hledáme slavný sloupový kostel. Jsme zde již po zavírací době a zjišťujeme, že je velký problém se na kostel podívat z venku (je součástí návštěvního areálu Norské lidové muzeum, který je oplocený a uzavřený). Povedlo se nám na něj podívat z druhé strany tj. od hlavní silnice. Pak už jen hledáme ubytování. Povedlo se v Geilo.

22. den: Geilo - camp Hardanger Feriesenter (326 km)

Ráno jedeme přes plošinu Hardangervidda směr Bergen k nádhernému vodopádu Voringfoss. První vyhlídka na vodopád je od hotelu. Potom je další parkoviště odkud je vidět vodopád shora včetně soutěsky. Pokud se chcete podívat pod vodopád je potřeba absolvovat pěší vycházku údolím k vodopádu. Potom už jedeme do Bergenu. Zaparkovali jsme v parkovacím domě. Měli jsme krásné počasí a procházka po městě byla velmi příjemná a zakončena oblíbeným sushi. Pak už jedeme dál a dlouho nemůžeme najít ubytování až v campu Hardanger Feriesenter, bylo tam hodně plno, sotva jsme našli místo pro postavení stanu.

23. den: camp Hardanger Feriesenter - Kemp pod Prekestolen (359 km)

Brzy ráno jedeme směr další velký cíl - Preikestolen. Jedeme k trajektu Kvanndal - Utne 105 (76 a 29) NOK. Z Utne se jede kolem fjordu a je to moc pěkná cesta. Městečko Odda není nic moc. Kousek za ním je krásný vodopád Latefoss. Pak jedeme k trajektu Nesvik - Hjelmelansvagen 83 (59 a 24) NOK. A pak dále k vytyčenému cíli. V městečku Jørpeland hledáme ubytování. Nic se nám nelíbilo a tak jedeme blíže k Preikestolen. Objeli jsme polostrov po silničce Fv495, ale nic jsme nenašli a tak jedeme do kempu pod Preikestolen. Tady je opravdu hodně lidí. Chytli jsme ještě poměrně dobré místo na stan. Protože přestalo pršet jdeme zkusit dobýt cíle již dnes. Popojeli jsme autem do sedla a pak se vrátili před ceduli zákaz stání a odtud jsme vyrazili na plošinu Preikestolen. Po návratu unavení a zmáčení (pršelo celou vycházku) jdeme spát.

24. den: Kemp pod Prekestolen - camp Amot (314 km)

Brzy ráno jedeme směr Kjerag resp. na konec Lysefjordu. Musíme trajektem Oanes - Lauvik 83 (59 a 24) NOK. Potom jedeme po silnici č. 45. U jezera Svartevatn odbočujeme na silničku Fv975 a potom odbočujeme po Fv986 přes náhorní plošinu a pak po velikých serpentinách zakončených spirálovým tunelem do Lysebotnu (konec Lysefjordu kam jezdí i trajekt). Nahoře nad serpentinami je odbočka (pěší cesta) na vyhlídku Kjerag. Z Lysebotnu jedeme směrem na Oslo. Cestou po silnici č. 9 jsme se zastavili u vodopádu Hallandsfoss. Pak při stoupání po silnici č. 45 se přejíždí po mostě přes říčku na které je pěkný vodopád. Dále jedeme po 45 a při sestupu po napojení na silnici č. 38 je nádherný výhled do údolí. Potom jedeme k velmi pěknému místu - vyhlídka Ravnejuv. Odtud již jedeme hledat nocleh. Povedlo se nám ho najít v kempu Amot.

25. den: Kemp Amot - kemp Notoden (162 km)

Ráno jedeme k vodopádu Rjukanfossen. Pak sjíždíme serpentinou dolů do údolí. Doprava je odbočka k hydroelektrárně a zde z mostu je bungeejumping. Asi po 10 km odbočujeme doprava na silničku Fv651, která vede pod horou Gaustatoppen. Pokračujeme dál až do Notoddenu, kde jsme se ubytovali v krásném kempu Notodden camping AS. Odpoledne ještě jedeme k nádhernému sloupovému kostelu.

26. den: Kemp Notoden - kemp Grastorp (Švédsko) (463 km)

Dnes jedeme k poslednímu cíli a to jsou nádherné sochy Gustava Vigelanda umístěné ve Frogner Parku v hlavním městě Oslo. Tento cíl rozhodně stál za prohlédnutí, protože sochy jsou impozantní díla. Pak už se vracíme zpět. Nocleh jsme po dlouhém hledání našli ve Švédsku.

27. den: Kemp Grastorp - kemp Gedebjerg (Dánsko) (512 km)

Tento den jsme navštívili Malmö a jinak jedeme a jedeme směr domov.

28. den: Kemp Gedebjerg - Brno (1215 km)

Cestou do Brna jsme večeřeli v Drážďanech a pozdě v noci jsme dorazili zpět. Ujeli jsme 12.000 km a jsme rádi, že spíme doma.

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 21.2.2012
Autor: milousz

Nordkapp

Příspěvky z okolí Z Nordkappu do Osla

Letiště Honningsvag / Valan
Letiště Valan (HVG) spadá pod město Honningsvag, které leží ve státě Finsko.
Jsme na Západním pobřeží jižního Norska. Náš cíl leží asi 30 km východně od Stavangeru a říká se mu Prekestolen, česky "Kazatelna". Jde o 597 m vysoký skalní útvar ukončený vodorovnou plošinou. Skalní stěna kolmo…
Cestou na Nordkapp se zastavte v poslední vesničce Skarsvag a to je start k přírodnímu mostu. Odkaz na celou cestu: Z Nordkappu do Osla.
Mys Nordkapp bývá považován za nejsevernější bod Evropy, ale ve skutečnosti jím není. O 1500 metrů severněji totiž leží výběžek Knivskjellodden. Oba mysy se ale nacházejí na ostrově, kněmuž…
  Cesta na Nordkapp Rok 2006 Omlouvám se za nakvalitu většiny fotografií. Jsou pořízeny starší kamerou, která je přece jen určena k jinému použití než na fotografie.   U jezera Lakenesjon Tak jako předchozí …
Populární místo na severu Norska, kam každoročně zavítá tisíce turistů - Severní mys. Vlastně je to jen skalní výběžek, útes o výšce 370 m. Byl objeven a pojmenován angličanem Richardem Chancellorem v roce 1553…
8.7.2009 brzy ráno za deště odjíždíme z Ostravy s cestovní kanceláří Vsacan tour za půlnočním sluncem na Nordkapp. Cesta vede přes území 9 států, takže to není jen Norsko. Při průjezdu Polskem se zastavujeme u stylové…
Alta-museum patří se svými cca 3000 skalními malbami z doby Kamenné na listinu chráněného světového dědictví UNESCO.